Das denk ik ook zo, mijn moeder echter heeft met ons gewacht en vroeger deed schieten echt zeer! (hele rode oren e.d.) nu is dat niet meer zo, je krijgt geeneens rode oren, zo ook mijn dochter niet) dan moet je wel moderne juweliers hebben en niet degene die nog zo'nj ouderwets geval hebben liggen Mijn moeder durfde niet met ons wilde wel graag, ze vond het ook zielig dat ik ging maar toen ze het zag zei ze meteen ooh das heel anders dan vroeger, veel zachter! Wat betreft nagellak, krijg ik ook veel commentaar op, ons meisje vorig jaar zomer met haar birckenstocks en roze nagellak op voetjes vonden veel mensen niet kunnen, had het expres niet op haar handen gedaan omdat ze die steeds in haar mondje steekt.. Heel veel mensen vonden het ook weer schattig, kortom altijd zijn de mening verdeeld..
Misschien simpeler gezegd: een trainingspak laat geen gaten achter in een lichaam terwijl oorbelletjes dat wel doen.
even on topic dan, mijn moeder heeft me dus laten schieten toen ik een jaar of 5 was. ik was zo in paniek dat ik niet meer durfde voor het andere oor. die ging dagen of weken dat weet ik niet meer later. met als gevolgggg dat mijn oorbellen scheef hangen een kant iets lager en aan die kant draaien de hangers ook altijd wat naar achteren ten opzichten van het andere oor en hier baal ik echt van iedere keer dat ik oorbellen draag. had liever gehad dat ze het bij mij als baby zijnde gedaan had . en die gaatjes die zijn zo ontzettend klein zijn er hier echt vrouwen die zich daar nu elke dag aan zitten te irriteren?
Wat denk je wat erger is jarenlang gepest worden om je ugly ass kapsel (die je moeder zo leuk vind maar jij niet) of een paar gaatjes in je oren die bij 95% van de mensen na een paar jaar gewoon dichtgroeit? Psychische schade is vele malen erger dan lichamelijke schade hoor (dat geneest wel) het andere vormt je karakter / persoonlijkheid. Die iniemini gaatjes zal wel meevallen de trauma die je hiervan overhoud
Ik ben het alleen maar met je eens hoor.. hoopte alleen dat mensen even zouden erkennen wat er onder schade wordt verstaan... @Isademi.. als jij je kind wilt pimpen dan doe je dat gewoon. Je bent je eigen gedrag aan het vergoeilijken.. dat hoeft niet.. Je kunt alleen niet aan me uitleggen waarom het nodig is... Het is nodig omdat JIJ dat leuk vindt.. dat mag.. maar ik vind dat gezien het feit dat het een verminking is, egoistisch. Dat iemand zijn kind laat rondlopen met een verkeerd kapsel waardoor ie gepest wordt, wordt meestal niet expres gedaan.. Gaatjes schieten wel.. (wel) overwogen nog wel... Ik denk echt niet dat je kind er een trauma van oploo[t maar nogmaals... ze heeft er ook niets aan. Ze wordt ook niet gepest als ze ze NIET zou hebben.. Laat die keuze lekker aan die 25 jarige!
Ik snap je volkomen. Misschien tijd dat je rekening houdt met de psychische gesteldheid van je dochter en haar dus maar geen nagellak meer op de tenen smeert...
Gelukkig vinden andere kinderen het helemaal te gek, ik hoor zo vaak dat ze gave kleding e.d. aan heeft van andere kindjes dat ik niet bang is dat ze gepest gaat worden (daarmee dan) maar voor de rest zit het ook niet in haar karakter om zich gepest te laten worden, het is een pittig ding dus maak me niet zo'n zorgen
Oh.. dan heeft ze die oorbelletjes dus ECHT niet nodig... ze redt zich ook wel zonder... SHIPS.. ze zitten er al in... Nou ja... jammer dan...
wie zegt dat ze erin zitten om "mooi" of populair ofzo gevonden te worden, ik vond ze vroeger helemaal te gek en zij nu ook. Waar haal je in godsnaam vandaan dat ik ze nodig vind om niet gepest te worden, hoe je het verzint vind ik zoiezo al apart maar goed "if it make you happy" ga je gang met nog meer fanta verzinnen
Nee hoor, dat bedenk ik niet.. je zit zelf op het pesten e.d.. Ik vraag gewoon al een post of 10 waarom het NODIG is en krijg geen antwoord...
Omdat wij (mijn man, ik en onze dochter het mooi vind) ik vind zoiezo bij meisjes oorbellen horen, dat vinden wij vrouwelijk, aangezien dat al bij generaties normaal is is het een kwestie van tijd en dan kan je beter op tijd laten doen want dan is er minder risico dan bv pas met 6 jaar doen (dan gaan ze er steeds aan zitten, zijn ze bang voor het schieten (gewoon het idee) en omdat het iets onnatuurlijk is krijg je er meer ongelukken omdat ze niet gewend zijn dat ze oorbellen hebben.) Ik heb het over een vreselijk kapsel wat iemand ander moeder zijnde kan kiezen omdat ze bv geen idee is wat normale kapsels zijn op dat moment. Weet ik veel een bloempotkapsel bij een meisje ofzo en dan je kindje laten pesten terwijl je weet dat ze er gepest mee word en nog een keer zo laten knippen (als voorbeeld) Als mijn meisje gepest mocht worden met haar oorbellen dan haalt ze ze eruit, lekker belangrijk als ik ze nu eruit haal dan zie ik ze al niet meer zitten en groeien binnen 6 maanden dicht (de uitzonderingen hier op het forum even buiten spel gelaten)
heb verder niets gelezen van de andere reacties maar ik vind het belachelijk! Denk aan zweren, ontsmetten met alcohol. Liggen je meisjes op een kant van hun gezicht te slapen? Dan ligt denk ik niet lekker voor ze. Die prikkertjes aan de achterkant kunen gewoon zeer doen. Gecontroleerde bewegingen kunnen ze niet maken, straks bezeren ze zich aan de oorbelletjes. En dat je ze zelf ook had is toch nog geen reden om ze te laten zetten.
Hier nog zo¨n ´ordinaire´ moeder die haar dochter met 9 maanden oorbellen heeft laten aanmeten! Mijn dochter is er reuze trots op! En ik heb het laten doen omdat IK het leuk vind! Dat is ook mijn enige reden!
Dat mag hoor maar dit is precies waar het om gaat in deze discussie.. het is niet nodig.. jij (en de jouwe) vinden het mooi.. maar sta nou eens open voor de optie dat ook met 6 jaar oorbellen niet NODIG zijn... ze zijn noooooit nodig... en de stelling is hier.. niet nodig.. laat het kind er dan zelf voor kiezen.. maar goed. Ik denk niet dat je kind gepest zal worden met oorbellen hoor... ik denk ook niet dat ze er ook maar iets beter of mooier van geworden is maar dat is persoonlijk. Jij vindt het mooi en over smaak valt niet te twisten.. Ik hoef ook geen spoiler op mijn auto.. anderen zweren erbij
Pfff het zijn maar oorbellen Ze mishandelen hun kinderen niet. Echt waar, ik wil het zelf niet bij mijn dochter ( maakt niet uit wat ik vind) maar er wordt gedaan alsof mensen die oorbellen doen bij kleine kindjes hun kinderen iets vreselijks aandoen. Nou ik kan nog wel 1001 andere dingen bedenken die veel erger zijn.
Hihi zo zie je maar iedereen zijn eigen smaak. Zit ik hier met mijn titanium/roestvrij chirurgisch stalen ring trots te wezen Ik heb niets met goud, staat mij niet vind ik en vind ik zo standaard voor een trouwring. En verder over dat inslikkingsgevaar dat dat niet erg zou zijn omdat het toch klein is en ze het weer uitpoepen......? Slik jij zelf even je oorbel in, kijken hoe lekker dat voelt in je keel
Heb niet de reacties gelezen want die zullen toch hetzelfde zijn als altijd . Mijn dochter kreeg oorbellen voor haar 1e verjaardag en ze vind ze geweldig!!!!!!! Ze is zich er erg bewust van en vind alles wat glimt enzo prachtig. Ze wilt ook altijd kettinkjes enzo om. Als ze voor de spiegel staat zegt ze ook altijd mooooi als ze naar haar oorbelletjes wijst. Ik denk dus niet dat ik er spijt van ga krijgen. Als ze ze onverhoopt toch niet wilt later dan haalt ze ze eruit en groeit het vanzelf dicht. Maar ik heb dit dus wel gedaan met de wetenschap dat ze van sierraden en glimdingen houdt.
daarom bleef ik het ook volgen wist dat je het niet kon laten aangezien wij laatst ook zo'n leuke discussie hadden