Oorbellen bij kind/baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerrr, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

@Shaddix..
    Heb niet gehuild tijdens de inentingen hoor. Vond het rotter dat hij naderhand ziek zou worden ervan.
    Maar goed, toen hij de eerste kreeg had ik wel een beetje een brok in mijn keel, maar daarintegen zou ZO vroeg nou ook weer niet hoeven voor mij...

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Tja, ze huilden wel bij de inenting (soms) maar niet bij de gaatjes in de oren..en overigens vind ik beide niet zielig.

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Mijn oudste dochter is bijna 4 en heeft het van de week laten schieten. We hebben niet gepusht oid, ze kwam er zelf mee.

4. tuc

tuc Niet meer actief

bij de eerste wel zitten janken bij de entingen hoor, en mede om die reden (maar nog veel meer) geen oorbellen, mag het dan wel:p

5. Liedie

Liedie Lid

30 mei 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik een dochter zou hebben zou ik lekker wachten totdat ze daar zelf mee komt. Ik vind het persoonlijk een beetje raar om dat op eigen initiatief te doen, alleen maar omdat je het zelf zo leuk vindt staan of omdat het zou horen bij een meisje...

Mijn moeder heeft het bij mij nooit aangedrongen. Wist dat het mocht, maar ik wilde het niet. Op m'n 21 ben ik naar eigen wens eens naar een gaatjesschiet gegaan ;)

6. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik weet nog niet wanneer ik het bij mijn dochter ga doen. ik vind het wel leuk bij kindjes maar durf het niet over mijn hart te verkrijgen. in het dorp waar mijn man is geboren doen ze het meteen na de geboorte, ze stonden mij dan ook een beetje vreemd aan te kijken dat ik het nog niet had gedaan. ze zeggen dat meteen na de geboorte de kindjes er niets van voelen, of het waar is weet ik natuurlijk niet.

7. Wat mag? Huilen bij de inentingen? :p Tuurlijk! Deed ik ook ;)

8. mamazeyad

wat ik mij afvraag; zijn er ook vrouwen die geen oor gaatjes hebben? vrijwel iedereen die ik ken heeft gaatjes. wat maakt het dan uit of het gedaan wordt als ze klein zijn of groot als uiteindelijk toch bijna ieder meisje beslist oorbellen te willen?

9. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik mocht vroeger geen gaatje van mijn ouders laten schieten. Toen ik 18 was heb ik het heft in eigen handen genomen.. ;)
    Toen mijn 2 oudste dochters 6 werden heb ik ze gevraagd of ze gaatjes wilden. Dat wilden ze allebei. De jongste van de 2 heeft nu nooit meer oorbellen in, want die had elke keer zwerende oren.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ken wel wat vrouwen die geen gaatjes in hun oren hebben. Zelf heb ik 2 setjes, al draag ik altijd maar één oorbel per oor. Vindt een tweede oorbel lang niet zo leuk meer als ik het vond toen ik die liet schieten.

Wat maakt het uit om een paar jaar te wachten, tot ze (net als blijkbaar de meeste meisjes) zelf beslist oorbellen te willen? Misschien is zij nou net dat ene meisje dat het niet wil.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

ik :D

12. Ik heb ze wel, maar draag er nooit wat in ;) Die van mij hadden dus in principe niet geprikt hoeven worden.

13. mamazeyad

o haha ze zijn er dus wel:) ik denk wel heel weinig vrouwen die geen gaatjes hebben.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Here we go again... haal de chips er vast bij

Het is domweg nergens goed voor.. kinderen zijn mooi van zichzelf en hoeven niet versierd te worden... niet als ze 3 mnd zijn en ook niet als ze 6 jr zijn.

Ik heb trouwens wel gaatjes (in ieder oor zelfs twee) draag zelden oorbellen en mocht ze laten schieten toen ik 16 was en mocht het zelf betalen. Prima.. gelijk hadden ze en was ik boos op ze? Nee hoor, het was een duidelijke regel. Ik wil nadenken of dochter ze mag als ze naar de middelbare school gaat.. misschien. Zoon? Mag het op zijn 16e zelf weten en dan betaalt hij het ook zelf. Ontaarde moeder hè? :D

15. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik mocht oorbellen toen ik 4 was! We waren een weekje op vakantie en daar had ik een vriendinnetje. Zij had oorbellen. Dus ik bij mijn moeder zeuren dat ik dat ook wilde. Nou, dat zag ze niet echt zitten... Na de vakantie zou ik op zwemles gaan, dus mijn moeder grapte: 'als je voor het einde van de vakantie zonder zwembandjes kan zwemmen, dan mag je gaatjes schieten als we terug in NL zijn'. Nou, je moet geen weddenschap met mij aangaan :p Binnen 1 dag heb ik mijzelf zonder hulp leren zwemmen, ik moest en zou oorbellen hebben! :D M'n moeder had nooit gedacht dat mij dat die vakantie zou lukken, laat staan in 1 dag. Whahaha, tja ze moest zich uiteindelijk wel aan de afspraak houden, maar ze vond het niet leuk....

Wanneer mijn wellicht toekomstige dochter (of zoon) oorbellen zou mogen? Als ze zelf gedurende een langere periode aangeven dat ze dat willen. Piercings sowieso pas vanaf 16, tattoos vanaf 18. (Heb zelf ook piercings en tattoos, ook pas na die leeftijden laten zetten; die grenzen zijn er niet voor niets vind ik.)

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

dus je doet hun haartjes ook niet mooi, of een leuk setje kleding aan? want dat is ook versiering, als het om kledij gaat kan je ook een jutezak ofzo ombinden of simpel spijkerbroek met saai shirtje...

16 jaar ben je tegenwoordig al ontmaagd dus vind ik wat naïef (in deze tijd, alhoewel met mijn leeftijd vroeger ook al) om die leeftijd te stellen, je kan beter in overleg dan met je kindje het doen want anders komen die oorbellen er toch ook wel stiekem hoor (hoe meer je verbied hoe aantrekkelijker iets is) misschien ben ik wat sneller dan gemiddeld maar met 18 woonde ik al samen dus ja een 12 jarige (om maar wat te noemen) kan ook prima zeggen dat ze oorbellen wilt daar hoef je niet perse 16 voor te zijn, dan kan je beter een compromis vragen door bv te zeggen dat je wacht ermee tot ze het zelf aangeven, maar iets simpels als oorbellen gaan verbieden terwijl er zoveel belangrijkere zaken zijn vind ik echt onzin..

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dochter was 5 a 6 maanden toen ze oorbellen kreeg. Ze draagt nog steeds elke dag oorbellen, ik doe ze vaak in de avond uit en in de ochtend vraagt ze mij zelf weer om ze in te doen.

Iedereen moet weten wat hij of zij doet, ik vind bepaalde dingen ook niet mooi of kunnen. Maar wie ben ik om daar een oordeel over te hebben?

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja dat vind ik dan ook bullshit ja ALS je dat dan zielig vind en jankt (voor enting) dan moet je ook niet laten oorbellen prikken :p maar allebei doet niet zeer en is niet zielig, er zijn zoveel meer dingen die wel zielig zijn en dan geen letterlijke gaatjes misschien achterlaat...

Maar goed huilen om een prikje vind ik ook een beetje sneu lekker voorbeeld ook voor je kind als je om zo'n klein iets gaat lopen janken, bewaar dat liever voor echt belangrijke dingen, hier gaan we gewoon bloedprikken en dat kan zelfs zonder vasthouden, niets geen traan maar normaalste zaak van de wereld) dat gemiep om onbelangrijke dingen, ik vind huilen helemaal niet erg maar wel om zulke dingen hoor, prioriteiten denk ik dan bij mezelf, die babies huilen vaak omdat mama overstuur is of bangig want als je gewoon koel bent hoeven ze vaak geeneens te huilen...

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben vast heel naief maar goed nu ben ik ook 24 jaar geleden op 16 jarige leeftijd ontmaagd.. dus ik denk dat het daar aan ligt.

Dat mag jij allemaal onzin vinden en ik vind het onzin dat je oorbellen nodig zou hebben... IK heb ze niet nodig gehad en heb het ook niet erg gevonden dat ze niet mochten. Persoonlijk ben ik niet bang om mijn kinderen iets te verbieden :D Ik denk namelijk dat kinderen daar slechter van worden...

Oja, mijn kind mag niet in haar flamengojurk op straat of haar muiltjes... onaardig hè? Zulke onzin.... hahahahahahahaah

DOe lekker waar je je goed bij voelt maar er zijn twee redenen waarom jonge kinderen oorbellen krijgen:

1) omdat ouders ijdel zijn
    2) omdat ze geen nee willen zeggen

Enne.. niet alle kinderen gaan tegen hun ouders in hoor.. :D

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Nou dames we doen 'm maar dicht.

Deel Deze Pagina