Oorbellen/gaatjes beetje ontstoken

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Arevinol, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter heeft nu een maand of 2 gaatjes.
    Eerste 6 weken met de zweerknopjes gingen prima, iedere dag druppeltjes, draaien, zag er allemaal rustig uit.

Na 6 weken mocht ze nieuwe oorbellen, dat werden ringetjes, die wilde ze zoo graag (van dr eigen geld gekocht). Op aanraden van de juwelier zilveren gedaan, niet de allergoedkoopste dus, aangezien die volgens haar sneller voor problemen konden zorgen.
    De pinnetjes waren echter voor haar gaatjes nét een beetje te dik, waardoor ze niet heel makkelijk er doorheen gingen aan een kant. Dat ging dan ook een beetje bloeden. Maar eenmaal in, was t ok.

Tot ik er een week later achter kwam dat aan de achterkant van dat oor toch flink wat troep zat (en andere oor ook een beetje). Dus sindsdien (weekje) iedere dag weer goed schoongemaakt en gedruppeld. Steeds zit er aan de achterkant wel een klein beetje prut. Wat volgens mij bij de zweerknopjes niet zo was.. Vandaag leek het wel minder. Zelf wil ze de nieuwe oorbellen heel graag in houden. Pijn zegt ze er ook niet van de hebben. Bij t schoonmaken wel iets.

Wat is wijsheid? Deze oorbellen nog even aankijken en goed blijven druppelen?
    Of toch de zweerknopjes weer in tot het helemaal gestabiliseerd is? Ben een beetje bang dat de gaatjes dan weer kleiner 'dichtgroeien' en we straks met nieuwe oorbellen weer hetzelfde krijgen..
    Ik heb zelf nooit last gehad van wat voor oorbellen dan ook.
    En daar komt nog bij dat ze komende week naar haar vader toe gaat, die is nogal een miepert met naalden, wonden enzo ;) Dus om het schoonmaken met wattenstokjes, evt oorbellen vervangen, nou aan hem over te laten.. zal ie niet om staan te springen ;)

2. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Als de troep al minder wordt en ze er geen last van heeft zou ik gewoon nog even doorgaan met druppelen tot het eenmaal weg is en de nieuwe oorbellen inlaten.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zweerknopjes weer even terug indoen. Krijgen de oren rust. Zelf geen ervaring mee . Mijn dochter kreeg al gaatjes met 4 mnd en heeft deze knopjes zeker 1 jaar ingehouden. Nooit laat van gehad. Bij oorbellen wisselen hoort het niet te bloeden. Ook niet als pinnetje groter is. Dit betekend dat het nog niet voldoende is genezen en de kans op ontstekingen wordt dan groter. Zeker als er geen ruimte voor het oor is om te kunnen zwellen .
    Zou ze er dus uithalen, zweerknopjes in en pas weer wisselen als echt goed genezen is

4. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mijn dochter heeft in februari gaatjes gekregen. Bij haar hebben we ze na twee maanden er uit gehaald en waren de gaatjes nog niet goed genoeg geheeld. Dus ik heb er voor gekozen de zweerknopjes er weer in te doen en die heeft ze nu nog in. Binnenkort mag ze nieuwe uitzoeken en ben in dubio wat we dan moeten doen. Een paar andere zweerknopjes voor de komende maanden of al wel iets anders.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Hier om die reden de zweerknopjes ook langer ingelaten, ik had ook titanium oorbellen gekocht voor de zekerheid.

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.557
    113
    oudste had het zelfde. Toen de zweerknopjes weer in gedaan en af en toe overdag andere oorbelletjes

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    druppels en draaien zijn het slechste wat je kunt doen helaas. gewoon afblijven en die zweerknopjes nog even inhouden tot de ontsteking over is...
    druppels maken idd de bacterien dood, maar ook de goede voor de genezing. en dat draaien maakt alleen het genezende wondje stuk... helaas weten juweliers echt niet waar ze mee bezig zijn...

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, dat heb ik vaker gehoord..
    Ik heb ook geen sterilon (staat ook niet op wat er wel in zit; zal t eens opzoeken). En wat betreft draaien, het is niet dat het vastgeplakt zit ofzo, dat ik iets lostrek.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier zeker wel een half jaar gehad dat de gaatjes toch niet helemaal goed genezen waren en af en toe wat viezigheid eruit kwam.
    Zowel bij mij als dochterlief...

veel zilveren oorbellen zit ook nikkel in en dat irriteert vrij makkelijk.
    Nikkelvriag nog altijd een bepaald percentage nikkel bevatten trouwens dus dat zegt ook niet alles.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    6 weken is in principe lang genoeg..
    maar het nieuwe oorbelletje is dikker en weegt ook vast wat meer dan de knopjes.
    daardoor kan het ook weer gaan irriteren.
    ik heb zelf ook zware oorbellen en daar moet ik ook altijd weer even aan wennen als ik ze in doe met zweren ed omdat het meer weegt dan mijn oorlelletjes gewend zijn.
    zou voor nu door gaan met druppelen en zolang ze er zelf geen pijn aan heeft lekker laten zitten anders kan het zijn dat je het over een tijdje weer hebt als de knopjes weer geruild worden voor een ringetje

11. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Dit advies hebben wij een paar weken geleden ook gehad. Daarnaast het advies gekregen om de zweerknopjes 6-8 weken in te houden. Ik zou als ik jou was de zweerknopjes weer in doen bij je dochter. Na het douchen even goed naspoele naspoelen. Verder niet aan komen. Hopelijk heeft je dochter er geen last van?

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Bedankt voor de adviezen!
    Ik heb de zweerknopjes er weer in gedaan. Daarbij had ze helemaal geen last, de eerste 6 weken. Geen enkele prut gezien.
    Laat deze nu dan in de vakantie nog zitten. Daarin gaat ze nog een keer 2 weken weg. Dus handiger om daarna (of nog later) pas weer te kijken voor wat anders, zodat ik t zelf goed in de gaten kan houden ;)

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn dochter bleef er last van houden en ik heb toen ringetjes in gedaan(kleintjes) Dat hielp.
    Helaas na dik anderhalf jaar weer een ontstoken oortje. Nieuwe ringetjes gekocht maar die lijken te zwaar of dik voor haar oortjes. Dus weer simpele ringetjes erin. Ook nog op vakantie geweest en elke dag in het zwembad. Dat heeft geholpen. Ik overweeg titanium oorbelletjes voor d'r aan te schaffen tzt.

14. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    zweerknopjes weer in inderdaad, en blijven druppelen, heb heel lang doorgedruppeld, kleine moeite.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik zat te denken om ergens losse (allergievrije/titanium)?) achterkantjes van titanium te bestellen.
    Moest vanochtend weer een paar groene achterkantjes weggooien.
    Schiet niet op :)

Irmand een idee of dat ergens kan?
    Of een nog beter idee? ;)

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Voor mijn dochter heb ik alleen zilveren van de juwelier. Die heel goedkope dingen zorgen hier meteen voor een onsteking. Druppelen, zweerknopjes weer in en als het weer goed er uit ziet andere oorbellen proberen.

Deel Deze Pagina