Oorbelletjes babytjes van 11 wkn. Voors en tegens?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MeisjeV, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Groot gelijk dat je niet gaat kijken... Ik wou dat ik ook niet had gekeken :( Heb zo met dat kindje te doen! Begrijp dat mensen zeggen dat ze het zo weer vergeten zijn die kleintjes en dat zie je aan het eind van dit filmpje ook... Maar ik zou het toch echt niet over mijn hart kunnen verdragen om je kindje pijn te laten lijden voor iets wat jijzelf mooi vind. En nu ga ik er verder maar niks over zeggen meer...

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net ook even dat filmpje gekeken op youtube.
    En oh wat ziet het er zielig uit! Kan zo wel mee huilen.:(
    Maar... ik heb mijn dochter ook oorbelletjes laten schieten/prikken toen ze een baby was en zij heeft geen kik gegeven.
    Ze werkten toen ook met 2 apparaten waardoor ze veel sneller achter elkaar gezet werden. Op het filmpje zie je dat hier ook nog best een tijd tussen zit. Gelukkig zie je op het eind dat het kindje kijkt alsof er niks gebeurd is.
    Ik ben toch blij dat ik na mijn dochter alleen nog maar jongens heb gekregen. Ik weet nl niet of ik het ooit nog eens zou kunnen, ondanks dat mijn dochter geen kik gaf.

3. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Wat een voorbeeld zeg, besnijdenis. Dat gaat 1 onder verdoving en 2 is dat voor hygienisch oogpunt. Waar komt oorbellen onder te staan. Eigenbelang van de ouder! Onze dochter mag er later zelf voor kiezen, het is HAAR lichaam en zolang het niet om gezondheidsredenen gaan beslis ik daar niet over.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

ja ik had eigenlijk die van mijn dochter moeten filmen dan had je er heel anders over gedacht ;)

Over besnijdenis dat is vanwege geloof of medisch niet ui hygiëne want je kan prima je "willie" schoonhouden zonder besnijdenis natuurlijk ;)
    Als je het doet om medische redenen dan heeft dat niets met dit te maken maken natuurlijk, alhoewel uit geloofsovertuiging natuurlijk ook je vragen bij stellen maar dat moet iemand maar zelf weten, ik zou dat persoonlijk weer nooit bij mijn kind kunnen doen..

5. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Mijn dochtertje krijgt oorbelletjes als ze hier zelf naar vraagt.

6. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Oh ja, en dat filmpje, zo zielig voor dat kindje! Bijna geen haar, maar wel een haarband moeten dragen, en dan nog oorbelletjes moeten laten schieten. Arm kind...

7. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mening? Ontzettend lelijk, vreselijk ordinair en geen porem. Om maar niet te spreken over het feit dat ik het zielig voor het babytje vind dat ze moedwillig pijn wordt gedaan voor iets wat mama mooi vindt.

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Hebben jullie ook verder gekeken op youtube? Want er staan genoeg filmpjes tussen van kindjes die helemaal niet huilen!
    Nou vind ik het bij een echte baby niet nodig...maar mijn dochter is 2 en ik twijfel wel een beetje.
    Ze zegt ook zelf: "tita oorbelle" maar is dat dan 'zelf beslissen'? Nee...
    Maar ik zei op 16 jarige leeftijd ook dat ik 3 gaten per oor wilde. Is dat dan zelf beslissen? Ja...maar is dat een wijs besluit? Nope :)

En op 4 jarige leeftijd, of 6..dan kan je nog geen bewust besluit nemen en de consequenties overzien.

Ik vond trouwens de 6 jarige kindjes die gaatjes kregen op youtube veel harder en langer huilen dan de kleintjes...

9. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Het is en blijft iets omdat de ouders het perse willen, niet het kind.
    Het is en blijft het feit je kind moedwillig pijn doen omdat JIJ het als ouder perse wilt.Het kind heeft niets te willen, het moet maar doen wat jij wilt. Een vies machtspel vind ik dat.
    Ik ben de ouder dus doe ik dat.
    Bovendien vind ik het erg ordinair lijken op zo'n jonge leeftijd.
    Sla jezelf eens met een hamer op je duim, dan weet je ongeveer hoe het voelt.

Ten tweede, het is iets van deze tijd...Vroeger werd dit echt niet zo gedaan.
    En je moet het schoonhouden met alcohol kan ik mij herrinneren uit mijn tijd...dat prikt ook.

En besnijdenis....ja daar ben ik het ook niet mee eens, maar dat is mijn mening. En ben het helemaal eens met voorgaande commentaar, je kunt het zelf heel goed schoonhouden, als je maar wilt en er wat moeite voor doet. En dat hoor je te doen als ouder zijnde vind ik.

Ik vind dat een mens zelf moet beslissen wat hij of zij wel of niet met zijn of haar lichaam doet.
    Een ander hoort dat niet te beslissen.

10. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ps, dit verhaal kwam ik zonet op een ander forum tegen...

Dus idd....je bepaald er als ouder voor bij een baby...Thanks mom!Thanks dad!

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, de vergelijking jezelf een spijker in je duim slaan dat slaat natuurlijk nergens op he ;) Mag hopen dat diegene dat zelf ook weet.

Mijn dochter heeft niet op of om gekeken met het prikken en ook niet met het ontsmetten steeds.. Dus dat deed echt geen pijn.

Vroeger werdt het ook gedaan hoor.. Bij de cultuur van mijn ex is het zelfs standaard. Daar wordt je raar aangekeken als je een babymeisje niet met een paar weken al gaatjes geeft.

Het is maar net wat je zelf gewend bent en wat je wilt voor je kind. Ik persoonlijk vind gaatjes er ook bij horen bij meisjes.

Maar goed, iedereen heeft haar eigen mening, maar om het nou zoooo schandalig te praten...

De vergelijking met besnijdenis is ook niet goed. Besnijdenis mag dan onder verdoving gebeuren maar die verdovingsspuit doet veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer pijn dan gaatjes prikken..

En die youtube film.. Ik heb hem niet gekeken. Vind het ook niet nodig. Ik weet dat mijn dochter geen kik heeft gegeven (ze was 1 jaar).. Zoals anderen al zeggen zie je meer filmpjes op youtube dat het kindje niet huilt.. Dit filmpje plaatsen is dus gewoon sensatie zoeken..

12. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Amen!!! En die moeders die dan gaatjes laten prikken bij zo'n klein onschuldig mensje gaan vervolgens wel vertellen hoe zielig het was dat hun kleine zo moest huilen na de prikjes... Dan moet je daar ook schijt aan hebben. Sorry maar kan hier niet over uit!

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Jeetje wat overdreven zeg!

Daar kan ik niet over uit.

Er zijn echt vele ergere dingen die mensen hun kinderen aandoen.

14. tulip

tulip Niet meer actief

nou en ik vind dit een hele aparte gedachte. Als je dat niet hebt, wat dan??? Zie je er dan niet uit, ben je dan geen meisje???? Beetje bekrompen!!

Ik VIND dat je respect dient te hebben voor het lichaam van je kindje en dat je die zelf beslissingen laat nemen. Een armband, kleding e.d. dat is allemaal goed te maken. Maar gaatjes niet. Ik heb zelf voor gaatjes gekozen toen ik 9 was. Nog steeds geen spijt van, ik draag alleen geen oorbellen meer, al een jaar of 10 niet meer, maar de gaatjes blijf je zien. Ik vind het geen punt, was mijn keuze, maar als je er niet zelf voor kiest vind ik dat triest.
    met die laatste zin ben ik het wel met je eens, maar maakt dat het oorbellen schieten goed??? Vind ik niet. Ik ben tegen mensen die hun kinderen mishandelen ofzo, maar ik vind oorbellen schieten dan ook nog steeds erg.

15. 2g4e

2g4e Niet meer actief

O over dat laatste ben ik het zeker met je eens maar daar gaat het nou niet over! Ik geef mijn mening en daar ben ik heel duidelijk in! Omdat ik zwangerschapsdiabetes had, moest zij na de geboorte heel goed in de gaten gehouden worden. Haar hakjes zijn helemaal blauw geprikt voor het controleren van de suiker, Haar polsjes ook blauw want ze konden het infuus er niet in krijgen... Vervolgens heeft het infuus in zowel het rechter als het linker beentje gezeten. Op een gegeven moment had ze het infuus in haar hoofdje zitten!!! Ik weet dat dit er misschien niet mee te maken heeft maar mijn meisje heeft zo gigantisch veel gehuild en pijn moeten lijden maar dit moest gebeuren. Je hoefde haar maar bij haar enkeltje te pakken en dan begon ze alweer... Ze had gewoon al een trauma en ze was pas een paar dagen oud! Geen haar op mijn hoofd die er dus aan denkt om haar ongewild pijn te laten lijden! En dan kan het misschien in sommige gevallen goed gaan maar moet je daar dan iedere keer vanuit gaan? Nee die gok neem ikk niet! En ik vind het ook helemaaaaaal niet mooi! Als baby's oorbelletjes hebben, ogen ze gelijk al zo "volwassen"... Laat een baby lekker baby zijn! Ze zijn zo mooi... daar is geen oorbelletje voor nodig hoor!

16. 2g4e

2g4e Niet meer actief

:x Zoiets doms heb ik nog nooit gehoord! Ga mezelf maar heel erg inhouden!

17. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Sorry maar prikjes zijn TOTAAL iets anders...Daar gaat een dikkere naald in en word er een prikkende vloeistof in het lijfje gespoten..

Mensen die zo kort door de bocht denken zijn niet wijzer volgens mij...

Ook mijn dochter heeft oorbellen, met 4 weken al..Geprikt bij een gewone gerenomeerde Nederlandse juwelier. Ze gaf geen kik sliep gewoon lekker door..Kwestie van goed prikken en zorgvuldig werken

Ben ik dan aso?Ben ik onbeschoft?Ben ik een tokkie??

Nee totaal niet...

'T is maar net wat je gewend bent in je familie/omgeving..De TS vroeg gewoon voor en nadelen en deze hele discussie die daarop volgt is wel erg kort door de bocht en offtopic..

18. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Je doet er anders zelf nou aan mee toch? Maar goed... Ik ben niet wijzer volgens jou :(

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel

Wij trouwden omdat we onvoorwaardelijk van elkaar houden en omdat ik graag dezelfde achternaam wilde als mijn man en zoon, niet om ring oid...

Dat onze bruiloft verder met alles bij elkaar zo'n €15000,- heeft gekost daar hebben we het dan niet over...

We vonden goud niet mooi, wilden liever zilver en toen zij die juwelier dat titanium duurzamer was en langer meeging...dus vandaar...verder no offence...

En iemand zei dat het schieten van oorbelletjes nu heel anders ging...nou, mijn nichtje werd laatst 5 en mocht oorbelletjes laten schieten en het ging nog precies zo als 20 jaar geleden...En het was toch echt een juwelier...

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens mij blijft het erop neer komen dat je vanuit volledig egoistische redenen je kind wilt pimpen. Moet iedereen lekker zelf weten maar dat is het en niets meer dan dat.

En iedereen moet gewoon hopen dat haar kind het niet erg vindt om het uithangbord van mama en papa te zijn...

Deel Deze Pagina