Oorbellen vraag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MSL12, 15 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Mijn dochter heeft een aantal weken geleden oorbellen geschoten. Gaat heel goed geen last van gehad. Nog even en ze mag haar schiet oorbellen wisselen voor andere.

Nu gaf de verkoper aan wel echt zilveren oorbellen te gebruiken en niet bijvoorbeeld oorbellen van de drogist.

Nu had ze sowieso al een aantal zilveren oorbellen klaar liggen maar nu heeft ze gister van iemand oorbellen gehad van de drogist. Is het inderdaad beter om die niet te gebruiken? Ook niet als ze het langer is gewend? Of kan het toch na verloop van tijd?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ze hebben bij de drogist ook echt zilveren oorbellen.
    Hier kreeg dochter wel echt last van niet zilveren oorbellen. Ontstekingen.
    Ze doet ze dan op speciale dagen wel in, en dan ‘s avonds weer gewoon zilveren knopjes in.

Al heeft ze ondertussen al best lang niet zilveren ringetjes in. Maar de gaatjes zitten er al ruim een jaar in nu.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    De een kan er wel tegen, de ander niet. Als je dochter er geen last van krijgt is er niks aan de hand. Krijgt ze er wel last van, gewoon gelijk even wisselen.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier had dochter echt wel last van niet zilveren oorbellen, maar ja puber en eigenwijs.

Dus regelmatig een aantal dagen geen oorbellen in omdat de boel weer geïrriteerd was door de andere oorbellen.
    Tot een paar weken geleden in eens het kwartje viel toen ze zelf (bij een juwelier) leuke ringetjes had gekocht, daar kon ze zelfs mee slapen en haar oren rustiger werden. Van mij heeft ze toen een tweede paar (2 gaatjes) erbij gekregen en die draagt ze nu constant.

Andere oorbellen gaan af en toe in, een paar uur maar daarna gaan de ringetjes er weer in en tot nu toe heeft ze geen last weer gehad.

Ik heb dat zelf trouwens ook , na een paar uur beginnen niet zilveren (of gouden) oorbellen te irriteren

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Denk dat dit ook uitmaakt inderdaad. de 1e paar jaren groeit het gaatje nog best gemakkelijk dicht (sneller ontstoken etc) Mijn dochter heeft al jaren oorbellen maar de 1e paar jaar ging een niet zilveren oorbel toch sneller ontsteken.
    Nu kan ze eigenlijk alles wel in. Maar geen echt zilver doet ze savonds weer uit.
    Ik heb ook geen echte zilveren oorbellen maar ik slaap er nooit mee dus alleen overdag in ;)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Onze dochter heeft juist last van zilveren oorbellen... denk je goed te doen en wat 'luxer' :p krijgt ze juist daar last van en van de goedkope (action) oorbellen totaal niet... Dus tja.. het is uiteindelijk denk ik toch uit proberen. Misschien de eerste periode nog even de zilveren doen - en later de goedkopere eens proberen. Oorbelletjes zijn een leuk kadootje om te geven ;) ze hebben zoveel soorten!

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Mijn middelste kan alleen tegen goud. De rest wat we geprobeerd hebben eindigde in ontstekingen...

Deel Deze Pagina