Ik zou zeggen als ze er zelf om vragen en je ze goed kunt uitleggen dat het wel een beetje zeer doet. Mijn dochter is nu 8, zegt wel eens dat ze oorbellen wil, maar omdat ik nu al weet dat ze of op het laatste moment afhaakt of hysterisch wordt als die gaatjes geschoten worden én ik zeker weet dat ik er daarna nooit meer aan mag zitten doen we het bij haar maar niet .
Onze zoon van 4 krijgt in de grote vakantie een oorbel. Op uitdrukkelijk en herhaald eigen verzoek. Dochter was net zo oud toen ze ze op eigen verzoek kreeg.
Hier ook Spaanse achtergrond. Het is maar net wat je gewend bent, wat jij ook al schreef. In Spanje word je raar aangekeken als ze ze niet hebben. Daar worden ze vaak in het ziekenhuis na de bevalling al geschoten/ geprikt.
Ik denk dat gaatjes echt geen kwaad kunnen. En als ze ze niet meer wilt dan haalt ze die oorbellen er maar gewoon uit.
Onze dochter;(3,5 jaar) vraagt er vaak naar. Haar 2 beste vriendinnetjes hebben oorbellen en ikzelf ook mijn oren vol. Echter is onze grens 6 jaar. En ik verwacht niet dat daar iets aan veranderd. Maar ieder voor zich.
Hier als ze er zelf om gaan vragen. Oudste van 4 vraagt er nog niet om. Ik houd er sowieso niet van onnodige beslissingen te maken voor mn dochter. Haar lichaam, haar keus.
Mijn zoontje zou juist prima een oorbel mogen als hij dat wil. Maar het is niet zo’n held, dus ik denk niet dat het iets is wat hij graag zou willen als hij hoort dat het wel een beetje zeer doet
Ik vind een jaar of 10 echt de onderste grens maar veel liever 12 jaar of ouder. Ik vind het bij kinderen echt niet mooi, bij geen enkel kind. Hier wil ze het zelf voorlopig niet.
Hier hebben de oudste 2 net een paar weken gaatjes. De oudste wilde wel al langer maar was bang dat het pijn deed en haar zusje vroeg met 2 al wijzend naar mijn oorbellen, oorbel mooi ikke ook! En dat heeft ze dus volgehouden tot haar 4e verjaardag wat bij ons de minimale leeftijd was. De jongste wijst nu ook mijn oorbellen aan met het woord mooi erbij dus ik verwacht dat als ze wat ouder is ook wel wil. Zelf was ik trouwens 8 en heb inmiddels 4 gaatjes aan elke kant. Ik had bovenin mijn oor er ook nog 2 maar die zijn nu weer dichtgegroeid.
Onze dochter vroeg erom. Ze heeft ze nu 5 weken. Geen kick gegeven ging heel stoer zelf op het stoeltje zitten. Ik vroeg of ze op schoot wilde maar nee hoor ze kon het wel zelf. Het draaien en schoonmaken vond ze niet fijn maar was altijd zo gebeurt.
Mijn oudsten kregen ze ik geloof met een jaar of 5, ze wilden ze zelf graag. Eerder heb ik eigenlijk niet overwogen. Jongste dochter had gaatjes toen ze bij ons kwam wonen. Ik geloof ook dat zij ze als baby al had. Maar uiteindelijk zijn haar gaatjes dichtgegroeid en heeft ze nieuwe gekregen (oftewel oude gaatjes laten herprikken) toen ze dat graag wilde. Toen was ze 6 jaar. Bij zoon wachten we even af wat hij wil als hij wat groter is
Met 6 jaar gehad toen ze er al een tijd om vroeg. Zelf kreeg ik ze met 11 jaar, mijn zussen met 5 en 3 jaar.
Mijn oudste dochter (wordt over 3 maanden 6 jaar) vraagt er al een tijdje om. We hebben afgesproken dat ze oorbelletjes mag laten schieten als ze haar A-diploma heeft behaald. Iets om naar uit te kijken en een extra stimulans voor het zwemmen . Die heeft ze gisteren behaald! Dus volgende week vrijdag, op haar 1e vakantiedag, gaat het gebeuren .
Hier willen de oudste drie namelijk oorbellen en vragen ze er alle drie veel om. Nou zou de oudste ze inmiddels wel mogen hebben. Maar over de jongste twee twijfel ik. Een jongen zou hier nooit een oorbel mogen. Hoe hard ie er ook om zou zeuren.
Als t aan mij had gelegen dan had dochter ze al gehad.. al 6 maanden geleden Mja... mn man werkt niet mee en vind dat verminking