Oorbellen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samba25, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik hoop niet dat ik een onwijze discussie op gang breng hierdoor maar een goede vriendin van mij heeft oorbellen laten schieten bij haar dochtertje van 1,5 jr. Ik vind het persoonlijk heel erg leuk maar ik vroeg me af of dit wel al mocht. Ze zei dat de juwelier een vergunning heeft hiervoor. Ze doen het vanaf een half jaar. Ik vind het zelf ook leuk om bij mijn dochter te laten doen, ze is 15 maanden. Maar feit blijft, als ze nou zelf helemaal geen oorbellen wil, zit ze er later mee. En het doet natuurlijk eventjes pijn, volgens vriendin was dit een minuut huilen en toen liep ze alweer door de winkel. Ik vind het dus zelf leuk staan, en misschien denken mensen dan niet meer dat een jongen is. Maar dat is geen reden om het te doen. Wat vinden jullie?

2. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.811
    688
    113
    Vrouw
    ik vind niet dat jij het voor je kind moet bepalen omdat jij het mooi vind! (niet boos bedoeld) ik zou ermee wachten totdat je dochter wat ouder is en als ze t zelf wilt dan doe je het.

en omdat jij het mooi vind bij je kindje moet je je kindje niet onnodig pijn laten doen terwijl ze het misschien zelf niet wilt!

3. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik heb me voorgenomen hier geen mening meer over te geven. Ik zeg: gebruik even de zoekfunctie. Dit onderwerp is al zo vaak besproken en uit de hand gelopen...

Succes met je keuze

4. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    oke:)

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind ook dat je niet voor je kind kan kiezen in dit geval. Zoiets is blijvend, wat als ze het niet mooi vindt? En daarbij komt ook nog eens dat het zeer doet. Omdat mama het zo leuk vindt..
    Nee, persoonlijk vind ik dat je het niet kan maken:)
    (maar idd zoveel topics hierover, deze gaat geheid gesloten worden;))

6. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Oh jee daar gaan we weer. Je schrijft dat je hoopt dat er geen onwijze discussie op gang komt, maar die komt er wel :p. Sommige forummers gaan er zelfs gezellig met chips en cola voor zitten :D.

Persoonlijk zou het me echt geen moer uitmaken wat mensen hier er van vinden. Als je oorbellen wilt laten schieten dan doe je dat toch gewoon. En of je dochter dan later met gaatjes in haar oren zit die ze misschien niet had willen hebben, dat kun je toch niet voor zijn. Tegen de tijd dat ze 20 is denkt ze wellicht anders over de gaatjes in haar oren, ook al heeft ze er als kind ooit zelf voor gekozen toen ze misschien 8 of 12 was, ik noem maar een getal.

Zelf doe ik het overigens niet bij mijn dochter omdat ik denk dat je hoe eerder je begint met oorbellen hoe erger de allergische reacties op nikkel e.d. later kunnen zijn. Is me ooit door een allergoloog verteld. En bovendien vind ik het met aan en uitkleden niet fijn. Straks blijf je hangen aan zo'n oorbel.

O en trouwens, ook al heeft ze oorbellen dan nog gaan mensen vragen of ze een jongen of een meisje is. Dat doen ze namelijk zelfs als je meisje volledig in roze is gehuld met 2 grote staarten op haar hoofd. Ik snap dat soms ook niet, maar sommigen zien het nu eenmaal echt niet. Niet druk om maken is de remedie.

7. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik kan niet wachten dat onze dochter dapper voor me staat en zegt, mam ik wil oorbellen .... !! Dan krijgt ze van ons pas oorbellen ... Ik vind het zielig tja zielig denk als ze een jaar of 4/5 is ook wel gaat huilen maar nee ik vind het leuker als ze het zelf aangeeft ...

8. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het totaaal niet erg.. en ga het ook zo snel mogelijk doen bij mijn dochter. Het staat zo onwijs schattig.

Als ze ze later echt niet wilt, dan kan ze het er nog altijd uithalen. Jij bent toch de ouder, dus Jij beslist op dit moment voor je kind. Het is niet iets ongezonds dus ik zou er niet al te moeilijk over doen..

Aldus, mijn mening!

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Als je het zelf leuk/lief/schattig vindt dan doe je het toch? Ik denk dat je daar onze mening niet voor nodig hebt. Ik heb mijn gaatjes in mijn oren al langer dan 20 jaar. Gekregen van onze buren is me verteld, geloof wel dat ik geschreeuwd heb, maar na 5 minuten alweer vrolijk rond liep. Het is en blijft jouw / jullie keuze, trek je niets aan van wat anderen vinden. Uiteindelijk is een hoop toch niet goed, wat voor keuze je ook maakt.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik zou het zelf niet doen, niet omdat ik het niet mooi vind staan maar ik ben veel te bang dat ze er ergens mee blijft achter haken.

Maar 1 tip als je het laat doen laat ze dan allebei tegelijk schieten.
    Ons buurjongentje (5 jaar) wilde ook gaatjes en dat mocht, maar na 1 oor hield meneer het voor gezien en wilde geen gaatje in zijn 2de oor.
    2 Maanden later is dmv ferme omkoping toch nog het 2de gaatje geschoten.

Groetjes Anita

11. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Mijn mening? o r d i n a i r...

Wat voor nut heeft het? Heeft het kindje er plezier aan?
    Nul, noppes, nada...

Net zo leuk als ze er op 12 jarige leeftijd zelf om sméken en dan heel stoer kunnen pronken.
    Ik vind dat je't kind zelf moet laten beslissen.

( en dat vind ik ook i.v.m. eetgewoontes (veggie of niet), religie etc!!)

12. Tink

Tink Niet meer actief

Mijn oudste was ruim 5½ toen ze oorbelletjes kreeg. Toen zeurde ze er al ruim een half jaar over. Ik wilde het eigenlijk pas doen als ze 6 werd, maar uiteindelijk had ze een heel goed argument gevonden: mama, als ik ze nu mag laten schieten, dan kan ik als ik 6 word mooie oorbelletjes voor mijn verjaardag vragen! Als ik ze dan pas laat schieten moet ik nog zo lang wachten voor de nieuwe oorbellen in mogen...

Ja daar kon mama niet tegenop ;)

Overigens viel het reuze mee. Ík stond met het zweet in mijn handen, maar zij liet koelbloedig gaatjes schieten en zei tegen me dat het helemaal geen pijn deed.

13. Tink

Tink Niet meer actief

Het was nog wel even zoeken naar een juwelier die het wilde doen, want de meesten doen het pas als een kind 6 is. Maar dat is gelukt :)

Inmiddels is ze 15 en heeft er in elk oor nog een gaatje bij. En liefst wil ze er ook nog eentje aan de bovenkant...

14. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik vind t aso staan bij zo'n kleine baby. Maar goed smaken verschillen. Ik zou t nooit doen, al vond ik t mooi. Dat is iets wat ze zelf mag beslissen.

15. Tese

Tese Niet meer actief

Ik vind het ook ordinair staan. Het is altijd een bepaald slag volk wat oorbellen bij hun kleine kindjes laat schieten. Maar buiten dat...

Ik zou ook bang zijn dat je kindje overal achter blijft haken. En die grijpgrage handjes zou ik ook bang voor zijn. Voor je het weet hebben ze het in hun mondjes zitten

16. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou ik ben niet bepaald een apart slag volk hoor. Ik ben niet ordinair maar doodgewoon.:) Het gaat niet om enorme knoppen, maar om kleine bescheiden knopjes.

17. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Persoonlijk vind ik dat ieder moet doen wat hij/zij wil doen.

Echter, ik zou het zelf niet doen voor mijn dochter. Heeft er niks mee te maken of het ordinair of 'voor een bepaald slag volk' is, maar meer dat ik het dan zou doen omdat IK dat leuk vind en mijn kind daardoor pijn moet lijden. Ik zorg er nu gewoon voor dat mijn kind leuk gekleed is, maar dat doet geen pijn. Oorbellen beschouw ik toch meer als iets 'blijvends' en met zoiets vind ik dat mijn dochter daar zelf een keuze over mag maken, zodra ik denk dat ze capabel is om die keuze te maken.

18. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Mijn mening is dat je beter kan wachten tot je kleintje ouder is, en dus zelf aan kan geven dat ze oorbellen in wil hebben. Want ik denk dat op dit moment als ze zelf ook merkt dat ze oorbellen in heeft dat ze er aan gaat zitten, en dan komen er misschien ontstekingen of gaan ze uitscheuren. En dat lijkt me voor een dreumes ook niet erg fijn toch?

TS geeft ook aan dat ze misschien met oorbellen niet meer gaan denken dat het een jongen is, dan zou je eventueel ook meer meisjes kleding kunnen doen, of een leuke haarband of klipje of staartje doen..

Maar dit is allemaal mijn mening hoor, ik zou het persoonlijk niet doen.

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dit vind ik zooooooooooo erg he die vooroordelen:x

Deel Deze Pagina