Turnen, wat draagt jouw dochter?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sidmick, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Mijn dochter begint volgende week met turnlessen. Er zijn geen kledingvoorschriften vanuit de vereniging. Nu heb ik naar turnkleding gezocht maar al die "echte" pakjes zijn gigantisch duur en ik vind ze nogal "to much" qua uiterlijk. Wat draagt jullie dochter tijdens de turnlessen? Ik zat te denken aan een gewoon gympakje met een shortje

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Een turnpakje van de vereniging. Geen shortje, mag wel, maar hoeft niet.
    Op MP of bij de Decathlon vindt je wel betaalbare pakjes. Ze vallen vaak wat klein.
    Voor de proeflessen droeg ze gewoon een broekje met shirt.
    https://www.decathlon.nl/Kopen/Turnen#page2 zit zelfs een simpele bij voor 5 Euro in de aanbieding.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    O dat is heel erg betaalbaar, bedankt voor de tip!

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.566
    113
    De oudste heeft een officieel wedstrijdpakje. Dat gebruiken wel alleen tijdens wedstrijden ( 4 of 5 keer per jaar.

Verder hebben ze allebei een pakje wat ik via marktplaats koop bij een stel zussen die hele leuke pakjes voor een schappelijke prijs maken.
    Kijk maar eens bij turnpakjes woerden op marktplaats.

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wij hebben haar het originele pakje van de vereniging voor haar verjaardag gegeven. Dat koste in totaal idd €60
    Daarvoor had ze een tshirt en een legging

6. tuc

tuc Niet meer actief

Hier een kort broekje en een shirtje

7. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Bij H&M hebben ze ook vaak betaalbare pakjes.

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Pakje van de vereniging voor de wedstrijden maar 'te mooi' (met strass en daarom ook niet iets voor de wasmachine elke keer) om elke keer te dragen dus vaak een gymshortje en hemd.

Voor goedkopere pakjes is Decathlon inderdaad een optie en dan een maat of 2 groter.

Scapino heeft ook gympakjes. Zwart of lichtroze.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Oei vallen ze echt zo klein? Ze draagt kleding 122-128 dus ik wou voor 8 jaar gaan. Maar zal dat dan niet te klein zijn?

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Nou het ligt natuurlijk aan de bouw van je kind ook. Mijn dochter heeft een lang bovenlijf. Anders bestel je 2 maten en kan je er een terugsturen? of bel je ze even over maatadvies. 1 maat groter is sowieso vaak het advies.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ja, mijn dochters turnpakje is ook 2 maten groter dan haar normale maat.

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Wij droegen meestal een pakje met een shortje onder, ofwel gewoon een t-shirt (korte mouwen) met een shortje. En witte turnpantoffels.

Aangezien die pakjes meestal nogal strak en elastisch zijn (en je ook niet wil dat ze binnen de 2 maand te klein zijn), zou ik inderdaad voor iets groter dan haar huidige maat gaan.

Vraag ook es na wat ze het liefste hebben qua schoenen. Bij sommige mag je "gewone" sportschoenen aan, maar andere vragen toch echt echte turnpantoffels of minstens iets met blanke zolen. En bij sommige verenigingen turnen ze dan weer op blote voeten.

Deel Deze Pagina