Hahaha, ik zie het al voor me . Ik snap trws wel een klein beetje wat de schrijfster met aso bedoeld. Aso wordt in de volksmond toch ook vaak gebruikt om een bepaalde categorie mensen te beschrijven en niet alleen ongepast gedrag, maar een baby kan ik ook nog niet aso vinden.
Ja, ik gebruikte ook het woord aso, maar meer omdat ik er geen ander woord voor kan bedenken zo snel. Natuurlijk vind ik een baby zelf niet aso, maar ik vind het bij een jongetje dus in elk geval niet netjes staan en het roept bij mij wel vooroordelen op (wat dus bij mij ligt he)..
Maar is jou kind naar je toegekomen om te vragen of ie fotomodel mocht worden? Of is het omdat jij dat ook wel leuk vind? Komt eigenlijk een beetje op hetzelfde neer toch?!
Daar sla je een spijker op zijn kop . En dan niet zeggen dat ze daar niks blijvends aan overhouden, misschien vinden ze het 3 keer niks dat ze later nog gelinkt worden aan de die ene commercial of wat dan ook? Die kans is net zo groot als dat er een ''complex'' overgehouden wordt aan de piepkleine gaatjes in de euren.
Tja en dat voor een vrouw he de spijker op zijn kop slaan We maken allemaal bewust of onbewust keuzes voor onze kinderen !! Daar zijn we toch ouders voor... Zelf nam ik pas laat gaatjes omdat mijn moeder ze me dus niet eerder gegeven had. En geloof me vond ik helemaal niet leuk iedereen had het toch... Met als gevolg voor mijn 14de verjaardag een navelpiercing van me zus cadeau kreeg... Daarna volgde de tongpiercing , tepelpiercing... Gelukkig ben ik eigenlijk juist wel heel vrij op gevoed!! Ik mocht veel van men ouder. Mocht met stappen bijv heel laat thuis komen etc maar was juist altijd optijd. Als je veel mag word dat ook gewoon. En wat zeggen ze vaak afraden is aanraden toch?!
Trouwens; Moet zeggen dat de opmerking over peuterende peuters me wel aan het denken zet. Stel! mijn zoon had een oorbelletje gehad. Dan had het drama geworden wat blijven hangen e.d. betrefd. Maar ik denk toch ook dat dat per kind verschillend is. Hoe jonger ze zijn hoe meer ze het beschouwen als iets normaal en dan is de neiging wat peuteren ook minder lijkt me.
Ik mocht pas een navelpiercing met mijn 16de ookal had ik wel al heel vroeg oorbellen. Nou toen ik dus wist dat ik die '''vrijheid'' had kwam er een piercing achteraan die mijn ouders niet lastig zou vallen en ook niet voor hun ogen bedoeld was. Laat me verder er maar niet over uit . Tongpiercing wou ik ook altijd graag, maar dat vonden mijn ouders ordinair. Mijn zusje heeft er nu wel één (ja de jongste heh) en ik vind mezelf er met mijn 25 toch al iets te oud voor
Zou wel heel knap zijn, als haar vijf maanden oude baby dat al kon aangeven, dus nee ik denk dat mama het vooral gewoon erg leuk vindt. Net als dat ik het leuk en schattig vindt, dat mijn dochters oorbellen hebben.
Mijn moeder wilde het ook niet hoor... Maar ik ben dus ook de jongste. En tja mijn zussen regelde dat wel he die namen me gewoon mee naar de de tattoo shop Ik heb mijn tongpiercing al lang maar inmiddels word ik volgende maand ook 30 Mss word ik er ook wel te oud voor. Maar als ik Um uitdoe mis ik dat wel. Zou er aan moeten wennen denk ik. Maar je ziet hem bij mij ook niet zo goed zit vrij ver naar achter kon niet anders. Maar als jou piercing zit waar ik denk dat ie zit denk ik waaah deed dat niet pijn?
Deze collega's hebben allemaal al pubers als dochters dus bedoelde meer dat ze waarschijnlijk geen idee meer hadden wanneer hun dochters gaatjes gekregen hadden.
Ik vind dat ook schattig... En ik wil het ook bij mijn dochter!!! Eigenlijk is het ook te gek als je het niet laat zetten om eventuele reacties van andere... Het blijft je eigen kind en jij mag daar helemaal zelf over beslissen... Wat heerlijk om moeder te zijn
Muaaa viel mee. Je word plaatselijk verdoofd. Maar hij is er inmiddels uit ( wat ik ook echt raar vond in het begin hoor, want hij heeft er vanaf mijn 17e tot mijn 23ste ingezeten) ivm met mijn bevalling. Daarna niet meer teruggedaan. Denk dat hij ook dicht is nu.
Ik heb is gelezen of gehoord dat je dan je " je gevoel kwijt kan raken " Mss als het fout gaat ofzo... Toen dacht ik neeeee Maar dat zal ook wel snel dichtgroeien denk ik. Ten ik men tongpiercing zette wilde ik hem uit fatsoen voor de tandarts uithalen. Uiteindelijk kreeg ik hem niet meteen in... Werd gevraagd voor de kermis ... Dus later dacht ik fuck kreeg Um niet meer in. En toen moest ie opgerekt worden dat was wel auw!!
Mijn dochter krijgt oorbellen wanneer ze zelf aangeeft ze heel graag te willen. Is dat 4? prima Is dat nooit? Ook prima (liever zelfs want ik hou er niet van ) Zelf ook meerdere piercings gehad. 2 in wenkbrauw, 1 in lip (die van mijn gezicht ), 1 in navel, 1 in neus en aantal in oren. Maar piercings zou ik niet zo snel toelaten (zover het na 16 jaar tegen te houden valt) Ik heb er behoorlijke littekens aan over gehouden. Het valt een ander niet op maar het zit toch in je gezicht. Een oorbel vind ik echt heel onschuldig. Maar dus alleen als ze zelf heeeeeel graag wil
Oh oké nouja ik zou nu ook geen piercings meer laten zetten hoor... Ga me er ook te oud voor voelen... Maar wil wel graag een tattoo met naam van de kids ofzo... Alleen weet nog niet precies hoe en wat wil daar wel goed over nadenken.
Ik snap nooit zo dat de moeders die zitten te janken op het consultatiebureau, omdat hun kind een inenting krijgt en daar zichtbaar pijn van heeft en moet huilen, wel besluiten om maar gaten in de oren van hetzelfde kind te laten schieten, met precies hetzelfde effect. Ik vind oorbelletjes best schattig staan (bij meisjes welteverstaan, bij jongens/mannen zou het helemaal verboden moeten worden ), maar zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om m'n kindje expres aan het huilen te maken en pijn te doen, voor iets wat ik zelf schattig of mooi vind staan..