Ik ben alvast bezig met de voorjaars/zomerkleding in te kopen voor mijn dochter. Ze zit nu in maat 104 en word in september 4 jaar. Ik weet gewoon niet wat voor maat ik nu voor de zomer moet kopen, zal ze echt nog zoveel groeien? Als ik op de maattabel kijk dan staat maat 110/116 voor 5 jarige. 104/110 zou denk ik het beste zijn maar meestal lopen de maten van 98/104 naar 110/116 en dat is gelijk een stuk groter. Ik vraag mij af wat voor maat jullie hadden rond die leeftijd?? Mijn dochter is trouwens gewoon gemiddeld qua lengte enzo...
Onze dochter zat toen in 104. Sommige kledingstukken inderdaad 110, dus altijd een beetje schipperen tussen de twee maten. Al moet ik wel zeggen nu ze 4 jaar en 4 maanden is 110/116 gewoon goed zit over het algemeen en 104 echt wat kort wordt. Blijft toch lastig, want misschien maakt ze nog even een groeispurtje.. Of heeft ze die juist net gehad.. En dan de maatverschillen tussen sommige merken of kledingstukken binnen merken. Blijft toch altijd een beetje gokken en passen
Tja, dat is erg lastig, want mijn oudste dochter is 4jr3mnd en heeft maat 122/128! Die is dus behoorlijk lang..... 'Normaal' gesproken zou ik zeggen, maat 110/116,.