Ja misschien om het verschil aan te tonen mijn kids huilen ook niet bij prikjes (behalve bij bloedprikken laatst, vanwege meerdere buisjes en heeft hekel aan door 3 man te worden vastgehouden) ze vinden het niets bijzonders, ik ben heel relax daarin, het is nodig en doet niet echt zeer eigenlijk (heb pas zelf nog entingen laten zetten) dus mijn kids kijken naar mij en zijn ook relax hierin omdat ik er geen heisa van maak ofzo is het voor hun gewoon normaal. Ik heb trouwens adres van de juwelier die het bij 1 jaar zet gekregen van mijn CB ALs het maar veilig gebeurd is hun motto. Moest toch even reageren dat niet elk kindje over de rooie gaat van een prikkie, er zijn ook kids die geen kik laten erom, het scheelt dat ik heel veel in ziekenhuis gewend ben van mezelf en weet hoe alles werkt e.d. daarom vind ik zo'n prikje niets bijzonders..
echt verschrikkeijk en echt NIET kunnen... zo hulpeloos en dan oorbelletjes, voor haarzelf hoeft het niet toch? dan doe je het voor jezelf... Zo veel onbegrijpelijke pijn voor je kindje dat wil je toch niet? Ik snap uberhaupt niet dat ze het laten zetten bij die kleintjes...het zou verboden moeten worden...
ik zeg ook niet dat elk kindje over de rooie gaat van een prikje maar zag wel hoe kwestbaar en klein hij toe nog was! maar vind 1 jaar zoals jij een juwelier hebt gevonden wel heel iets anders als een baby van 11 weken oorbellen laten prikken.. komt denk ook vooral omdat mijn kereltje 11 weken is en ik dat echt niet voor me zou zien.. en je doet het niet voor haar maar puur voor jezelf.. maargoed meningen verschillen
Oorbellen vind ik gewoon iets wat je moet/mag doen als je kindje oud genoeg is om het zelf aan te geven dat ze het echt wil. Celyn is in april 5 en zeurt ook al tijden om gaatjes en misschien mag ze het dan maar bij een kleine baby zou ik het gewoon echt nog niet doen
Prachtig gezegd! Ik heb liever aandacht, respect en een mooie relatie met een man die weet dat ik zijn liefde niet uitdruk in de waarde van zijn kado's. Wij verdienen - zeg maar - heel goed maar ik voel me niet geroepen iets mooi te vinden omdat het duur is. Wij hebben ook titanium verlovingsringen, omdat we het mooi vinden... Ook over 80 jaar nog. Wel jammer dat sommige mensen het een strontschip moeten noemen, voor ons is het mooi. @ supermamma: wat een mooi kindje! (ook zonder oorbellen) @dopen : denken jullie echt dat god kinderen niet naar de hemel laat gaan omdat ze hun contributie niet betaald hebben? Sorry, maar zo'n god verdiend mijn respect niet.
Goud is niet altijd duurder dan titanium. Koop bij een goede exclusieve juwelier unieke titanium ringen, die zijn dan duurder dan een paar gouden ringetjes die je bijvoorbeeld in turkije koopt. Ik vind het dus echt onzin dat mensen met titanium ringen cheap zijn omdat ze geen goud dragen. Wij hebben zelf wel gouden trouwringen, dus ik pleit nu niet voor mezelf.
Ik vind een diamant op een zilveren of titanium ring een vlag op een strontschuit ja, net zo goed als dat hier mensen met gouden juwelen "tokkies" worden genoemd Wat betreft dopen ben ik helemaal met je eens..
Daarom zou ik dat ook niet zo snel over goud zeggen. Ik vind het me niet mooi staan, maar dat is mijn mening. Het is gewoon rot als mensen zoiets zeggen over wat voor anderen een mooie betekenis heeft. Maar goed, ik heb ook eerlijk gezegd dat ik oorbellen bij baby's ordi vind, dat komt o hetzelfde neer. (en mijn opmerking over God zal ook niet bij iedereen in goede aarde vallen) Ik ben met je eens dat diamanten en titanium mijns inziens geen mooie combi zijn, maar vind onze verlovingsringen geen strontschip. En mijn ouders, met gouden ringen, geen tokkies
dat vind jij gelukkig vind mijn dochter haar "bellen" keimooi vind en elke dag ernaar wijst en zegt "mooi" (ze vind ze ook bij andere mensen geweldig) ik zag al met 11 maanden wat voor type meisje het was, roze, bling-bling, popje (alhoewel auto's ook erg favoriet zijn maar dat ligt aan oudere broer) dus was toch een kwestie van tijd en dan liever nu omdat het dan bij haar hoort en de kans op ongelukken juist kleiner zijn en ze er niet aanzit omdat het bij haar hoort. Wij beslissen allemaal heel veel dingen voor onze kids die misschien geen lichamelijke "schade" achterlaten maar wel emotionele en daar word nooit iets van gezegd. @zilvervosje; het ging bij ook om de combi titanium en diamanten omdat ik elk 5 jaar een steentje krijg van mijn man en dat traditie bij ons is heb ik hier rekening mee gehouden.
@Zilvervosje & Isademi... misschien dat die God jouw respect niet verdient maar de mensen die in deze god geloven, verdienen dat WEL. Iedereen doet lekker waar zij zich goed bijvoelt maar elke vergelijking met verhuizen, dopen of iets anders gaat gewoon mank. De vergelijking met tatoeren of piercen gaat wel op... maar dat vinden we geloof ik (en hoop ik) toch allemaal NOT DONE... Ik geloof niet dat het zielig is maar het is gewoon nergens voor nodig! En dat laatste kan niemand me tot nu toe uitleggen... Waarom een gat in een baby maken alleen maar voor de 'mooi'? Dat is wel zo verschrikkelijk egoïstisch. En nee misschien dat ze niets aan dat 'gat' overhouden maar ze HEBBEN erg ook niets aan. En dat Miley al met 11 maanden een divaatje was, lijkt me ook erg van de mama afhankelijk enne... ze kan nog heel wat jaren diva zijn zonder oorbellen... Mag ze ook een string? Een bontjas, nagellak, lipstick etcetc... Ik vind het zo'n onzin dat je zegt dat het bij JOUW kind past.. het past bij JOU. En dat mag hoor.. maar Miley had het echt geen donder geinteresseerd als het jou niet geinteresseerd had... Pfff... wat een rare discussie over (edel) metalen... Draag lekker wat je mooi vindt.. en PIMP je kind vooral zoals je dat graag zelf wil . verwacht alleen niet dat ik respect voor je heb. Enne... dat het CB een adres geeft... dat is ongetwijfeld vanuit het oogpunt.. als het dan toch echt moet, dan veilig... dat wil niet zeggen dat ze het een goed idee vinden maar ze weten gewoon dat er genoeg mensen zijn die het persé willen doen
iedereen praat hier over het kind iets opdringen wat de moeder zelf wil. Sorry maar dat is nou eenmaal wat ouders doen, met alles. het begint al met de geboorte 'wij' willen toch een kind omdat wij het willen, het kind heeft er toch ook niet om gevraagd om geboren te worden. (lekker kinderachtig sorry is aanstekelijk). zo bepalen wij alles voor het kind, of ze moet geloven in een religie of dat ze moet vinden dat ze van apen af komt. En ook doen wij haar een trainingspak met nikes aan of een tuttig jurkje met strikjes in het haar, allemaal omdat wij dat zo leuk vinden. dus die oorbel kan er ook nog wel bij
@Mikos, Het grote verschil is wel dat oorbelletjes fysieke schade achterlaten terwijl het dragen van een trainingspak geen gevolgen heeft.
ik denk dat het soms ook maar net is wat je gewend bent. bij mijn man zijn cultuur is het gewoon om het al vanaf een paar weken te doen. Nou ik viell gewoon van mijn stoel toen hij het voorstelde met 3 mnd! Uiteindelijk heb ik hem er van kunnen overtuigen dat ik het gewoon echt heel zielig vind en niet mooi vindt staan. Zijn zussen vroegen regelmatig wanneer die oorbellen nu kwamen. Uiteindelijk ben ik met 2,5 jaar overstag gegaan omdat mijn man het nu eenmaal wel heel erg leuk vind. Daar in tegen toen ik voor het eerst met 1,5 nagellak op mijn dochter haar teentjes deed viel hij vervolgens bijna van zijn stoel. Hij vond het gewoon ongepast. Terwijl ik die oorbellen toch 100 maal erger vind. Dus het ligt er ook maar net aan wat normaal is in je omgeving en wat je gewend bent van vroeger.
Idd.. Wat je je kindje aantrekt, zal t echt geen last van hebben. Maar met oorbelletjes doe je ze toch echt wel pijn. Kunnen sommige mensen wel zeggen dat het geen zeer doet, maar dat doet het wel. En je kunt ze nog niet eens uitleggen wat er gebeurt is. Bah, ik kan er eerlijk gezegd al verdrietig van worden als ik eraan denk dat je zo'n klein kindje door haar oortjes schiet.
en mijn allerbeste vriendin werkt in juwelier maar weigert ze te schietten bij kleine kindjes en lellevellen(ouwe vrouwen)
Schade (of nadeel) kan men uitdrukken als het verschil tussen de hypothetische situatie waarin het risico of de bedreiging zich niet heeft voorgedaan en de werkelijkheid waarin dit wel is gebeurd. ....
ik kan me nog herinneren dat ik van mijn moeder altijd mijn haren kort moest knippen en ik ben daardoor veel gepest,.. maar naar de kapper gaan doet geen pijn. zo kan mij vader zich nog herinneren dat hij van zijn moeder altijd corduroy broeken moest dragen en die vond hij vreselijk als kind en heeft hier veel om gehuild. dat een man van boven de 50 zich dat nog herinnert zegt wel veel. Dus zo kan je bijna niks beslissen als ouder zijnde er is altijd wel iets waar je het later als kind niet mee eens bent of het nu iets is wat ze als baby zijnde bij je 'gedaan' hebben of wanneer je wat ouder was.
En je punt is..... ? Dat ik dat niet geef? Volgens mij zeg ik niks over die mensen, maar over de redenatie. Andersom vind het niet kunnen om tegen mensen en hun kinderen te dreigen dat ze niet in de hemel komen omdat ze dingen anders doen dan jij. Dat is pas respectloos!
Even verder lezen op wikipedia hoor: Personenschade, waarmee men lichamelijk letsel of overlijden bedoelt .....