Omdat ik ten eerste niet gelezen had dat je het nutteloos vond en ten tweede nogmaals dit is een forum, waar discussies zijn weet je wel
Nou, met zo een mooie baby kun je idd niet zonder oorbellen. In tegenstelling tot moeders met "standaard" witte kale, baby's. Die kinderen zijn al zo lelijk dat je daar zelfs met oorbellen geen eer meer aan behaald. Lekker opmerking hoor consider Dan ook nog even on-topic; Ik vind mijn kids mooi zoals ze zijn , ik vind oorbellen daar niks aan bijdragen, maar als ts oorbellen wilt voor haar kind moet ze dat gerust doen. Het is niet mijn kind en ik hoef het niet mooi te vinden. Mishandeling wil ik het zeker niet noemen maar ik zal er niet aan beginnen zolang ze er niet zelf om vraagt. Gewoon omdat ik nog uit kan leggen dat dat pijn doet en dat dat een keuze is die eigenlijk voor het leven is.
ik was wel een standaard witte kale baby maar ik ben best mooi geworden hoor! en dat allemaal zonder oorbellen! maar TS moet het gewoon doen als ZIJ het wil.....en volgens mij doen ze het bij de DA drogist ook.
ik was ook een standaard baby maar dan MET oorbellen! en ik ben nooit mooi geworden. toen niet en nu niet! met of zonder oorbellen. al draagt een aap een gouden ring, hij is en blijft een lelijk ding! ( nee hoor valt best mee)
Echt? Kan me niet herinneren dat de "onze" dat deed. Die is inmiddels overigens opgeslurpt door de kruidvat
Ik persoonlijk zou er niet voor kiezen om bij een baby (meisje óf jongen) gaatjes te laten prikken, maar een trauma zullen ze er heus niet aan overhouden. Ik denk overigens niet dat er veel juweliers zijn die gaatjes maken bij babies. Off-topic: Ik heb me verschrikkelijk geërgerd aan degene (weet niet meer wie het ook alweer was) die zei dat ze oorbellen bij een jongen maar asociaal vindt en dat het vele vooroordelen bij haar opriep. Wat ik daar nog even over kwijt wil is dat dat meer over jou zegt dan over de jongen die de oorbel(len) heeft. Mijn broertje heeft ook vanaf zijn 5e ofzo een oorbel (is nu 21) omdat ie dat stoer vond. Nou zo gezegd zo ge-diggy-daan, hup, die oorbel erin. En stoer dat ie t vond. Ik kan je melden dat wij (ons gezin) verre van asociaal zijn en mijn broertje in het bijzonder al helemaal niet. Gewoon een hardwerkende knul die met zijn vriendin samenwoont in een klein truttendorp. Sommige mensen op dit forum mogen wel eens 2x nadenken voor ze bepaalde berichten plaatsen. Omdat je anoniem bent betekend niet dat je altijd maar van leer hoeft te trekken. Je kunt ook gewoon rekening houden met elkaars gevoelens, dus je mening uiten zonder mensen te kwetsen.
@ mermaid: Fijn dat je je zegje hebt kunnen doen en fijn dat ik mijn eigen mening mag hebben. Het zegt inderdaad ook iets over mij, maar daar zal ik maar niet over uitweiden. Ik blijf bij mijn standpunt, ik vind het echt iets verschrikkelijks. Mijn ex had er ook 1 en bij hem vond ik het ook verschrikkelijk. Woont trouwens ook in een truttendorp (ik weet niet waarom dat noemenswaardig is). Hij moest hem trouwens uit doen van zijn werkgever toen hij een representatieve baan kreeg. Terecht.
Ik zeg niet dat mensen hun mening niet mogen geven, maar het gaat om de manier waarop. Het gaat vaak zo fel en dat vind ik jammer, want m.i. is dat helemaal niet nodig. Maar goed, dit is wederom compleet offtopic.
Mermaid: oorbellen bij een jongen, tatoeages ed. wordt inderdaad niet als representatief gezien. Als het zo maatschappelijk aanvaard zou zijn dan zou geen enkele werkgever er iets op tegen hebben. En verder zijn de associaties die een mens heeft persoonlijk. Wat ik asociaal vindt vindt jij misschien meer dan normaal en andersom. Daarover valt niet te twisten en dat is een feit. En ook ik vind oorbellen bij een jongen asociaal. Dat vind ik en daar kun je van alles over zeggen, maar dat blijft mijn mening. Net zoals jij vindt dat het prima kan.
Tja en ik vind dus dat mensen zich ook weleens wat minder gauw aangevallen mogen voelen zeg! Tjonge, ik vind ook een oorbel bij een jongen echt geen gezicht, en ja dat weten de meeste die ik ken die het hebben ook, want ja ik heb ze vast allemaal al weleens verteld dat het toch geen gezicht is joh en wanneer ie dat lillike ding eens uit ging doen etc, en ja dat mag ik hen gewoon zeggen, dus waarom hier dan in vredesnaam niet! Net als dat hun mij mogen zeggen wanneer mijn haar echt voor geen meter zit oid of dat ik weleens een andere bh aan had mogen trekken ! En ja ik vind het bij zowel jongens als meisjes baby's geen gezicht, zeker niet als ze er nog eens kaal bij zijn ook, als het haar over de oren hangt vind ik het al beter ! Maar oke on topic, Ja je mag bij een kindje van 7 weken oorbellen laten 'schieten'. Je zult zelf even in de omgeving piercingshops/juweliers af moeten bellen/lopen om te vragen of ze het doen, gezien er een hoop zijn die het niet doen voor een bepaalde leeftijd, gewoon hun eigen grenzen. Ik zou persoonlijk zelf echt nooit naar bijv een da drogist gaan om gaatjes te laten maken. Zelf zou ik naar een goede piercingshop gaan waarbij je zeker weet dat het goed, vakkundig en hygienisch gebeurd. Bellaluna heeft ook een mooi stukje geschreven ergens in het begin van dit topic, dat vind ik ook zeker de moeite waard om eens goed door te lezen! Maar heb een beetje het idee dat daar door alle andere reacties over heen gelezen is. Succes in ieder geval en doe vooral wat jij wil.
Gingen de reacties bij vragen over allergien, slaapproblemen etc ook maar zo hard Oorbellen: Lekker doen wat je zelf mooi vindt, goed lijkt voor je uk en wat eventueel aansluit bij je cultuur. Iedereen is anders, gelukkig! Elmo
Wauw ik verbaas me echt over de heftige reacties. Ik ben nu 19weken zwanger maar als wij een dochter krijgen krijgt zij ook oorbellen zodra het kan. Ik heb ook gaatjes gekregen toen ik 6weken was en volgens mn moeder schrok ik alleen van de klap en verder heb ik geen kick gegeven. Ook ik vind het super leuk staan. Dus TS als jij het leuk vind moet je dat gewoon doen. Je trekt je meisje toch ook aan wat jij leuk vind.