Oorbellen bij kind/baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerrr, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vind ik ook zoiets raars, als het niet vanwege medische redenen is vind ik dat je niet in een gezond lichaam moet snijden en of prikken.

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Een navelpiercing vind ik sowieso geen vergelijking, want dan heb je het over een breinaald ;).
    Neuspiercing zal ook in bepaalde culturen normaal zijn bij jonge kinderen, maar niet in mijn ´´cultuur´´ oja ben gewoon oerhollands hoor, maar zoals ik al zei; ik vind oorbellen niks meer als reguliere sieraden.

Ik vind het niet raar, zielig of ordinair. Ik vind het schattig en leuk. En waarschijnlijk zal mijn dochter dan in het zelfde milieu opgroeien dus die ziet het ook niet anders dan.

Dus wat is dan het probleem? Die kinderen weten niet beter, zullen waarschijnlijk ook nooit beter weten dan dat het normaal is, dus staan dan ook niet stil bij de argumenten die jij nu geeft.

Ik vind het persoonlijk bijvoorbeeld raar dat mensen over oorbellen termen gebruiken als inderdaad; zielig, kindermishandeling, egoïstisch etc. :p

Ieder zijn ding, ieder zijn milieu, ieder zijn gewoontes.

3. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat jij je kinderen ook niet vaccineren dan?

4. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Ja juist.

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik vind het heel leuk staan bij baby meisjes, alleen zelf zou ik er nooit voor kiezen.
    Als mijn dochters het 6de levensjaar zijn gepasseerd kijken we wel weer verder.
    Ik heb die van mij vanaf mijn 5de en heb nogsteeds de originele gaatjes, er zijn er ook 2 aan elke kant bijgekomen.

6. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Dochter was 3 jaar toen ze erover begon. Met 3,5 gekregen.
    De jongste wachten we ook weer tot ze er zelf mee komt.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ze vroeg er om, maar in dezelfde zin ook weer niet? Maakt mij niet uit dat iemand gaatjes laten schieten terwijl het kindje er niet om vraagt of juist wel. Wij vonden (en vinden!) het belangrijk dat ze er uit zichzelf mee komen (en er een tijdje om vragen) dat ze oorbellen willen. Wij vinden het dan ok, is geen verschuilen: is gewoon zoals het hier gaat.

8. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Sinds wanneer is een vaccinatie een versiering?

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Keelamandelen eruit halen is iets medisch omdat je anders telkens keelontstekingen ofzo krijgt.
    Oorbellen is omdat je het mooi vind staan, niet omdat het medisch noodzakelijk is voor je gezondheid.

Maargoed, ieder z'n eigen mening. De een is voor, de ander tegen, helemaal prima :)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar wanneer zijn ze dan oud genoeg? Tja mijn dochter heeft ze pas en is bijna 5, maar in hoevere kan zij nou voor zichzelf beslissen of ze dit ook daadwerkelijk wil op 5 jarige leeftijd. Ze heeft ze wel gekregen maar heeft wel vaker aparte dingen die ze wilt en toch echt niet gaan gebeuren.

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    #91 NooNoo, 30 mei 2013
    Laatst bewerkt: 30 mei 2013
    Edit:

daar vroeg je niet om TS, sorry.
    Dochter is twee en krijgt ze de komende jaren nog niet.
    Ik geloof dat ik zelf een jaar of 6 was, ik weet het in elk geval nog goed en vond het vreselijk! (maar ik geloof wel dat ik het ondanks dat zelf wilde...)

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    een jaar of 10? Of eigenlijk gewoon een leeftijd waarop ze zelf de beslissing kunnen maken.

13. kimsasjel

kimsasjel Actief lid

10 mrt 2013
    381
    0
    0
    schiedam
    hoi mijn dochter was net 2 mnd toen liet ik ze zetten bij een tattoo piercingzaak.
    zij vertelden mij dat het hoe eerder hoe beter is om te zetten, ivm het helen en de angst van het kindje.

groetjes kim

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik was zelf geloof ik 7 of 8.. en wou ze zelf...
    Als ik later een dochter krijg mag ze dat ook zelf bepalen of ze het wel of niet wil..

15. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ja dus?

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Goh zijn we nu van oorbellen, via andere piercings uitgekomen op vaccineren, besnijden en amandelen verwijderen :D Onvoorstelbaar in die paar pagina's (of eigenlijk ook weer niet hier op ZP ;)).

Volgens mij vroeg TS alleen om de leeftijd en verder niets..

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nou, wat als je dochter dat later niet fijn vind? En wat als ze daar boos om word? Dan heeft ze dus gewoon pech want papa en mama vonden het mooi?

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Weet je ik snap nou écht dit discussie punt nooit.

Laat ieder lekker zelf beslissen wat hij of zij willen doen en respecteer dat lekker.
    Als je het zelf niet wilt prima maar betekend niet dat een ander het ook maar niet moet doen omdat JIJ vind dat je het niet moet doen en andersom idem!

19. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Nog maar 'n keer..

20. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    ik zie dat het er een beetje knullig staat haha! de reden dat ze gaatjes kreeg was niet omdat ze er om vroeg. ze vroeg er wel om, maar ik ben haar moeder en ik beslis. Dat ze er om vraagt moet niet de reden zijn voor gaatjes. want kind van 2 danwel 4 danwel 6 jaar kan niet zo'n beslissing maken. Dat doe ik, als moeder.

Deel Deze Pagina