Ongeveer anderhalve week geleden heb ik hier mijn verhaal gedaan over mijn zoontje die niet meer wil drinken en dat slapen een drama is. Ik kreeg tips zoals ijsjes maken van fruit e.d Ik heb de tips opgevolgd maar niets helpt, hij wil gewoon niet drinken, en slapen voor 22:30 is er niet meer bij. Wij moeten hem dwingen om te drinken, PER LEPELTJE!! hij wordt echt hysterisch. En s'nachts als hij eindelijk slaapt wordt hij minimaal 3 x wakker omdat hij achterstevoren in zijn bed ligt, of tegen het hoofdeind aan, of klem tussen de spijltjes met zijn hoofdje en voetjes ( dus dwars ) Ik ben aan het eind van mijn latijn, iedere nacht is gebroken, en als ik avonddienst heb gehad ben ik het ook zat en wil ik slapen. Ik ben nu al anderhalve week al niet meer beschikbaar voor mijn werk want mijn kind gaat voor. Dus vandaag naar de huisarts geweest. Het eerste wat ze zei: hij maakt op mij een vrolijke en actieve indruk. Duhh, ja natuurlijk want wij dwingen hem vocht op!! Ik moest maar contact opnemen met het consultatiebureau. De bom barste een beetje, ik zei dat als er iemand op mijn werk vocht weigerde er een infuus of sonde ( met toestemming van de familie uiteraard ) werd geplaatst. En als wij hem niet dwongen te drinken hij al lang en breed in het ziekenhuis was opgenomen met uitdrogingsverschijnselen. Niets tegen het consultatiebureau hoor, maar ik ben toch niet op m'n achterhoofd gevallen. Wat voor tips moeten zij mijn nog geven. Ik heb zo ongeveer alle flessen, tuitbekers van alle merken en leeftijden en andere dingen in huis gehaald om hem te laten drinken, niets helpt. Kruiden thee, diksap, water, roosvice bio sap, niets wil hij! Opvolgmelk standaard nr 2 van verschillende merken, meneer weigert het. Ik heb gelukkig wel een verwijskaart gekregen voor de kno arts, maar alleen omdat het haar niet lukte om in zijn keeltje te kijken. Ik zit nu te wachten tot ze die verwijskaart doorstuurt per email. Ik hoop dat we snel terecht kunnen in het ziekenhuis en dat de kno arts doorstuurt naar de kinderarts. Ik kan wel huilen, het is toch niet normaal dat een kind al zeker 3 weken niet meer wil drinken.
Jeetje... ik heb je vorige verhaal gemist, maar wat lijkt me dat moeilijk! Mijn zoontje heeft ook een periode gehad waarbij ik er echt bijna geen melk in kreeg dus ik leef enorm met je mee! Heel machteloos, heel vermoeiend. Ik kan je ook niet helpen, maar een dikke knuffel! En je hebt groot gelijk dat je op je strepen staat hoor! Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt!
Ik heb het verhaal gemist, maar is er een reden waarom hij niet meer wil drinken? Medische oorzaken uitsluiten is toch wel het minste dat gedaan moet worden. Verder zit je natuurlijk ook in een cirkel van negatieve gevoelens, waardoor hij niet meer wil drinken. Sterkte, goed dat je je niet laat afschepen!
Herkenbaar. Die van mij beginnen nog jonger. Je loopt tegen een muur aan he? Ze zijn vrolijk en alert. Maar hoe komt dat? Omdat mama constant met de fles in de aanslag staat. Zo vermoeiend. Wat mijn oudste nog wel wou drinken is de biologische flevosap appel-peer.... Wil hij wel eten? Ik deed ook wel wat extra vocht door de fruit en groente hap. Je staat versteld hoeveel vocht daar überhaupt al in zit. Pb staat open
Ik ben nu al vanaf 12:30 met zijn broodje bezig. Zijn avondeten verdunnen we al een tijd met water ( lijkt wel soep ) Ik heb hier 2 dikkiediksap staan, bio appel/aardbei, appel/peer, 2 verschillende olvarit sapjes, bio appelsap, hipp thee voor baby's, en nog meer. Ik persoonlijk ben bang dat er iets is gebeurt toen de oppas hier was, maar aan de ene kant lijkt het me ook weer sterk want ze is heel lief voor hem. Misschien heeft ze zijn flesje melk te warm gegeven, dat ze de magnetron heeft gebruikt terwijl ze weet dat wij de melk nog steeds abain marie opwarmen, ik weet het niet.
Zijn zijn oortjes nagekeken? heeft hij spruw? Of gewoon verkouden? Ook dat kan het zijn. Daarom zsm naar de kinderarts hoor. Het is niet normaal als een kind niet drinkt. Minder drinken wel. Maar ook tijdelijk! Bij ons is het onverklaarbaar. Bij de oudste was het volgens de dokters mijn schuld en moest ik hem maar voorlopig niet voeden Uiteraard was dat het helemaal niet. Daar zijn ze, nu de jongste ook niet drinkt, wel achter. De oudste was met zes maanden helemaal van de fles af en kreeg zijn vocht via het eten. De jongste drinkt momenteel ook het hoognodige dus we stevenen weer op hetzelfde scenario af. Het is zwaar. Je maakt je zorgen maar niemand neemt het serieus. Hier zelfs manlief niet. Je bent de hele dag bezig; wat heeft hij nu gehad, wanneer zal ik weer iets aanbieden en wat zal ik geven.
Oooh en heeeeel belangrijk. Hoe moeilijk het ook is. DWING NIET! Dat heeft op de langere termijn een averechts effect. Voed niet langer dan een half uur. Wil hij niet, dan maar niet. Hou daarna een pauze aan van minimaal een uur. Tenzij hij er zelf om vraagt. Hij krijgt écht vanzelf dorst en zal dan iets nemen.
Oh ja... hier drinken ze als ze half slapen. Misschien ook nog het uitproberen waard? Snel de fles er in drukken als ze in slaap vallen hihi
Ooh was het maar waar, dit heb ik al een paar keer geprobeerd maar dan is hij gelijk klaar wakker en overstuur Hij heeft ook geen spruw of ontstoken oortjes, het blijft een raadsel. Ik kreeg zojuist de verwijzing doorgestuurd dus ik heb gelijk gebeld met de poli kno en we kunnen a.s dinsdag al terecht! Ik vind het zo zielig voor hem, hij zit nu heel hard te lachen om Eddie van baby tv, en ik maar met die dikkiedik sap voor z'n neus. Straks mag hij weer in zijn zwembadje ( is hier lekker warm ) en dan wil hij nog wel eens wat water drinken / oplikken uit het badje.
Dit geloofde ik niet en vind het een heel irritant antwoord toen wij in dezelfde fase zaten . Maar geef geen drinken maar uit bekers of flessen , niet meer aanbieden 1 hele dag niet . Geef fruithapjes uit potjes gemengd met heel veel water en (desnoods) een flinke schep opvolgmelk. Als avond eten aardappel puree (die zakjes die je aan moet mengen met water ) . Als ontbijt cornflakes (die honing dingen voor kinderen ) met melk uit een pak . Dus sochtends cornflakes (200 cc vocht ) Fruit Olvarit met 50 cc water erdoor is (300 cc vocht ) Smidags Olvarit soepje met extra water (300 cc vocht ) Savonds aardappelpuree zakje (250 cc vocht ) . En probeer Savonds op bed zijn fles , misschien wil hij hem weer . En anders misschien de volgende dag . En geef hem anders een fles half slapend als dat lukt ?
Jammer. Ik roep ook maar wat. Vind hij pakjes drinken ook leuk? Drinken uit een rietje of miss uit een beker?
Niet drinken en niet in z'n keel mogen kijken: heel goed dat je een verwijzing hebt gekregen! Fijn dat je dinsdag al terecht kunt, lijkt me ook niet meer dan logisch als hij niet drinkt!
Ik zou overigens in dit geval wel alles waar vocht in zit wat hij WEL wil, wel geven: watermeloen of andere lekker zoete fruitsoorten? Zoete ranja? Waterijsjes? Als hij zo weinig drinkt, is het belangrijker DAT hij iets drinkt, dan wat dat precies is. Mocht hij echt keelklachten hebben, dan is koud sowieso succesvoller ws dan warme dranken.
Ik heb nog een potje olvarit voor 6 maanden staan, één van zijn lievelings potjes met courgette, tomaat en ham. Daar ga ik weer "soep" van maken zometeen in de hoop dat hij wel wil eten. Drinken uit een rietje was niet zo'n succes, dat snapte hij nog niet. Lisanne 123: Is hij niet te jong voor die honing cornflakes, en aardappelpuree uit een zakje? En mag gewone melk nu al? Ik wil alles proberen hoor
Gewone melk mag, MITS er geen allergieen in de familie spelen. Hier is gewoon pap (brinta of bambix) met wat suiker ook een succes als verder niks lukt.
Nou normaal gesproken is het niet het beste . Aardappel puree uit zakjes enzo . Maar toen hij niet dronk deed ik het wel . Door het zout houd hij ook een beetje vocht vast . Misschien heeft hij pijn aan zijn oortjes of keeltje . Of de pijn is al over maar hij associeert zijn fles / tuit beker met pijn . Soms kan het even afstand dus helpen . Het kan je echt tot wanhoop drijven dat niet drinken he ? Vocht in eten is ook goed , heb je al danoontje geprobeerd ?