Ik ben blij dat ik 2 jongens heb. Die zullen er waarschijnlijk nog lang niet of misschien wel helemaal niet naar vragen. Ik zelf was 13 of 14 dat ik ineens een inleving kreeg en gaatjes in mijn oren wilde. Bij jonge baby's vind ik het er gewoon heel onnatuurlijk uitzien, ik snap ook niet waarom ze zo jong al gepierced moeten worden. Voor de pijn die ze op een latere leeftijd bewuster beleven? zo erg is die pijn niet, nog voor ze auw kan zeggen is het al klaar. Een gaatje vullen door de tandarts doet meer pijn.
Mijn dochtertje was 3,5 toen ze oorbelletjes kreeg. Zij vroeg er zelf om, en mocht ze als ze zindelijk was. Ik heb haar verteld dat het even pijn doet en wat ze precies doen. (verteld dat het net zo voelt als een spuit van de dokter) Maar ik vind het nu even een gemartel want één oortje heeft ze vaak rommel dus daar gaan nu ringetjes in.
Nee, ik vind het echt niet mooi bij kleine meisjes, en bij jongens vind ik het al helemaal niks, of ze nu klein of groot zijn. Mijn dochter krijgt ze als ze er zelf om kan vragen, en beseft dat het pijn kan doen.
Pfffff wat een doem scenario's! Dus als je dochter om oorbellen vraagt dan vertel je eerst dat het kan omtsteken, pijn doet, pus uit kan komen en rood bladiebla.... Hier krijgt ze oorbellen als ze erom vraagt, zonder bangmakerij..