Gaatjes schieten, welk materiaal

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by evsi, Sep 10, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evsi

evsi Actief lid

Mar 3, 2015
    105
    46
    28
    NULL
    NULL
    Onze dochter wil al langere tijd oorbellen en eindelijk mag ze dit ook van ons.

Ik ben even gaan kijken bij Lucardi. Daar schieten ze twee oren tegelijk. Vind ik wel een prettig idee, voordat ze straks maar 1 oorbel heeft.

Maar welk materiaal neem je? Ik lees op internet dat ze vaak chirurgisch staal gebruiken. Maar ik kom ook tegen dat titanium beter is ivm allergieën.

Merk dat ik het toch wel spannend vind. Ben bang dat haar oren gaan ontsteken en aangezien dochter nogal eens een pieper kan zijn, wil ik deze kans zo klein mogelijk houden. En op internet verschillende adviezen omtrent wel/niet druppelen en draaien. Lastig lastig...

2. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,366
    113
    Bij dochter begonnen we met zweerknopjes. Binnen een dag al ontstoken. Dus eruit gehaald. En na 3 maanden wilde ze weer opnieuw laten schieten. Toen hebben we titanium gedaan en dat ging prima. Ik heb zelf nooit titanium gehad, maar kon als kind alleen tegen zweerknopjes en echt goud. Nu draag ik ook gewoon zilver naar als ik ze per ongeluk snachts laat zitten dan gaat het weer ontsteken.

Misschien zou ik toch maar meteen voor titanium gaan, na onze ervaring.

3. evsi

evsi Actief lid

Mar 3, 2015
    105
    46
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.

Kan je dochter nu wel alles dragen, of nog steeds alleen titanium?

4. hluhluwe

hluhluwe Lid

Jan 22, 2016
    61
    31
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben 3 weken geleden bij Lucardi oorbellen laten schieten bij onze dochter. Daar werden overigens niet 2 oren tegelijkertijd gedaan. Mijn dochter piept normaal gesproken redelijk snel maar ze vond het reuze meevallen.
    Ik heb haar zelf laten kiezen welke oorbellen ze wilde maar wel alleen uit de rij chirurgisch staal / titanium. Dit omdat ik zelf als kind heel gevoelig was voor ontstekingen.

Ze heeft geen ontsteking gehad. Wij hebben elke ochtend en avond gedruppeld met een flesje wat wij bij de oorbellen hebben gekocht. Het is een zoutoplossing en geen alcohol oplossing zoals vroeger. Dit zou bijdragen aan een sneller herstel omdat alcohol de huid uitdroogt wat slecht is voor het herstel. Wij hebben elke keer voor het druppelen onze handen heel goed gewassen en dochterlief op haar hart gedrukt dat ze niet aan haar oorbellen mocht zitten.

5. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,366
    113
    Dat is het rare, ze heeft een jaar daarna zilveren ringetjes gekregen (want knopjes bleef ze steeds verliezen) , en die hebben jaren in gezeten. Pas dit jaar heeft ze nieuwe. Ik denk Dat de ringetjes een jaar of 5 hebben gezeten zonder gedoe.

6. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    Ik zie geregeld om mij heen dat er zeker 1 gaatje ontsteekt. Zelf ook meegemaakt. De meisjes waar dat om gaat kunnen nu alleen goud verdragen. Dat is bij mij ook geweest een tijdje, maar nu kan ik weer alles verdragen gelukkig. Maar ik heb altijd een probleem gaatje gehouden.

Wat ik zou doen, is eens gaan informeren bij een piercer. Dat schijnt beter te zijn, dan ontsteekt het ook minder snel. Zij zijn echt goed opgeleid, ipv een avondje cursus ofzo. Dat het een tegelijk is, is helemaal niet erg. Het gaat harstikke snel en doet echt niet meer pijn. Misschien wel minder. Het heelt ook sneller.

7. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

Aug 17, 2012
    790
    116
    43
    Twee gaatjes tegelijk deden ze bij Lucardi niet meer, vanwege c**** zitten ze anders te dicht bij elkaar

8. Madam1983

Madam1983 Actief lid

Aug 24, 2014
    209
    10
    18
    Hier via het studex systeem. Ik durf je niet met zekerheid te zeggen wat het materiaal is maar dacht chirurgisch staal. Een dochter met een zeer gevoelige huid, geen enkel probleem mee gehad

9. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Titanium, fijnste materiaal. Alle oorbellen van mijn beide dochters zijn titanium.
    Onze jongste (toen net 3) werd bij lucardi 1 voor 1 geschoten. Erg blij mee want als ze niet EXACT tegelijk schieten en je dochter heeft een wegtrek reflex, zit er 1 niet goed geschoten. Dat is heel ellendig.

10. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Onze dochters hebben ze ook bij Lucardi laten schieten. Ze deden beide oren tegelijk. Wat mij wel prettig lijkt voor als het toch tegenvalt / pijnlijk is / huilend kind. Beide hebben chirurgisch staal en dat gaat goed.

11. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,041
    17,010
    113
    Dit ja, 2 tegelijk is niet perse beter ;) Als ze scheef zitten ben je minder blij.

Mijn 4-jarige kreeg ze ook 1 voor 1, ging hartstikke prima.
    Thuis hebben we van te voren duidelijk besproken: het doet even zeer, om en om aan beide oren, we moeten na afloop elke avond even druppelen, etc. Ik wilde wel dat ze zou snappen wat er zou gebeuren en hoe het in z’n werk gaat.
    Ook de dame van de juwelier heeft het duidelijk aan haar uitgelegd en vervolgens gevraagd of ze het nog steeds graag wilde. Helemaal top:thumup:

Overigens niet bij Lucardi geweest, maar een andere juwelier.

12. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,041
    17,010
    113
    Is corona tegenwoordig zelfs een scheldwoord?:roflmao:

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Mag nu wel weer hoor, in maart deden ze het ook (met mondkapje).

14. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Mn oudste heeft 2 paar gaatjes, eerste zijn 8 jaar geleden geschoten met chirurgisch staal, dat duurde echt lang voor het genezen was. Ze kan dus blijkbaar alleen tegen titanium.
    Nu heeft ze 2 weken terug gaatjes laten schieten met titanium, en dat geneest gewoon goed. Ik zou dus voor titanium gaan.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Hier dezelfde ervaring gehad. Wat een ellende met dat chirurgisch staal. Zelf kan ik ook alleen maar tegen titanium.

TotalBella likes this.
  16. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Zou wel logisch zijn. Zoveel ziektes die scheldwoorden zijn.
    Vuile coronalijer :roflmao:

Sado likes this.

Share This Page