Hier laatst toevallig ook een 'discussie' over gehad met paps. Ik had oorbellen in en m'n dochter zei dat zij ook oorbellen wou. Persoonlijk vind ik het vreselijk, die kleintjes met oorbellen, maar m'n vriend dus niet. Die zou het wel oke vinden als ik morgen belletjes laat schieten. Ik vind haar daar echt nog te jong voor. Op z'n vroegst mag ze ze (wanneer ze dan nog steeds wil) wanneer ze haar zwemdiploma heeft gehaald
Hun lichaam, hun keuze. Mits ze oud genoeg zijn om ervoor te kiezen. Ik vind het niet per se ordinair. Maar ik vind het ergens wel raar dat ze dan niet zelf de keuze hebben kunnen maken. Bij jongens vind ik het overigens nooit mooi staan. Dus die gaan het onder ons dak echt niet voor elkaar krijgen.
Hier mag het wel, maar vanaf een jaar of 4. Ze moeten er wel uit zichzelf over beginnen (niet eenmalig), weten dat het pijn doet, je er niet aan mag zitten etc. Zelf vind ik het niet per se ordinair, maar ik houd er niet van bij echt jonge kindjes.
Nee, echt verschrikkelijk. Met name bij kindjes onder de 2 (en al helemaal onder 1) vind ik het echt lelijk en ordinair. Dl mag echt wel oorbellen maar pas als ze er zelf om gaat vragen.
Ik vind dat een kind zelf moet beslissen of ze oorbellen wil. Misschien vindt ze het zelf wel helemaal niet mooi of wil ze het niet. Het is niet aan mij om zonder toestemming gaten in haar hoofd te laten schieten. Onze dochter is bijna 8. Als ze het graag had gewild, dan had ze van mij op haar zesde oorbelletjes mogen hebben. Ondanks dat vrijwel alle meisjes in haar klas gaatjes hebben, wil ze het zelf (nog) niet. Het is haar lichaam, dus haar keuze! Ik vind oorbellen bij baby's en hele jonge kinderen dus not done.
Voordat ik een dochter had zei ik altijd dat ik het wel leuk vind en het al op jonge leeftijd al oorbellen zal laten schieten. Nou inmiddels heb ik dus een dochter en is mijn mening toch wel wat veranderd. Ik vind het nog steeds leuk maar ik vind het best wel een stap om daadwerkelijk oorbellen te laten schieten. Hier wachten we dus nog even. Maar ik vind het niet ordinair hoor, ik vind het vaak wel schattig staan.
Onze dochter kreeg oorbellen toen ze 1,5 was. Ging hardstikke goed. Ze heeft er na het schieten geen last meer van gehad, nooit ontstoken, nooit blijven hangen. Ik vind het prachtig staan. Je kunt het bescheiden houden of ordinair maken zoals je zelf wilt. Verder ga ik geen mening geven en de rest van dot topic ook miet lezen 😂
oudste heeft ze gekregen toen ze bijna 7 maanden was. hele schattige bloemknopjes met roze steentjes. jongste zal ze waarschijnlijk volgende maand krijgen als ze 6 maanden is. denk dat het ook wel met je omgeving te maken heeft met welke leeftijd oorbelletjes acceptabel zijn. hier is het dus normaal om al zo jong oorbellen te geven. elke ouder moet zelf weten of ze wel/niet en met welke leeftijd ze het normaal vinden om oorbellen te geven
Voorheen dacht ik altijd dat ik ze wel met een jaar zou laten zetten bij onze dochter maar nu denk ik daar anders over. Ik wil het gewoon nog niet. Ook teveel slechte verhalen gehoord over scheef gezet omdat de stand van de oren blijkbaar nog verandert?? Manlief maakt het niet uit. Zal wel met een jaar of vier worden denk ik
Ik heb nee gestemd. Alleen staat er bij: vind ik niks. Maar ik vind oorbellen bij die kleintjes wel leuk alleen zou ik het zelf nooit doen. Ik vind niet dat ik voor haar kan beslissen of zij oorbellen in moet. Is haar lichaam en haar keus en aangezien ze dat nog niet kan zeggen nu, doe ik het niet. En bovendien doet het ook nog zeer en dat is nog zielig ook, tevens kans op infectiegevaar.
Ja, ze hebben allebei oorbellen.. Denk dat ook cultuur wel meespeelt. Bij ons (mijn vriend) in de familie is het niet raar om met 6 week al oorbellen te schieten.
Bij kleine kinderen vind ik ze persoonlijk niet mooi. Mijn dochter heeft met 5jaar maandenlang volgehouden dat ze oorbellen wil, dus hebben we ze met 5,7jaar laten schieten. Ze heeft geen kik gegeven, en na 4mnd heb ik ze eruit gehaald vanwege een kleine ontsteking aan de achterkant. Nu zijn we een jaar later, je ziet echt absoluut niet meer dat er ooit gaatjes hebben gezeten. (Bij mij overigens ook niet, heb ooit 2gaatjes per oor laten schieten) Ik vind het bij hele kleintjes niet mooi, maar vind sommige reacties over opgelopen trauma's en 'levenslange littekens' zwaar dramatisch en overdreven. Edit: even inspringen op 'ze moet van te voren begrijpen dat het pijn doet' Ik zou mijn kind echt niet van te voren aanpraten dat het pijn gaat doen. Want dat hoeft absoluut niet zo te zijn. Ik ben laatste jaar bij 3 meisjes aanwezig geweest met oorbellen schieten (dochter 5,5, dochter van vriendin 6, en nichtje 8) en alle drie vonden het reuze meevallen. Ze zeiden ook dat ze alleen een klein prikje voelden. Een kind dat van te voren al bang wordt gemaakt gaat zoiets al heen anders beleven, en dat is jammer..
Ja hoor mijn dochter heeft ze net 3 weken terug gekregen en was echt 5 sec huilen en heeft er verder geen last van gehad. Ik kreeg ze zelf pas toen ik 7 was en heb hier toen veel meer last van gehad en meer en langer gehuild als mijn dochter dus ik ben van mening dat als ze zo jong zijn er minder last van hebben. Ze heeft het geneens door dat ze oorbellen heeft ze trekt er ook niet aan. Bij ons is het normaal om zo jong al oorbellen te laten schieten en nee we zijn niet ordinair maar een beschaafde familie. En zoals al eerder gezegd; i dont care wat een ander ervan vind.
Ik vind het niks bij die kleintjes. Ben er wel blij mee in ons geval, want denk dat het absoluut niet staat bij onze kinderen. Ze willen het ook niet. Oudste van 8 zei gisteren: ik denk dat ik oorbellen wil als ik 10 ben, of misschien toch helemaal niet.
Mijn kinderen krijgen pas oorbellen als ze er zelf om vragen en als duidelijk is dat het niet een bevlieging is. Dat geldt voor zowel mijn dochter als mijn zoon: ik heb er geen problemen mee dat een jongen oorbellen in heeft.
Ik zeg ook ja, bij ons hebben ze al oorbelletjes rond de 3/4 maanden.. Kunnen ze er ook niet aanzitten.. En ik vind het ook niet ordinair.
Ik vind oorbellen bij kleine kindjes ordinair. Vanaf basisschoolleeftijd als ze zelf erover beginnen zou ik het goed vinden. Als ze later van gedachten veranderen kan je de oorbellen er weer uithalen en groeit het gaatje dicht of valt het niet zo op als er nog wel een gaatje zit. Wat dat betreft vind ik het wel heel anders dan tatoeages en andere piercings in het gezicht. Een (lees ook: 1) oorbel an sich vind ik wel beschaafd, maar bij zo'n kleintje vind ik het om de een of andere reden toch een beetje tokkie. Ik kan het niet zo goed verklaren. Het komt denk ik gewoon meer in die kringen voor? Geen idee.