Oorbellen bij kind/baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerrr, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verox

Verox Niet meer actief

Excuses voor mijn eerdere reactie, waarin ik het nodig vond om mijn mening te geven naar aanleiding van al die meningen hier.

Ik zie nu dat TS nadrukkelijk vraagt om het feitelijke antwoord op een eenvoudige vraag.

Misschien moeten we dat even blijven herhalen als we weer zo offtopic gaan.

2. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Oh jee dan zal ik wel weer een boe mama zijn.
    Mijn dochter was 6 weken.
    Waarom? Ja ik vind het erg schattig staan!
    En ja het zijn haar oren, maar gelukkig dat ik een echte meid heb die gek is op oorbelletjes.
    Ze heeft dan ook tig verschillende knopjes.
    Ze houdt het ook wel bij knopjes, ringen vind ik maar niks.
    En gevaarlijk, zeker op school!
    Ze is er in ieder geval nog altijd blij mee en mijn dochter bleef gewoon rustig doorslapen toen het werd gezet.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, op een open forum kun je als topic starter wel zeggen dat er geen meningen worden geuit, maar verbieden kun je het niet.

Bijna iedereen voelt zich uitgenodigd om een stemverklaring te geven. Dus: mijn dochter mag op die en die leeftijd oorbellen, omdat .... En dan komt er een uitleg waarom je dochter dat van jou mag. Dat is dus een mening. En dan leest iemand dat en denkt: maar daar ben ik het niet mee eens dus ik ga ertegenin, of dat snap ik niet en leg het me nou eens uit hoe je dat ziet.
    Da's onvermijdelijk.

TS, waarom wil je het eigenlijk weten, op welke leeftijd onze dochters oorbellen mogen? Zonder onderbouwing van het waarom we voor juist die leeftijd kiezen, heb je toch helemaal niets aan die antwoorden?

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

even geheel offtopic maar hier leest ze het iig want ze vind reltopics zo leuk.

@ partyrocker. bespaar de moeite om op mij te reageren. je staat bij mij op de zwarte lijst. prettig leven verder

5. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Haha.. Weer een pot verwijt de ketel opmerking van je. :p
    Dus even checken.. jij mag wel groepen of individuele personen aanvallen in DIVERSE topics? Maar als ik het omdraai is het niet goed?
    Hahaha.

Ot..
    Mijn nichtje was 5.
    Dat is al ouder.

6. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat dacht ik al dat je dat zou vinden. Ik vind juist dat ik het in hun belang doe. Maar goed. Dat is ook weer een eindeloze discussie.

Denk dat waar het om draait is; iedere ouder doet datgene waar die denkt goed aan te doen.

7. Janna

Janna Fanatiek lid

He ja, laten we het daar weer eens over hebben! :D Dit topic is nog maar anderhalf uur in de lucht en we zitten nu al op pagina 14... ;)

Edit: 15

Ik was 11 of 12, zat in groep 7 of 8. (Weet het niet meer precies.) Achteraf heb ik er toch spijt van. Ik wilde het vooral omdat veel meisjes in mijn klas elke dag mooie oorbelletjes in hun gaatjes hadden en dat wilde ik ook. Gedurende mijn pubertijd bleek echter dat ik teveel tomboy was om elke dag oorbellen uit te kiezen die mooi waren bij mijn outfit van die dag. Het was gewoon niet zo mijn ding. Toch groeiden ze nooit echt dicht. Ik heb later nog een paar keer pogingen gedaan om vaker oorbellen te dragen, alleen ben ik er nog steeds niet het type voor, nog steeds om dezelfde reden... ;) En als ik oorbellen in doe, gaan mijn gaatjes bijna altijd ontsteken, ook als ik eerst weer een paar weken met zweerknopjes en sterilon loop te klooien. De dag dat ik andere oorbellen in doe, is de dag dat ik met warme en rode oorlellen rondloop. :(

Mijn dochter krijgt ze dus zo lang mogelijk niet.

Waarom vind je het eigenlijk belangrijk op welke leeftijd andere moeders hun kindjes gaatjes geven / die zelf kregen? Je kiest toch gewoon wat je zelf wilt? Dat hoef je toch niet af te laten hangen van wat anderen doen?

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou dan maar even geheel ontopic;

Ik was 4 maanden toen ik oorbellen kreeg. Mijn dochtertje heeft ze nog niet. Heb ook nog geen idee wanneer ze oorbellen krijgt.

9. rums

rums Niet meer actief

Ja, daar valt inderdaad wat voor te zeggen. Welke leeftijd is het een weloverwogen beslissing.

Ik wou heel graag gaatjes niet omdat anderen het hadden want dat viel volgensmij nog wel mee (groep 2).
    Vervolgens heb ik met toestemming van mijn ouders gekregen om er twee gaatjes bij te laten schieten toen zat ik in groep 6.
    Nu wil ik nog twee gaatjes maar mag het niet van mijn man haha :p

10. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hier als ze er zelf om vragen en dan niet 1x maar echt een tijdje. leeftijd boeit me dan niet zoveel.

ik zelf kreeg ze toen ik 11 maanden was. heb er geen traumas aan overgehouden en vind mn ma nog steeds lief

11. dupje87

dupje87 Actief lid

27 nov 2012
    122
    0
    0
    Mijn oudste was 6 weken en mijn jongste was 3 maanden ennze vinden het allebei geweldig :)

12. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0
    Ik was nog geen jaar en nu ik een meisje mag verwelkomen zal het rond dezelfde leeftijd zijn als ik :D

13. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    De eerste was 7 maanden en de tweede 9 maanden. De oudste (4jr) is er heel blij mee en laat dan ook iedereen haar oorbellen zien. De jongste die snapt het nog niet helemaal.

14. A2CA

A2CA Niet meer actief

dochter was 6 weken, en ze zitten nog steeds nu 1,5

15. sjak

sjak Niet meer actief

Ik was zelf drie maanden toen mijn oma oorbelletjes bij mij prikte. Mijn dochter krijgt oorbellen als ze tegen mij kan zeggen dat ze graag oorbelletjes wil... Ik vind het wel schattig hoor bij kleine meisjes. Vanaf een jasr vind ik dat het heel goed kan!

16. Talvi

Talvi Niet meer actief

Onze dochter krijgt oorbellen wanneer ze er zelf om gaat vragen :)

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik heb altijd gezegd(toen ik jonger was) als ik ooit een dochtertje krijg gaat ze meteen oorbellen krijgen.
    2011 beviel ik van een meisje. En toen wilde ik het absoluut niet.
    6april dit jaar heeft ze toch oorbellen gekregen ze was 22 maanden. Maar vroeg er zelf om.
    We hebben ook goed voorbereid en goed uit gelegd wat ze gaan doen.

Ze kreeg ze omdat papa toch van mening was dat ze een meisje is en in angola is dat heel normaal.
    2culturen 2 ouders 2 meningen 2 mensen die toch een besluit moeten nemen.

Ik zal je zeggen dat ik hardstikke zenuwachtig was. Echt vond het helemaal niet leuk, ons meisje stond te lachen met die mevrouw en liet alles toe klik eerste ging er in. Ik traantje jolisa lachen! Die ook zei ze wijzend naar het andere oortje. Klik akijouu(dankjewel) zei ze. Ze gaf totaal geen kik. En ik stond te trillen op mijn benen.

En hoe trots ze is op d'r oorbellen super leuk om te zien, ik heb het zo min mogelijk schoongemaakt met die sterilon en het was binnen 2 weken helemaal klaar:)

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

ikzelf was oud genoeg om te zeggen dat ik ze niet wou maar toch kreeg ik ze en heb er nog een hekel aan, draag ze al jaren niet meer

als ik een dochter zou hebben zal ze er eerst een tijdlang over moeten zeuren zodat ik weet dat ze het zelf zou willen hebben

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    eef zit nu al maanden te zeuren dat ze oorbellen op haar verjaardag wilt.. ik vraag er niet om, maar wil ze ze met haar verjaardag nog dan leg ik nog een keer uit hoe oorbellen in je oren komen, wil ze ze dan nog dan krijg ze ze... mijn doel was 5 a 6 jaar...

20. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Mijn dochter was een maand of 4/5 toen ze oorbelletjes kreeg.

Deel Deze Pagina