Wat blijft dit toch een rare discussie. volgens mij zeggen de mensen die tegen zijn niet dat het kindermishandeling en verminking is. Alleen dat het pijn doet en dat je kind er haar leven mee zit. EN dan worden er steeds dingen geopperd als de schietwijze tegenwoordig... Wat maakt dat nou uit?! Het is echt niet pijnloos als iets door je lichaam geprikt wordt, al is het van korte duur. En redenen als; ze zitten er niet aan, minder kans op ongelukken? Die snap ik ook niet, want misschien wil je kind later gewoon geen oorbellen, ook geen kans op ongelukken. En als ze op een bepaalde leeftijd zijn kan je zuitleggen dat ze er niet steeds aan moeten zitten en ik zie sowieso nooit ongelukken met knopjes. Voor mij gaat deze vlieger niet op. En dan het stuk over kapsel en broeken... Dat kan gebeuren, maar dat betelend niet dat we ze hier allemaal met een lullig kapsel laten lopen. Als ik merk dat mijn kind gepest wordt vanwege haar kapsel dan zal ik daar iets aan doen. En als ik hou van ribbroeken (echt moest ik vroeger aan en vond ik vreselijk, nu dus nog steeds) maar mijn kind vindt ze vreselijk dan hoeft ze dat niet omdat mama dat zo mooi vindt. En ze zal vast wel eens iets aan moeten wat ik haar mooi of netjes vindt staan, maar ik zal haar dat dan dus niet wekelijks aantrekken. En dat je kindje het nu mooi vindt, ja maar misschien wanneer ze 6 is niet meer. Je hebt gewoon voor haar gekozen voor iets blijvends. Ik blijf dit echt rare argumenten vinden hoor, die het gewoon niet voor mij doen. EN verder heb ik gewoon gelijk
Heb niet het hele topic gelezen Ik vind het zielig voor baby`s, ze hebben er niks aan is alleen leuk voor de moeder. Ook vind ik het super lelijk en asociaal staan. Ik kreeg van mijn moeder oorbelletjes toen ik 10 maanden was nou no way dat ik dat bij mijn dochter ga doen. en leuk detail is dat ik als kind en nu nog steeds een enorm hekel heb aan iets in mijn oren en dan ook nooit oorbellen draag.
Ik heb de rest niet gelezen persoonlijk vind ik het niet mooi staan bij zulke kleintjes..en mijn gevoel staat er niet achter omdat je het puur voor jezelf doet,omdat jij het wilt. ik vond het zelf erg leuk om samen met mijn dochter naar de juwelier te gaan omdat ze het zelf zo graag wou.(toen was ze 5 )
voelde me vanmorgen iets minder slecht toen mijn meisje zei mama mooie oren lynnie ook mooi en toen haar oorbellen aanraakte. ik heb het zelf echt nog nooit zo bekeken gaatjes schieten was voor mij gewoon heel vanzelfsprekend. gelukkig heeft ze niet gehuild. en ja ik ga ze er nu niet meer uithalen ik snap alleen 1 ding niet zo heel goed. stel dat dit nu wel onder kindermishandeling zou vallen waarom is het dan niet verboden......... aangezien je een tik niet meer mag geven en dit wat best veel weerstand oproept bij de meeste onder ons.
Bij ons vragen verschillende mensen al vanaf wanneer Quincy oorbelletjes krijgt, maar ik vind dat ze het zelf moet kunnen zeggen dat ze het wil het minste. Wij hebben ons in elk geval voorgenomen dat ze het op z'n vroegst mag als ze naar de basisschool gaat en er dan zelf om vraagt. Ik vind het er ook zielig uit zien die super kleintjes met oorbelletjes. En dat ze er zelf aan kunnen gaan zitten of andere kleine kindjes. Op het kdv mogen ze als ze zo klein zijn niet eens een speltje in de haartjes omdat ze dat zelf of andere kindjes kunnen inslikken, oorbelletjes zijn dan helemaal raar
Dochterlief hier mag later zelf beslissen of ze oorbellen wilt of niet. Die keus ga ik niet maken voor haar.
ja het scheelt dat de meeste die het wel doen hier al niet reageren vanwege de kindermishandeling vergelijkingen nu weet ik beter maar niet iedereen durft er dan nog voor uit te komen natuurlijk of misschien wel veel wijzer nog; doen ze lekker hun eigen ding en verspillen ze hun tijd niet eraan, wijs maar zo wijs ben ik dan denk ik nog niet
*pakt popcorn en een halve liter cola* Ik heb het een en't ander gelezen hier, maar tjee.... Reacties van moeders "mijn dochter heeft oorbellen omdat IK het mooi/leuk vind" Té triest gewoon! Zo'n ukje ligt straks in haar bedje, zónder hoofdkussen, op haar linker of rechter oor... fijn gevoel is dat. En dan vind ik het er ook nog eens aso uitzien... maar dat is een kwestie van smaak
ik ook wel, ik geloof ook dat ze oprecht twijfelde en ik vraag mij ook af hoe je denkt na zo'n discussie.
Ik zou het heel erg vinden als ze dat niet zou kunnen, kunnen zeggen wat ze zelf echt vindt. Al zijn sommige dingen niet jouw manier, je kan een ander wel respecteren.
niet doen! Ik vind het ontzettend zielig voor zo een klein kindje. Ik ben het ermee eens dat het kindje zelf moet kunnen beslissen als ze oorbellen wil en niet dat de moeder het beslist. Dan doe je het echt omdat je het zelf leuk vindt en niet omdat het kindje het graag wilt. Het doet ook nog best pijn bij zo een kleintje en waarom zou je dat zo een ukkie aan willen doen. Het staat misschien schattig, maar ik vind het zelf niet mooi staan bij zo een klein kind. Mijn mening, laat je kind zelf beslissen of ze het wil en niet nu zetten omdat jij het graag wilt!