oorbellen schieten bij een baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debby82, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Dat gevoel is dan wederzijds ;)

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh jemig, wat zo ontzettend flauw en laag zeg.

3. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nee jij stelt wat voor met je opmerkingen waar je zelf de inhoud niet eens van snapt

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Pardon? Waar gaat DIT nou weer over?!

Jullie voelen je wel heel dapper he, zo gesteund door elkaar?

5. nicole26

Wie ik flauw en laag , ik maak tenminste niet iemand met de grond gelijk die een oorbelletje wil laten schieten bij haar kindje .. maar ik ben wel klaar met deze discussie is toch een gebed zonder einde ..

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Yep actie reactie...

Maar dan ben ik benieuwd en wees eens echt eerlijk... Hoe groot IS de kans dat hij de directeur wordt van de Nederlandse Bank? En hoeveel van de jongens en meiden uit Urk verlaten Urk voor een internationale carriere? Het vooroordeel wordt HIER gemaakt hoor. Ik heb alleen maar gezegd dat ik de kans erg klein acht en dat is mijn persoonlijk ervaring met bekenden uit ondermeer Volendam.

En directeur van de lokale ABN AMRO is heel wat anders dan directeur van de Nederlandse Bank ;)

Ik hoop dat mijn zoontje wordt wat hij wil worden of dat nu putjeschepper of minister president is. In ieder geval hoop ik dat zijn naam EN zijn uiterlijk geen vooroordelen zullen opwerpen want dat is nu eenmaal een gegeven in deze wereld en dat hij daardoor ALLE gelegenheid krijgt. Maar met die oorbel wordt je op een boel opleidingen niet aangenomen... vooroordeel of niet.
    Enne... als hij zover komt en hij solliciteert met die oorbel naar de functie van directeur Nederlandse Bank dan zal gekeken worden naar zijn kwaliteiten en als hij dan aangenomen wordt... dan zal hij vriendelijk maar zeeeeer dringend worden verzocht de oorbel UIT te doen!

Je kunt wel willen dat de wereld vooroordeelvrij is maar dat is ie niet... anders was er al veel eerder een zwarte president gekozen en hadden we allang een vrouw gehad als minister-president! Deal with it en een man met een schip in zijn oor is misschien in Urk en vergelijkbare plaatsen een heel normaal verschijnsel (prima!) maar realiseer je dat hij op andere plaatsen een reactie zal oproepen. En die reactie KAN negatief zijn.

Ik heb trouwens niets gezegd over het karakter van dit mannetje. Ik vind het trouwens een erg leuk en grappig ventje om te zien.

Enne... Merijn... ik ben allang gewend dat mensen lezen wat ze willen lezen en dat alleen die mensen zich aangesproken voelen die daar reden toe hebben. Dus kan er niet zo mee zitten... Het was geen aanval op het kindje en dat kan iedereen lezen als zij dat wil. Maar als zij dat niet wil... dan niet..

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik ben uitgepraat met jou discussieer liever met iemand op niveau

8. nicole26

Eh ik steun niemand geef gewoon mijn mening ...

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ieder persoon op de aardbodem maakt zich overigens schuldig aan vooroordelen en stereotypering. Ook de genen die menen van niet.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hahaha, sorry hoor.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

:D (oeh, wat een vooroordeel want over welk of wat voor een niveau hebben we het dan?)

Goed, we hadden het over het schieten van oorbelletjes. Antwoord is het blijft; ik vind het zonde maar iedereen moet lekker doen wat zij wilt met haar kind.

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Maar zwaantje dit gaat toch helemaal niet over wat mensen al dan wel of niet willen lezen??

Het gaat erover dat jij een stel opsommingen bij elkaar maakt n.a.v. een foto van een baby met een oorbel... come on!

Wie weet staat jou zoontje later wel helemaal vol met tattoo's, heeft die oorbellen en is die internationaal vrachtwagenchauffeur... WHO CARES?! Zolang hij gelukkig is is dat toch oké?!

Maar om nu zulke dingen te roepen in een oorbeltopic.. tsjee!

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Op jouw niveau bedoel je?;)

Wel erg hypocriet om te suggereren dat jij zelf geen vooroordelen hebt.

Ik begrijp dat de post van Zwaantje beledigend kan overkomen en ik zou het zelf niet zo neerzetten. Maar nu gaat het over het feit hoe iemand durft om vooroordelen te hebben, terwijl iedereen vooroordelen heeft, inclusief jij.

14. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Haha ik lig hier helemaal dubbel om de reacies! Dat het je smaak niet is dat schip dat kan maar een oorbel kan altijd nog uit. Sommige mensen doen net alsof je een tattoo zet bij je kind of een been eraf hakt zo dramatisch is het allemaal niet. De 1 vind het leuk en de ander lelijk dat is hetzelfde als crocs uggs of oililly kleding. Laat iedereen toch in zn waarde. Over smaak valt niet te twisten.

En over mijn opmerking van de kleertjes ik weet dat kleding noodzakelijk is maar ook kleding heeft te maken met smaak dus iedereen terkt zijn of haar kind aan wat hij of zij wilt. En iedereen prikt gaatjes in de orene van zijn of haar kind als hij of zij dat wilt

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien heb ik het inderdaad niet handig geformuleerd. Maar ik maakt de opsomming niet aan de hand van de baby maar aan de hand van de kotter en het feit dat ik al wist dat het Urk of iets vergelijkbaars was.

En inderdaad misschien dat mijn zoontje dat inderdaad wordt maar ik heb toch ook niet gezegd dat dat erg is!? Inderdaad zolang hij maar gelukkig wordt! En internationaal vrachtwagenchauffeur lijkt me een prachtig beroep! Of loodgieter of in de plantsoenendienst of chirurg of advocaat. Het maakt me niet uit zolang hij alle kansen krijgt!

Zie je nu dat er dingen gelezen worden die niet gezegd zijn? Ik zal een volgende keer proberen duidelijker te zijn met wat ik bedoel maar alsjeblieft: ik heb nergens gezegd dat internationaal vrachtwagenchauffeur slecht zou zijn (integendeel) en daarmee de directeursfunctie beter want dat is - naar mijn idee - niet zo.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heerlijk topic zo meiden :D! Ook weer wat te doen op de zondag ;)!

Die oorbel trouwens op die foto, heeft een vriend van ons ook, en ja ik vind het ook echt lelijk en ja dat weet hij ook. En ja ik vind dus ook dat ik hier mag vertellen dat ik zo een oorbel lelijk vind. En daarbij hoeft er tegenwoordig gelukkig geen begrafenis van betaald te worden en is dus mi zo een oorbel ook niet nodig. Maar vooruit, ieder doet wat hij/zij mooi vind. Ik vind ook vaak genoeg dat kindjes erg lelijke kleding aan hebben, moeten die vader en moeder maar lekker zelf weten, zolang ik maar niet met die kinderen op pad hoef, dan voel ik me gewoon voor lul dat ze hun kinderen niet fatsoenlijk aankleden! Maarja vooruit hun zullen het wel mooi vinden!

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nou he? Zou erg jammer vinden als er een slotje op komt (waarschijnlijk elk moment):p

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha, ik gok er ook op ;)!

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik vind het na zoveel pagina's off-topic geklets wel weer genoeg geweest.

Dames, laat elkaar in de waarde alsjeblieft! Volgende keer kan je de PB-knop gebruiken als je iets met elkaar uit te praten hebt.

Groetjes,
    Josien

Deel Deze Pagina