Mijn dochtertje heeft ze gehad toen ze 6 was, een paar weken na haar verjaardag, wou ze graag. Zelf had ik ze toen ik 11 was. We hebben ze gewoon laten schieten bij de juwelier overigens. Kan me er niet zo druk om maken vanaf welke leeftijd iemand oorbellen heeft. Bij haar in de klas heeft denk de helft van de meisjes gaatjes.
Ik vind het best asociaal om baby's ordinair te noemen... Het verschil tussen ouders die kinderen hebben met oorbellen en ouders die kinderen hebben zonder oorbellen is dat ouders met kindjes met oorbellen niet de kindjes veroordelen die geen oorbellen hebben.
Aangezien mijn zoon dus ook oorbellen heeft, is hij blijkbaar een tokkie volgens sommige hier. Ik vind het ook erg denigrerend. Maar goed, naar mijn idee zegt het meer over die mensen dan over mij en mijn zoon. Tegen mij wordt regelmatig gezegd dat hij zo netjes is, altijd netjes tegen de 'oudere' mensen hier in de buurt,geen grote mond enzo, als hij wat krijgt, zegt hij netjes dank je wel etc. Aan dat soort opmerkingen hecht ik veel meer waarde moet ik zeggen. Mensen moeten eens wat verder kijken dan hun neus lang is.
Vanaf een jaar of 2 vind ik het schattig staan en NEE mijn dochter heeft ze NIET. Ik ga over medisch noodzakelijke beslissingen aan haar lichaam, waar ze nu zelf nog niet over zou kunnen beslissen als dat nodig zou zijn. Cosmetische beslissingen maakt ze zelf maar als ze ouder is. Maar schattig, ja absoluut. En mijn zoon....die krijgt ze NOOIT. Vreselijk ordinair.
Precies! Ik leer mijn zoon altijd om verder te kijken en niet te oordelen op kleding, sieraden, uiterlijk etc.
Ik heb er voor gekozen om het niet jong te laten zetten bij mijn dochter, zag al helemaal horror scenario's voor me met oorbellen die ergens achter blijven haken. Daarbij heb ik 's nachts nooit mijn oorbellen in omdat ik het niet fijn vind liggen en zou ik dus ook bij mijn dochter elke avond de oorbellen uit gaan doen. Ze is nu 4 jaar, haar vriendinnetje heeft oorbellen maar zelf wil ze niet, ik vind het prima zo
Precies en zo hoort het. Als we het gaan hebben over ordinair zijn dan weet ik wel een rijtje op te noemen... Niet gebaseerd op uiterlijk, maar op gedrag! Mijn dochter is ook best netjes (uiteraard met boevige streken) mensen geven vaak complimenten over het gedrag van mijn dochter en geven aan erg te kunnen genieten van kindjes zoals die van mij. Ze is 2 en heeft een hoog schattigheidsgehalte, gecombineerd met goede manieren. Ik denk dat het belangrijker is dat een kind weet hoe hij zich dient te gedragen n dat daar meer over te zeggen valt dan over ordinairheid van oorbellen
Mijn dochter was 3,5 en zeurde me al een paar weken gek. Dus hup naar lucardi, en binnen 5 min zaten ze er in, ze heeft niet gehuild terwijl het normaal echt een mieper is Ook nooit ontstoken of wat dan ook, viel me alles mee.
Ik vind het niet mooi bij jonge kinderen, ze mag oorbellen als ze oud genoeg is om erover te beslissen dus min een jaar af 6/7
Ik denk dat je het niet te persoonlijk hoeft te maken. Omdat iemand in z'n algemeenheid zegt kleine kinderen met oorbellen er ordinair/tokkie uit te vinden ZIEN, wil natuurlijk niet zeggen dat zo'n kind ook ordinair IS. Het is maar een mening, een eerste indruk en associatie. En goede manieren en respect zouden idd vanzelfsprekend moeten zijn.
Hier nog geen oorbellen. Maar dochter is pas 2, als ze het wil dan mag het gelijk. Al is het volgende week.
Dat doet toch ook de gemiddelde nederlander/ZPer? Kijk eens naar het topic '' Modeflaters '' Als je leest wat daar voor denigrerende dingen worden gezegd En het is en blijft een mening, ik vind het ook echt geen porum om een knul oorbellen te geven en vind het helemaal belachelijk om een kind wat zelf de keus niet kan maken oorbellen te geven omdat papa en mama het zo mooi vinden. Vind het ordinair overkomen maar zeg daarmee niet dat het kind an sich ordinair is
het is ook maar net of je het je aantrekt he... Kijk mensen hebben altijd een mening. Dat zal nooit veranderen en dat moet je ook niet willen. Dat maakt ons verschillend. Als jij blij bent met wie je bent, hoe je eruit ziet en hoe je kind eruit ziet is het toch prima. Dan doet het er toch niet toe wat een ander denkt?
Mij maakt het niets uit hoe anderen over ons denken vind het grappig want het zegt eigenlijk meer over de mensen die oordelen dan over ons.
Of het mooi is moet iedereen zelf maar bepalen, maar brrrr moet er niet aan denken dat het zou gaan ontsteken of ergens achter blijft haken... Denk dat ik het hier pas zou doen als ze er zelf om vragen. Zo'n baby heeft echt geen oorbelletjes nodig om er schattig uit te zien, vind het niet echt bij een baby maar meer bij een jonge meid passen.
Vind ik net zo flauw! Dat het jouw ding niet is, prima! Maar zoals ik al zei; termen zoals ordinair, vulgair, tokkie en aso zijn gewoon snel heftig voor iets zoals een klein kind met een oorbelletje. Zeg dan: Het is mijn ding niet of zoals je het zelf al zo mooi zegt; ik vind het geen porum. Als ik jou bij wijze van spreke dik noem, dan lokt dat toch ook een reactie uit? Ook al hoef je dat helemaal niet te zijn. Maar meestal gaat het dan meerdere kanten op. A: Of ik word midden in mijn smoel uitgelachen omdat het niet waar is, maar je zal er nog niet gelukkig mee zijn. B: Je voelt jezelf er rot over, je bent gekwetst. C: Je haalt je schouders op, maar je zal toch van mij denken dat ik een onwijze trut ben omdat ik dat zomaar even zeg.
Het zoveelste rel topic over oorbellen. Ik ga na t eten even lekker met een chipje op de bank lezen Hahahahaha. O, en NO WAY dat die van mij nu oorbellen krijgt
Mijn dochters kregen oorbellen toen ze 6 weken waren. Inmiddels is de oorbellencollectie in hun oren nog een stukje uitgebreid.