Oorbellen bij kind/baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerrr, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

nee ik vind het er aso uitzien...en ik heb de openingspost heel goed gelezen, je wilde niet weten wat men er van vond van een dochter met oorbellen, dus daar heb ik ook niks over gezegd. Alleen dat de mijne die pas met 12 jaar op zn vroegst krijgt.

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Vind ik overigens ZEER vreemde opmerkingen van zijn collega's als je dochter pas 4 maanden is!

3. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Hebben jullie dat filmpje wel eens op facebook langs zien komen

Dat er allemaal mannen in de bios zaal zitten, met leren vesten onder de tattoo's en kale hoofden etc etc.

En dat er elke keer een stelletje aan komt lopen, en zich dan de pleuris schrikt om wat voor mensen daar zitten, en meer dan de helft loopt ook gewoon weer weg omdat ze er niet bij willen zitten?!

Degene die zijn gaan zitten, werden verrast met een staande ovatie en een heeerlijk biertje!!

Er staat onder: Zou jij erbij gaan zitten?!

Nou echt wel. :)

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Mijn man werkt gemiddeld met ruim 40+ misschien dat het daar aan ligt?

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Is dat leeftijdsgebonden?
    Zouden veel van mijn generatiegenoten dan vroeg oorbellen hebben gekregen? Hm.. Ikzelf niet.

Maar wat ik vooral vreemd vind, is dat ze zich daarmee bemoeien zeg maar. Iedereen weet toch dat dit een gevoelig onderwerp is? En ook dat er veel mensen zijn die het niet vanzelfsprekend vinden dat een jonge baby oorbellen krijgt

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn dochter was 6 mnd, jong dus, maar dat heb ik met een reden gedaan. Wanneer een kindje een jaar of 3/4 is en ze oorbellen krijgen, zitten ze er de hele tijd aan te frunniken, zodat je weer meer kans op een ontsteking hebt, vandaar dus.

Helaas heeft het niet mogen baten, ze draagt nooit oorbellen aangezien ze ze binnen 2 min uittrekt en opeet, af en toe steek ik ze alleen weer even door, zodat ze niet dichtgroeien. En jammer is het wel, want ze vind het zelf prachtig als ze ze in heeft.

7. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik heb niet ales gelezen.
    Onze dochter was 4jaar toen ze ze kreeg, omdat de juwelier het niet eerder deed. Anders had ze ze echt wel eerder gekregen

8. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat er een gemiddelde leeftijd is voor oorbellen.

Er zijn hele continenten waar meisjes de oorbellen al hebben voor ze het ziekenhuis uit zijn. Een ding is zeker, ze gaat er niet dood van. Het is dus een kwestie van smaak.

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik lust geen bier :p

Maar ik snap niet wat dit te maken heeft met baby's oorbellen geven?

10. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Zou ik ook bang voor zijn! Baby's die hun oorbellen opeten... Brrr..
    Hier trekt peuter ook al dr elastiekjes en knipjes uit haar haar, ondanks dat ze het mooi vindt staan. Zou ze vast ook doen met oorbellen idd.

11. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Mijn dochter heeft sinds vorige maand gaatjes. Ze mocht ze vanaf haar 6e maar steeds durfde ze niet. Ze vond het nog steeds erg spannend maar ze is samen met papa gegaan (oma en ik bleven buiten wachten) en het ging goed. Paar traantjes gelaten :)
    Ze is dus bijna 7.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh ja, elastiekjes, knipjes, niets is veilig. Ze had van oma voor haar 3e verjaardag een ring gekregen, ding was binnen een uur compleet plat gebeten, oma weer naar de juwelier, terug laten buigen, uur later weer plat. En het gekke is, ze vind het echt super mooi, ze is echt aan het tutten met een kralen ketting en mooie schoentjes etc, maar om een of andere reden trekt ze alles er ook zo weer uit.

13. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Als ik een dochter krijg zodra ze dat zou willen.

14. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Haha nou die mannen hadden ook oorbellen. Nee gekheid..

Omdat elke keer iedereen zo zn oordelen klaar heeft. Dit is aso, je bent hierin geen goede ouder dit is niet goed dat is niet goed. enzovoort enzovoort.

Gewoon het principe over vooroordelen en mensen lekker laten zoals ze willen zijn en willen doen.

Haha misschien dat ze ook nog wel een cocktailtje of een wijntje voor jou zouden halen! :p

15. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    ik zag vandaag in de supermarkt een baby ik gok een maand of 2/3 met oorbellen :$ dat vind ik toch echt veel te jong
    ik denk als ze er zelf om vragen maar niet voor 4 jaar

16. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nou nee!
    Voordat ik ZP binnenkwam wist ik helemaal niet dat er mensen bestonden die daadwerkelijk een FEL (juistja FEL) standpunt innemen tegenover iets pietluttigs zoals oorbelletjes.

Ik had ook nooit raar opgekeken als iemand dat vroeg? Het zou voor mij niks anders zijn als vragen naar iets leuks namelijk. ;)

17. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hmm... Zou het dan regiogebonden zijn?

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

Here we go again :p

Mijn dochter was 11 maandjes, persoonlijk zou ik niet de eerste paar maandjes laten doen omdat ze hun weerstand nog aan het opbouwen zijn (nog veel erop plat liggen (dus broeien e.d.) ik zou zelf als ik opnieuw zou mogen doen, hetzelfde doen, ik kijk niet echt naar leeftijd maar meer naar wanneer zitten en lopen ze zelf e.d. dan liggen ze niet meer zoveel erop als de eerste paar maanden...

Wij hebben er nooit geen problemen mee gehad, ze pullekt altijd overal aan maar dit hoort bij haar dus is niet lichaamsvreemd (iets wat eerder optreed als je pas vanaf 4/5/6 jaar laat doen want ja DAN is het iets aparts, mijn dochter weet niet beter dus komt er ook gewoon niet aan, de enige problemen die ik persoonlijk ooit ermee heb gehad dat zijn allemaal kinderen die hun "bellen" ouder hebben gekregen juist de kindjes die jong hebben gekregen maken er geen punt van.

Het doet ook geen pijn meer tegenwoordig (vind ik zelf niet en mijn kinderen ook niet maar goed die huilen ook niet om een prikje van het CB ofzo dus misschien wat taaier dan gemiddeld?? dat weet ik niet) vroeger was het echt een knal en had je rood oor, dat is niet meer zo gelukkig..

Mijn dochter heeft haar oor "gebroken" gehad (op gevallen en dubbel opengeklapt je zag zo haar kraakbeen zitten) en dat is pas lelijk, een inieminie gaatje niet hoor, ze vind haar bellen vreselijk mooi, en wil altijd ze in, ik laat haar oren ook wel eens een paar dagen leeg (dan reinig ik de oorbellen en laat ik haar oortjes even luchten / rusten)

19. Triskele

Hoezo in sommige gebieden / culturen is snel oorbellen krijgen heel normaal, je kan toch gewoon uitleggen dat je daar OF even mee wacht of niets vind, mensen reageren altijd zo negatief op opmerkingen van anderen , terwijl deze niet perse negatief hoeven zijn..

Ja en wat is aso, aso zijn is een type gedrag, dat ligt niet aan je kleding of hoeveelheid sieraden e.d. ik ken genoeg juppen die ontzettend aso zijn en zogenaamde lagere bevolkingsklassen die uiterste sociaal zijn, of iemand een beetje goud of een oorbel leuk vind zegt weinig over aso zijn ja of nee DAT is pas kortzichtig en voila dat maakt je dan eigenlijk zelf een beetje aso ;)

20. Triskele

sorry dubbel

Deel Deze Pagina