Oorbellen bij kind/baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerrr, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Helemaal eens met elke woord wat je neer pent.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Hier kom ik dan. Mijn dochter was 6 weken

3. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf pas gaatjes laten schieten toen ik 11 was. Toen durfde ik het eindelijk. Wilde het al jaren maar ik durfde steeds niet.

Ik heb ze bij mn dochter laten schieten toen ze 8 maanden was. Heb er geen spijt van gehad. Stond superlief en bij haar prikjes heeft ze meer gehuild.

En voor mij is het inderdaad normaal. Ik ken eigenlijk geen vrouwen die geen gaatjes hebben en kan me niet voorstellen dat er meisjes zijn die vroeg of laat geen oorbellen willen. Ik heb ze juist expres vroeg laten schieten omdat ik zo veel verhalen ken van huilende 7 jarigen die met 1 gaatje de winkel uit willen.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Oké, maar IK kijk liever naar de wensen van mijn kind. Wie weet wenst ze later wel geen oorbellen, of juist wel..
    Haar lichaam.. Ook al vind papa of mama zoiets mooi, ik ga niet beslissingen maken over versieringen aan haar lijf, maar zoals ik al zei, dat een ander dat doet vind ik helemaal prima, vind het ook vaak best schattig staan, maar hier laat ik de keuze aan haar zelf.

5. knap

knap Niet meer actief

Onder welke steen leef jij?/ Ga naar Afrika Asie ( andere cultuur bij wijze van spreken dan) en daar beginnen ze al van jongs af aan met bepaalde dingen uit gerekte nekken uit gerekte oorlellen. Ook bij kinderen.
    Verschil van mening verschil van cultuur betekend niet dat je niet dat je niks te zeggen hebt wel kan je nader tot elkaar komen in elkaars wensen.

6. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    8 maanden was mijn dochtertje!

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nou hier ben ik :)
    Ik vind oorbellen afschuwelijk en draag ze nooit.

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Whatever.. iedereen denkt er anders over.
    Ik ken eigenlijk geen meisjes/vrouwen die oorbellen lelijk vinden.
    Als ik geen oorbellen had gehad en mijn man zei "dat zou ik zo mooi vinden als jij die liet zetten" dan zou ik dat voor hem doen idd.
    Het zijn geen tatoeages ofzo hoor mensen;)
    Het is een prikje en klaar. Ja er zit een ieniemienie gaatje in je oor.

Maar deze discussie is oneindig.;)

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Onder de zelfde steen waar heel veel mensen zitten, het is gewoon een punt wat Daantje heeft.

10. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    volgens mij werd er duidelijk gezegd dat ze niet hoefde te weten wat je er van vins??

maar nu we toch al in deze discussie zitten, Daantje, jou dochter krijgt pas oorbellen met 18 neem ik aan? dan kunnen ze immers pas een beslissing over eigen lichaam nemen.

ik vind die mensen die zich achter 'ze was 4 er vroeg er zelf om' verschuilen zo flauw. mijn dochter was 2 en vroeg er zelf om, en kreeg ze. omdat ik het mooi vond, niet omdat ze er om vroeg.

11. dekilene

dekilene Niet meer actief

EENS.

Me ouders wilde zo graag oorbellen bij mij als klein meisje...
    HELL!
    ik bleef als klein meisje aan de horloge van me vader hangen auwww.
    Als ik eraan denk ik voel die pijn nog!!!
    Stuk uitgeschreurd dankje wel pap en mam.

Ze waren ook nog eens vast gegroeid ik had ringetjes me ouders wisten niet dat je ze weleens uit moest doen of draaien..

Nu heb ik 2stomme gaatjes...
    Zodra ik een oorbel in doe gaan ze ontsteken:x

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar het gaat niet om JOU wensen. Het is toch ook niet JOU lichaam maar die van je kind.

En lees mijn vorige reactie eens ;) wat een ander doet prima!! IK vind het alleen raar om je eigen wensen voor die van je kind te plaatsen

13. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

pff daantje nou weten we jou mening wel! Waarom moet je zo doordraven! Dat is jou mening en een andere heeft een andere mening. En ts had juist gevraagd om niet zo te reageren.

14. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Daantje22...pfffff word je niet moe van jezelf? Ja papa en mama vinden het mooi en wij hebben het besloten. Vind ze het later niet mooi haalt ze ze er lekker uit. Ik heb ze ook gekregen toen ik jonger was dan 1 jaar herinner mij er gelukkig niets meer van en ben nog steeds blij dat mijn ouders dat toen hebben laten doen

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ik leef niet onder een steen, en snap heel goed dat er heel veel verschillende culturen zijn. Dat de waarden en normen van iemand heel anders kunnen zijn dan die van mij.

Persoonlijk hecht ik heel erg aan zeggenschap over je eigen lijf, hoe jong of oud je ook bent. Lichamelijke integriteit is voor mij een van de hoogste denkbare waarden. Daarom zal ik nooit gaatjes laten prikken bij iemand die er zelf niet om gevraagd heeft. En daarom vind ik het eigenlijk (net als daantje) een beetje gek als anderen dat wel doen.

Ik veroordeel ze er niet om, zo wezenlijk is het niet. We hebben het hier niet over een vrouwenbesnijdenis wat in sommige culturen ook heel erg gewoon en geaccepteerd is maar wat in mijn ogen wereldwijd bestreden moet worden.
    Maar ik vind het wel een beetje gek, dat mensen zich het recht toeëigenen andermans lichaam te wijzigen, uitsluitend en alleen omdat het daar mooier van zou worden.

16. dekilene

dekilene Niet meer actief

Die gaatjes blijf je wel zien joepie.

17. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap niet waarom het ineens anders is als het om een kind zijn/haar lichaam gaat. Je neemt als ouder toch zoveel beslissingen voor je kind. Met je hele opvoeding vorm je een kind. Dat kun je ook niet terug draaien. Daar ontkom je niet aan en is ook niks mis mee.

Maar goed. Ik laat ook mijn zoontjes besnijden, dus dat is eigenlijk dezelfde discussie. Dat vinden sommige mensen ook niet kunnen.

18. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Ik ken iemand die heeft het bij haar zoon gedaan.... 2 of 3 maanden oud was hij.

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat is in sommige streken van NL ook heel normaal.
    Vooral in vissersdorpen etc.

20. knap

knap Niet meer actief

;) tot een bepaalde leeftijd beslis je als ouder een baby beslist nog niet mee. Als ze ouder worden laat je ze mee beslissen.

Kan je vertellen dat kinderen ook al doe je iets voor hun best wil. En dan hebben we het niet over een gaatje laten prikken je nog kunnen verwijten waarom je dat gedaan hebt bijvoorbeeld mama waarom heb jij mijn keelamandelen laten weg halen.... Leg dat je kind dan maar eens uit!! Dan doe je ook iets wat je achter af denkt van oei mijn kind was er niet blij mee maar ik en de dokter vonden het noodzakelijk. En nee dan kan je als kind niet mee beslissen.. Ze krijgen van zelf een stem geloof me maar hun stem gaat steeds meer klinken tot je denkt ja maar ik doe het voor je best wil en dan willen ze niet kijken hoe jij er dan nog over denkt... We zullen zien.

En voor de rest laat ik deze nuttige discussie voor wat het is.;) Einde.

Deel Deze Pagina