Slaapprobleem: alles uit bed gooien.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tassie, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Mijn ukkie van 2 wil niet meer zomaar gaan slapen. Ze zegt zelf dat ze naar bed wil, is heel meegaand bij het uitkleden en tandenpoetsen en na het verhaaltje gaat ze liggen, kusje en klaar.
    Als ik weg ben gooit ze alles uit haar bed, tot en met de dekens. Negeren resulteert in 1 grote krijspartij, die ik even niet kan hebben. (ben 30 weken zwanger en erg moe...) Straffen door de dingen niet meer terug te geven heeft hetzelfde resultaat. Dan klimt ze uit het ledikantje om het te gaan pakken. Daar zitten we helemaaaaal niet op te wachten!
    Ik weet niet goed hoe ik dat aan moet pakken en mijn man kan er ook al niet zo goed mee om gaan. Iemand tips?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    is ze niet toe aan een groot bedje omdat ze uit de ledikantje klimt?
    mijn dochtertje deed dit dus ook klom er dan niet zelf uit maar alleen maar krijsen mama die en vanaf toen wou ze in het grote bed liggen

3. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Nou, ik heb maar meteen de boel op zijn kop gezet en haar vandaag in een groot bed gelegd. Ik was al overal aan het kijken voor beddegoed enzo en dat heb ik meteen vandaag gekocht. Het grote bed staat nu in haar kamertje (babykamer) in de plaats van het ledikantje. Paste maar net!
    Uiteraard wilde ze er erg graag in, maar kwam er meteen weer uit om naar beneden te gaan. Ik heb haar weer teruggelegd, kwam ze weer en klom in haar oude bedje dat even tijdelijk in een andere kamer staat! Daar stond een kist met speelgoed in......
    Vervolgens heeft ze een uur gezeurd om een speeltje dat ze uit die kist wilde hebben. Steeds uit bed, ik haar weer terugleggen etc. Ik ben maar op de gang gaan zitten, want steeds naar boven dat lukt me even niet meer. Toen ze bleef komen ben ik maar naast haar bed gaan zitten en toen bleef ze er eindelijk in en viel in slaap. Heb overigens alleen de eerste keer gezegd dat ze in bed moest en daarna alles zwijgend gedaan.
    Ik ben eigenlijk best trots op mezelf, dat het gelukt is.
    Ben benieuwd hoe het morgen gaat........

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dat is dè manier volgens Jojo (Eerste Hulp Bij Opvoeden) ;)

Ik keek altijd vaak naar EHBO en heel veel van de methoden van Jo Frost pas ik hier ook toe. Haar manier van problemen oplossen staat ons ook erg aan....

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wat fijn

youame houden we nu smiddags wakker die heeft energie voor 80 man geloof ik haha
    savonds leg ik der in bed blijf bij haar tot ze slaapt en ga dan weg anderes blijven we 100x op en neer lopen

6. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Nou, vanmiddag inderdaad maar wakker. Ze zégt wel dat ze wil slapen, maar ze loopt alleen maar met het beddegoed te slepen. Dus hup, pyama uit en spelen maar. Hopelijk geeft ze dan vanavond eerder op!

Deel Deze Pagina