Mijn dochter begint volgende week met turnlessen. Er zijn geen kledingvoorschriften vanuit de vereniging. Nu heb ik naar turnkleding gezocht maar al die "echte" pakjes zijn gigantisch duur en ik vind ze nogal "to much" qua uiterlijk. Wat draagt jullie dochter tijdens de turnlessen? Ik zat te denken aan een gewoon gympakje met een shortje
Een turnpakje van de vereniging. Geen shortje, mag wel, maar hoeft niet. Op MP of bij de Decathlon vindt je wel betaalbare pakjes. Ze vallen vaak wat klein. Voor de proeflessen droeg ze gewoon een broekje met shirt. https://www.decathlon.nl/Kopen/Turnen#page2 zit zelfs een simpele bij voor 5 Euro in de aanbieding.
De oudste heeft een officieel wedstrijdpakje. Dat gebruiken wel alleen tijdens wedstrijden ( 4 of 5 keer per jaar. Verder hebben ze allebei een pakje wat ik via marktplaats koop bij een stel zussen die hele leuke pakjes voor een schappelijke prijs maken. Kijk maar eens bij turnpakjes woerden op marktplaats.
Wij hebben haar het originele pakje van de vereniging voor haar verjaardag gegeven. Dat koste in totaal idd 60 Daarvoor had ze een tshirt en een legging
Pakje van de vereniging voor de wedstrijden maar 'te mooi' (met strass en daarom ook niet iets voor de wasmachine elke keer) om elke keer te dragen dus vaak een gymshortje en hemd. Voor goedkopere pakjes is Decathlon inderdaad een optie en dan een maat of 2 groter. Scapino heeft ook gympakjes. Zwart of lichtroze.
Oei vallen ze echt zo klein? Ze draagt kleding 122-128 dus ik wou voor 8 jaar gaan. Maar zal dat dan niet te klein zijn?
Nou het ligt natuurlijk aan de bouw van je kind ook. Mijn dochter heeft een lang bovenlijf. Anders bestel je 2 maten en kan je er een terugsturen? of bel je ze even over maatadvies. 1 maat groter is sowieso vaak het advies.
Wij droegen meestal een pakje met een shortje onder, ofwel gewoon een t-shirt (korte mouwen) met een shortje. En witte turnpantoffels. Aangezien die pakjes meestal nogal strak en elastisch zijn (en je ook niet wil dat ze binnen de 2 maand te klein zijn), zou ik inderdaad voor iets groter dan haar huidige maat gaan. Vraag ook es na wat ze het liefste hebben qua schoenen. Bij sommige mag je "gewone" sportschoenen aan, maar andere vragen toch echt echte turnpantoffels of minstens iets met blanke zolen. En bij sommige verenigingen turnen ze dan weer op blote voeten.