slaapdrama

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dorisn, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik weet niet of het al bij de peuters thuis hoort maar misschien dat jullie kunnen helpen.

alyssa wordt sinds een paar weken snachts vaak wakker en is dan zo verdrietig.
    het is begonnen toen ze verkouden was dus dat was logisch, maar na de verkoudheid is het gebleven.
    nu is ze sinds woensdag iedere nachyt meerdere keren huilend wakker geworden en moet ze echt even geknuffeld worden voordat ze weer rustig is.

ik heb nu zelf een beetje het idee dat ze droomt en last heeft van haar slaapzak.
    ze doet hem vaak open als ze tussendoor wakker wordt en als ze dat niet heeft gedaan zit ie vakk om dr heen gedraaid. (aan de bovenkant zit ie dan wel goed)

wie o wie heeft er tips voor me want ik wil graag weer een rustige nacht zowel voor mezelf en mn man als voor alyssa want ze heeft echt verdriet.

liefs doris

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hey,

Ik heb geen tips voor je want hier is het hetzelfde... Kan elke nacht minstens 1x eruit (soms wel 5x ofzo) om hem te troosten.
    Ik denk dat het dromen zijn...

Ik lees even mee!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde gehad afgelopen 2 weken. Ik merk bij Eva duidelijk dat ze in een soort sprongetje zit en daarbij was ze ook verkouden met veel hoesten, vooral 's nachts. En ik merkte dat ze (daardoor?) wat meer genegenheid zocht, vooral 's nachts, kwam dan echt lekker bij je liggen als je haar eruit haalde. Ik ben het gewoon steeds korter gaan maken toen ik merkte dat ze het wel erg lekker en gezellig vond. Dus heel even bij me liggen (terwijl ik in haar kamer stond) en dan weer zeggen dat het nog midden in de nacht is en ze moet gaan slapen. En dat een paar keer herhalen mocht het nodig zijn, maar ze is niet vaker dan 3 keer wakker geweest 's nachts. Kan ook best zijn dat ze ook droomt en daar nu wat meer mee bezig is. Ze wordt nu trouwens ook 's ochtends wel eens huilend wakker en stopt pas als ze je ziet. Is (was?) helemaal niets voor haar.

4. misa

misa Niet meer actief

Misschien troosten terwijl het kindje in bed blijft liggen/ zitten? (dus niet erut halen). En dat steeds korter maken?
    Succes!

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    troosten terwijl ze nog in bed ligt werkt hier niet, ze raakt dan nog gefrustreerder en steeds meer overstuur.
    ik probeer het troosten ook zo kort mogelijk te houden en vertel haar ook dat het midden in de nacht is en dat papa en mama ook gaan slapen.

moet zeggen dat het afgelopen nacht goed gegaan is gelukkig.
    misschien toch iets van een sprongetje ofzo.

liefs doris

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zou proberen te laten slapen zonder slaapzak wie weet voelt ze zich er niet prettig in.
    slaapt ze in een gewoon bed of nog in een ledikantje?
    Esmee sliep ook altijd heel onrustig, snachts 1 a 2x wakker en dan erg huilen en wou steeds dr ledikant uit.
    nu sinds een week slaapt ze in een gewoon bed en slaapt ze stukken beter, word snachts niet meer wakker en blijft netjes in bed.
    als jou kindje nog in een ledikantje slaapt kan je het altijd over wegen om voor een ander bed te gaan.

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ben nu smiddags aan het proberen zonder slaapzak en sinds ze in dr nieuwe kamer slaapt gaat het een stuk beter.
    had juist het tegenovergestelde verwacht, maar das dus weer een meevaller.
    ze slaapt nog in haar ledikant maar binnenkort gaan we een groot bed voor dr kopen.

liefs doris

Deel Deze Pagina