Ik heb dan geen dochters, maar als ik ze had zou ik ook wachten tot ze er zelf om zouden vragen. M'n zoontjes mogen absoluut geen oorbellen, ik vind dat zo lelijk bij jongens. Als ze echt oorbellen willen wachten ze maar tot ze het huis uit zijn.
Zodra ze zelf aan kon geven dat ze het écht wilde. Dochter was ruim 3,5 toen ze echt dagelijks zei dat ze ze erg graag wilde, en dat ze wist dat het pijn deed, maar dat dat niet uitmaakte. Dus toen zijn we gegaan, na een paar weken erom vragen. Ze gaf inderdaad geen kik. Helaas gingen ze na korte tijd al zweren. Dus eruit gehaald en dicht laten groeien. Ik heb haar daarna de keus gegeven, als zij er aan toe was zou ze nieuwe krijgen. Na een maand of 3 wilde ze toch weer heel graag, ze was toen net 4 volgens mij. Titanium oorbellen laten schieten, en weer geen kik. Nadat er in de afgelopen jaren heel wat oorbellen versleten zijn doordat ze ze verloor heeft ze nu kleine zilveren ringetjes, en die blijven goed zitten.
Hier een tweeling van 3 waarvan 1tje ze eigelijk al een tijdje wilt..dus vandaag was de grote dag...eerst filmpje laten zien hoe het ging en ze wilde nog steeds...naja prima zus wilde niet ook prima..wel beide oren gelijk laten schieten want ze moest toch wel huilen daarna maar nu zo trots als een pauw..klein schattig bloemetje..maar als ik het terug kon draaien had ik het gedaan toen ze nog klein waren want ik weet zeker dat zus ook wel wilt alleen het schieten zelf niet...dus tjaa lastig
Mijn kinderen (want wie bepaalt dat het alleen voor meisjes is?) mogen het vanaf een jaar of 6, wanneer ze er zelf naar vragen.
Pas als ze er zelf om vraagt en echt weet wat het is. Jouw 3de is net zo oud als mijn dochter maar die zou ik nog geen oorbellen laten schieten. Als ik naar mijn dochter kijk kan ze die beslissing nog niet met '' volle'' kinderverstand nemen.
Mijn dochters niet voor ze op school zitten en er zelf om vragen. Zoontje liever helemaal niet maar als hij nou echt heeeeel graag wil ga ik daar wel in mee, denk ik. Ik wil sowieso dat ze goed begrijpen dat het zeer doet, het verzorgen geen pretje is en ze niet meer maar zo weg gaan. Mijn man wil ze niet voor ze 10 zijn dus ik ga daar maar in mee
Mijn dochter is vijf en heeft er nog niet om gevraagd. Ze zou ze vanaf een jaar of zes wel mogen, maar daarvoor niet. Ik vind het bijna hele kleine meisjes niet zo mooi staan.
Mijn dochter heeft een half jaar lopen zeuren en uiteindelijk een week na haar 5e verjaardag oorbellen gekregen. Ik heb haar van te voren verteld dat het pijn zou doen, en zij heeft hier dus bewust voor gekozen. Mijn zoon vindt oorbellen iets voor meisjes, gelukkig maar want zo lang hij hier in huis woont mag hij van mij geen oorbellen. Ik vind dat bij jongens altijd wat ordinair staan.
Beide dochters oorbellen gekregen toen ze 3 maand waren.Turks/arabisch achtergrond....bij ons is het normaal en ik vind het wel mooi staan bij kleine baby’s.
Even lichtelijk off-topic maar wel een tip: ga naar een goeie piercer! Die hebben vaak een beter apparaatje dan de juwelier, en meer kijk op het plaatsen ivm eventuele (ver) toekomstige 2e / 3e gaatjes. Ik heb op mn 20e ofzo een 2e gaatje laten zetten bij een juwelier en onlangs een 3e gaatje bijeen piercer. Voelde er bijna niks van! En het schrikeffect was er ook niet zoals bij die andere. De piercer vertelde dat juweliers vaak geen vergunning hebben voor zo’n ander/beter apparaat. Ik ben even kwijt hoe het heet helaas...
Sara was bijna 4 toen ze ze kreeg. Vond het leuk staan, maar helaas bleek ze er niet tegen te kunnen en was het vet ontstoken na een tijdje. Wel altijd goed verzorgd, denk dat ze niet tegen het materiaal kon. Gaatjes is nu niks meer van te zien trouwens, helemaal dicht. Ze wil het voorlopig ook niet meer. Persoonlijk vind ik het bij baby's of hele jonge kinderen (onder de 3 ofzo) echt niet mooi, maar zou mij niets uitmaken wat een ander doet en kiest Onze zoon krijgt ze overigens nooit, vind het bij jongens echt heel lelijk..
Ik kwam even meelezen, onze dochter begint er ook steeds over... ik heb het nog even af weten te houden door een filmpje te laten zien . Man en ik hebben het er wel al over gehad en mocht ze echt vol houden, dan mag het. Onze toekomstige zoon zou het ook mogen als hij dat per se wil. Wel pas als hij echt echt echt wil en waarschijnlijk pas als hij wat ouder is. Mijn man heeft als puber zelf ook een oorbel gehad, hij is er ook overheen gegroeid
Nodig is het nooit. Het is een versiering die je wel of niet mooi kunt vinden. En blijkbaar ook erg cultuurgebonden als ik de reacties lees. Ik ben geboren op de Antillen. Daar stonden ze ook in het ziekenhuis al klaar om te schieten. Ze vonden het vreemd dat mijn ouders dat niet wilden. Ik kreeg toen een zilveren baby-armbandje. Toen ik 8 was wilde ik zelf gaatjes. En daar heb heel wat last van gehad. Ging zweren. Ik kon alleen de duurste knopjes verdragen. Hangers waren bijna altijd te zwaar en gingen pijn doen. En als ik een poosje geen oorknopjes droeg dan groeide het snel weer dicht (ook na jaren gebruik) "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden" zei mijn vader destijds. Het heeft even geduurd, maar toen ik ging puberen was mijn reactie "duh... Dan maar niet mooi"
Bij baby's vind ik het meestal geen gezicht. Vooral bij hollandse kale baby's (was mijn dochter ook dus ik mag het wel zeggen he) Mijn dochter was bijna 5. Ze vroeg er niet om. Ik vroeg er om erg he. Maar toen ze na een tijdje ook enthousiast was zijn we snel gegaan. Ik zelf was 13 toen ik ze eindelijk durfde te zetten. Ik had ook een enthousiaste moeder nodig, want ik was een bange poeperd.
Oh, dat wordt denk ik een lastige. Op dit moment lijkt me rond een jaar of 7/8 vroeg genoeg, zo oud was ik zelf ook. Maar als ze er eerder om vraagt weet ik nog niet wat we beslissen. Ik vind oorbellen bij een baby persoonlijk niet mooi. En uiteindelijk: als het kind later besluit geen oorbellen meer te dragen, kunnen ze gewoon uit (zo spreekt deze vrouw met gaatjes, zonder oorbellen ).
Hier wordt dochter bijna 1, maar voorlopig nog geen oorbellen. Heb er ook nog niet bewust over nagedacht, maar denk op z'n vroegst als ze 4 is en dan ook alleen op eigen verzoek. Onze zoon krijgt geen oorbel(len), vind dat echt niet mooi.