Oorbelletjes babytjes van 11 wkn. Voors en tegens?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MeisjeV, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Even reactie van manlief:
    Redenen:
    -Tokkie
    -Gevaar voor grijpen van oorbellen; verslikkingsgevaar
    -Lelijk
    -Wreed

Maar goed, je kunt ook denken, waarom stoppen bij oorbellen? Waarom geen navelpiercing? Tatoo op het ruggetjes? Misschien alvast een tongsplitsing?

Een oorbel is iets wat een individu, soms een kind, bij zichzelf doet als versterking van zijn/haar ego. Het zetten van dit soort gecontroleerde verminkingen zijn dan ook moreel gezien niet verantwoord.

Samenvatting:
    het is nog maar een baby!

2. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    #82 mamanu, 28 jan 2011
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
    Ik heb het bij mijn dochtertje laten doen toen ze 9 maanden was. Bij een goede, Nederlandse juwelier, dus geen huis, tuin en keuken juwelier. Ook heeft ze speciale (baby)oorbellen ingekregen waarvan de achterkant een schroefplaatje is, dus als ze erop liggen er niets uitsteekt. Ik vind dat het gemakkelijk kan, mits je het door een proffesioneel iemand laat doen. Mijn dochter heeft er geen last van gehad en ik vind het er schattig uitzien.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik ben van mening dat je kind hier een eigen keus in moet hebben. Stel dat ze die dingen op latere leeftijd niet mooi vind en baalt van de gaatjes in haar oren.... Je doet het nu alleen omdat jij het mooi vind. En daarbij je kind is 11 weken!!!!

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    zo heb m maar weggehaald.....
    maar vind je reacktie iets wat overdreven
    kom op zeg tattoo of tongsplitsing kom ff zeg!!!
    dat is niet in vergelijking tot hoor

5. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

:$ wat een vergelijking.

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ohoh oh wat een topic !

zielig vind ik het niet ..
    nadeel : zit er niet aan

voordeel : Kei leuk ! ( moet zeggen dat ik het zelf pas doe als mn kindje kan lopen ong. )
    maar vind het zeker leuk om te laten doen :)

bij Claires doen ze het vanaf 3 mnd :)

7. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Klopt,twijfel ook en juist daarom wilde ik weten hoe er over gedacht werd.

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Lola wat heb jij n rare vent !

9. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ben geen 'voorstander' ;)
    Maar wat staat het ontzettend schattig zeg!!! :)

10. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Lichtelijk ongenuanceerd zouden mijn woorden zijn. Net als haar post ;)

11. Rono

Rono Niet meer actief

tjah, ik zou het bij noelle ook niet doen. Ik associeer het met kamp. Maar dan eigenlijk vooral de goude oorbelletjes. Bovendien huil ik al met mn dochter mee als ze prikjes krijgt, laat staan oorbellen haha.

Ik heb zelf als 3 jarig kind hele ontstoken oren gehad van oorbellen.. de oorbellen waren ingegroeid. Ook een reden om het niet te doen.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Nou nou, beetje overdreven?

Je mag best je mening geven hoor maar met gevaarlijk en wreed vind ik dat je het wel wat theatraal verwoord. Ook de vergelijking met een tongspiltsing snap ik niet. Een oorbel is een vrij normaal sieraad voor meisjes en vrouwen. Misschien wel wat vroeg met 11 weken ( is de standaard in Nederland) maar uiteindelijk helemaal niet raar als een meisje later oorbellen krijgt.

Een tongslitsing ( ik ga het eens googelen) is volgens mij eerder iets abnormaals.

Ordi vind ik gedrag en niet perse kleding of oorbellen. Ken namelijk genoeg ordinaire mensen in pakken.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn mening:

ik vind dat jeje kind pas gaatjes kan geven als ze er zelf om vragen. ik heb de keuze nooit gehad ik heb vanaf mijn 12de al geen oorbellen meer in meer loop nog steeds met gaten waar ik niks aan heb en ze gruwelijk lelijk vind

14. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Muhaha! Ik moet echt lachen om sommige reacties! Meiden relax! Het is geen gevecht!
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het even overwogen heb maar toen snel zelf tot de conclusie kwam dat:
    1. Ze al mooi genoeg is zonder oorbellen.
    2. Ze vanzelf gaat zeuren om oorbellen als ze iets ouder is.
    3. Ze er dan zelf voor gekozen heeft en als het dan pijn mocht
    doen ze een paar jaar later minder snel een andere piercing
    overweegt.
    4. Ze er aan kan gaan rommelen, met alle gevolgen van dien.

15. MissT

MissT Niet meer actief

Onzin hoor!
    Ik laat gaatjes zetten bij mijn dochtertje als ze bijna 1 is. Vind het zo super schattig staan.
    En als ze later geen oorbellen wilt, dan haalt ze ze er toch gewoon uit? Groeit zo dicht.

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik persoonlijk zou het niet doen omdat ik vind dat ze over dat soort dingen zelf moet beslissen of ze het wel of niet wil.

Ik zou zeggen zet de voordelen en de nadelen tegenover elkaar en maak dan de keuze. Hoe dan ook denk ik dat geen van de jonge kindjes die wel al oorbellen heeft het de ouders later kwalijk neemt:p
    En ja smaken verschillen het is ook niet mijn ding al zo jong maar we vinden ook niet allemaal dezelfde kleren mooi:D

Succes met je keuze!

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Oeps dan klopt mijn bovenstaande post misschien toch niet helemaal:)

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

die gaatje als ze langer zitten al 10 jaar groeien echt niet dicht.
    ik heb al 12 jaar een oorbellen meer in maar ze zijn nog steeds open

19. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Ik vind eigenlijk oorbellen wel schattig staan bij die kleintjes, vooral als ik deze foto's zie, maar toch krijgt mijn meisje ze echt pas als ze er zelf om vraagt. Vooral omdat ik het nu nog niet nodig vind, ze is al schattig genoeg zoals ze nu is, zonder oorbellen.

Of je het nu met 2 dagen, 11 weken, zes maanden of een jaar doet maakt niet zoveel uit denk ik, ze herinneren het zich niet en houden er ook niet veel aan over (mits je het bij een betrouwbaar iemand doet en de juiste oorbellen in doet en het goed verzorgd). Als ze ouder zijn hebben ze er wel meer last van, maar dan hebben ze er wel zelf voor gekozen, ook een kleintje van zes beseft dat al, hoewel ze het niet leuk vinden op dat moment en lastig kunnen worden.

De vergelijking met piercings, tatoo's en tongsplitsingen vind ik wel veeeeel te ver gaan, dat zijn versieringen die bij een baby of een kindje niet kunnen en dat weet TS en de rest op ZP ook wel!!!

Wat de oorbellen betreft is het makkelijk. Of je doet het wel of je doet het niet. Dat is ieder zijn eigen keuze. Je doet een kindje niets vreselijks aan als je het wel doet, maar ook niet als je het niet doet.
    Met 11 weken vind ik het zelf wel heel jong hoor, je kan ook wachten tot na een half jaar of zo, maar dat moet je zelf bepalen. Met of zonder oorbellen, die kleintjes zijn sowieso mooi en schattig.

Groetjes

20. Ninic

Ninic Lid

9 mrt 2009
    10
    0
    0
    ik ben dan ook een vreselijke mishandelaar, Mijn dochtertje heeft al oorbelletjes vanaf 6 weekjes...:p

Je moet ze gewoon goed verzorgen, en bij iemand laten zetten met verstand en hygiene is het belangrijkste..

zal je zeggen, ze heeft werkelijk waar geen kick gegeven, even geschrokken van de prikjes en dat was het. Met een enting schreeuwt ze alles bij elkaar :D

ze heeft er ook nooit last van gehad, je moet gewoon voorzichtig zijn met aan en uitkleden van de truitjes.
    En gewoon goed schoon houden.

Veel succes ;)

Deel Deze Pagina