afbouwen pacco?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by butterfly24984, Mar 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

Oct 16, 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu bijna 10 weken :)
    Ze slaapt vanaf dat ze 2 weken is in de pacco en dat gaat heel goed.
    Nu mocht ze gister er niet in omdat ze haar prikjes had gehad dus ik dacht mooi moment om te stoppen :)
    Maar meteen wou het al niet, ze bleef maar maaien met haar armpjes en viel maar niet in slaap.
    Dus heb een hydrofiele luier gepakt en die om haar heen gedaan.
    Nu ligt ze weer in de pacco, maar wil binnenkort toch gaan afbouwen. Vroeg me af hoe andere moeders dat hebben gedaan.

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Hoi,

Pacco heeft speciale afbouwdoeken om af te bouwen (Inbakeren afbouwen met de Pacco Plus | Pacco).

Daar zitten ritsen aan de zijkanten in. Eerst rits je één kant open en leg je één arm vrij. Als ze daar aan gewend is rits je de andere kant ook open en leg je beide armen vrij. Als ze daar weer aan gewend is kun je haar in een slaapzak leggen. Overigens is de Pacco afbouwdoek er pas vanaf 4kg en meestal lukt het afbouwen ook pas vanaf 4 tot 5 maanden, omdat ze dan pas hun armen 'onder controle' hebben haha.

3. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

Jan 16, 2013
    364
    0
    16
    Wij zijn pas gaan afbouwen bij 5 maanden, precies zoals Cammy beschrijft hebbrn ze dan hun armen meer onder controle en onze zoon kon toen rollen nasr zijn buik. Sindsdien is hij n buikslaper.

4. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Hier eigenlijk met 4 maanden meteen mee gestopt. Hij had zijn prikje gehad dus mocht 24 uur niet inbakeren. Had er een hard hoofd in, maar eigenlijk ging dit meteen goed. Wel in een slaapzakje gedaan en dekentjes strak over het lijfje getrokken zodat hij wel dat geborgen gevoel had. Meteen goed gegaan :) Wat jammer dat bij jou dat niet het geval was :(

Ik zou dan inderdaad voor de afbouw-pacco gaan!

5. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

Oct 16, 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht nog lekker even met afbouwen. Ze is pas 10 weken dus hoeft nog niet :)
    Kan van mijn schoonzus de pacco plus lenen dus dat is wel lekker makkelijk :)

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ja precies dat scheelt weer een hoop geld, want het kost allemaal al genoeg! ;)

Share This Page