Ik zou nooit voor mijn kind beslissen dat hij/zij oorbellen mag. Dat komt wel als ze er om vragen en er oud genoeg voor zijn. Overigens vind ik het enorm lelijk staan bij die kleintjes.
Dat is ook geen eerlijke vergelijking hè. Ze kunnen later zelf kiezen welke kleding ze gaan dragen en of ze zichzelf nog laten dopen. Je doet hen niets onomkeerbaar of pijnlijk aan, wat bij het schieten van oorbellen wel zo is. TS, ik vind het niet mooi en heel erg om een baby onnodig pijn te doen voor iets wat je zelf mooi vindt.
Ik zou er persoonlijk zelf nooit voor kiezen Als ze er zelf om gaan vragen krijgen ze oorbelletjes.. Maar ik vind het wel erg schattig staan op de fotootjes die ik heb gezien!! Zelf heb ik ook een titanium trouwring en een wit goude verlovingsring.. Maar niet omdat we geen geld hebben ofzo vind ik een zelfde soort opmerking als er gezegd word goud is ordinair want dat vind ik ook niet.. IEDEREEN IN ZIJN WAARDE LATEN!!
Oorbellen bij babies vind ik not done (hoe schattig ze soms (!) ook mogen staan). Het blijft in mijn optiek de opzettelijke verminking van een lichaam en dat kan (ik heb ook gaatjes) maar daar moet je zelf voor kiezen (dat kan je dus ook niet als je vier bent). Ik begrijp het zelf ook niet zo goed... zo gaat het bij veel moeders door merg en been wanneer de hielprik wordt afgenomen of wanneer het gevaccineerd moet worden... en dan vrijwillig en zonder enige noodzaak wel gaatjes in een baby prikken.. Nee, het gaat er bij mij niet in. Hier - in dit huis - is de minimale leeftijd voor gaatjes 12 jaar! Tot slot.. ik vind oorbelletjes bij babies heel vaak ordinair staan. En dat is smaak en dat is niet kwetsend bedoeld maar gewoon een mening. Ik vermoed dat veel mensen mij 'kak' vinden.. voel ik me ook niet door aangesproken... @Isademi... in Nederland is de leeftijd waarop je juridisch volwassen bent 18 jaar (en niet 21).. als je iets neerzet dan moet je het wel goed doen. Alleen financieel zijn ouders tot 21 mede aansprakelijk.
mijn dochtertje heeft ze gekregen op haar 1e verjaardag.. bij mij in de familie is het heel normaal om kleine meisje oorbelletjes te laten schieten rond 11 weken.. alleen mijn vriend wilde het nog niet, daarom hebben wij gewacht tot 1 jaar.. je hoeft hier echt geen advies te vragen, want iedereen heeft een andere mening.. het gaat erom wat jij vind?
Ik ben hier hier helemaal mee eens. Ik vind een baby mooi zoals ze zijn. Zo puur. Als ik de foto's zie, dat zijn geen baby's meer. Ik vind het bij baby's persoonlijk niet mooi. Bij jonge meisjes wel. Pijnlijk zal het wel zijn, op welke leeftijd dan ook, maar dat zijn ze zo weer vergeten. Bij mij is het meer dat ik het niet mooi vind. Hetzelfde als make-up bij jonge kinderen. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
gedoopt word???? sorry maar dit vind ik te ver gaan!! een baby/kind kan geen beslaissing maken de ouders doen dit, en als je christelijk bent en je wilt je kind dit mee geven kun je je kindje laten dopen daarna als ze ouder worden kunnen ze hier op antwoorden (belijdenis) ! en ik ben blij dat wij onze kinderen hebben laten dopen!!! en over oorbellen WANT HIER GAAT HET OM, persoonlijk zou ik dit niet doen!! vind ze wel erg jong en later kunnen ze zelf kiesen om dit te doen. zelf vind ik n iks aan oorbellen en heb dus ook geen gaatjes (wel 2 boven in het oor gehad, maar verder niet, omdat ik het persoonlijk niet mooi bij mij zelf vind)
ik heb niet alles gelezen.. maa proef wel een hele discussie hihi. ik vind ieder heeft zijn eigen mening! en dan nu mijn mening hihi.. mijn oudste was bijna 2 toen ze oorbellen kreeg... en nog geen week later zei ik... als ik ooit weer een dochter krijg die krijgt GEEN oorbellen!!!! ik vind het gewoon niet practisch... bleef continu met de kleren aan haar oorbellen hangen, toen ze langer haar kreeg draaide telkens de haren om haar oorbellen... ze heeft er al heel wat pijn van gehad! ik heb inmiddels weer een dochtertje gekregen en die krijgt oorbellen als ze er zelf om kan vragen (en ik denk dan aan een minimale leeftijd van 4 jaar) maar als je jullie dochtertje oorbellen wil laten schieten, en jullie staan er beide achter dan zou ik zeggen doen!
kan iemand zich ook voorstellen dat ik er gewoon nog nooit zo heb over nagedacht en ik heb gewoon laten zetten bij mijn meisje en niet gedacht aan ordinair asociaal enz
Je bent met 21 (of soms zelfs later pas) pas lichamelijk in staat om een consequentie van een beslissing zelf goed in te zien, voor deze leeftijd zijn je hersens nog niet volgroeid (het gedeelte wat in staat is om deze beslissingen weloverwogen te nemen) wel goed lezen want zo staat het er ook bij
Natuurlijk, als het bij jou in de omgeving heel gebruikelijk is om oorbelletjes te laten zetten dan is het toch begrijpelijk dat je dat ook gemakkelijk doet? Ik begrijp het wel maar zou het zelf nooit doen. Ik vind ordinair en asociaal trouwens wel twee heel verschillende dingen. Ordinair is een kwestie van smaak. Asociaal is een waardeoordeel over iemands gedrag.
Dit zijn clips ja. Maar ze heeft wel oorbellen ja. Over de voordelen en de nadelen , Beide dochters hebben al oorbellen. Voordelen zijn er niet echt: Minder pijn als ze klein zijn? -->nog minder pijn als je geen oorbellen neemt. Ze beseffen het niet en gaan er minder snel aan pulken -->als je ze niet neemt pulken ze er zeker niet aan. etc. Ik zal eerlijk zijn, wij hebben dit beslist gewoon omdat we het mooi vinden en omdat hier alle baby-meisjes het hebben. Maar voordelen zitten er natuurlijk niet aan. Als er hier ooit nog een dochter komt zal ik er heeeeeeeel erg over moeten nadenken. Niet dat ik er spijt van heb, maar ik vind het heel zielig zo´n klein mupke in de oren te laten schieten.
Het gaat erom dat ouders wel vaker beslissingen nemen voor hun kinderen die blijvend zijn, je kan je ook zelf laten dopen als je volwassen bent en in staat bent om zelf te kiezen natuurlijk, dat is een keuze die jij voor je kind maakt en is niet terug te draaien, ik zou het persoonlijk verschrikkelijk vinden als deze keuze mij was afgenomen omdat mijn ouders die keuze hebben gemaakt, die keuze lijkt me zelfs 200 keer belangrijker dan het schieten van een paar oorbellen. Het gaat om het punt dat iedereen wel eens een beslissing maakt omdat je dit zelf graag wilt en niet perse omdat het kind het wilt. Ik vind trouwens okay als iemand dat voor zijn kind wil kiezen hoor maar ga dan niet zeggen dat je wilt dat je kind zelf ervoor mag kiezen, terwijl er andere dingen vaak zat besloten worden door papa en mama die ze niet perse willen (maar niet beter weten)
Uh.. dan is het 25 hoor en dat is niet het vermogen om consequenties van beslissingen goed in te zien... maar redeneren en abstract denken... (dat is niet hetzelfde) Volgens mij was je point dat je als ouders je kind het tot 21 moest verbieden.. dat kan dus niet.. en dat was mijn point... lekker boeiend allemaal.. een kind van 11 maanden kan het in IEDER GEVAL niet Ik begrijp maar niet hoe je blijvende verminking kan vergelijken met iets anders wat niet per definitie blijvend is... vreemd
gaat trouwens niet perse over dopen (dat was maar een voorbeeld) maar neem verhuizen naar een ander land, school kiezen omdat jij deze beter vind terwijl je kindje naar een andere school wilt (noem maar op, het was maar een voorbeeld)
Mijn mening. Hier is al een tijd de disscusie van vriend en mij. Ik wil geen oorbellen geven en vriend wel. Gelukkig heb ik de oudelijkemacht alleen dus als hij het zou doen zonder mijn toestemming is die nog strafbaar ook(Grapje maar wel de waarheid) Nee ik ben er dus ook niet echt voor maar wel voor de keuze die elke ouder wil maken voor zijn of haar kind. Ik zelf vind het nog helemaal niet nodig mijn dochter met oorbellen, vind het zielig en vind eigenlijk dat ze ze zelf mag uit zoeken als ze de leeftijd daar voor heeft. Denk het moment als ze er zelf om gaat vragen. Vriendlief zijn fam bemoeid zich er altijden mee maar mijn kind mijn keuze.s en als ik het echt niet wil gebeurt het NIET. Het is bij hun wel gebruikelijk al zo jong maar ik vind er NIKS aan. Punt haha En elf weken vind het zeker te jong als je het toch wilt laten doen doe het dan met een jaar ongeveer.,
toen ons vriendinnetje op haar 4e verjaardag oorbellen van ons zou krijgen, wilde de juwelier dit niet doen voor haar 6e. Dit is omdat er een zenuwbaan door de oorlel loopt die dan pas volgroeid is., zou je eerder oorbellen laten schieten, en je raakt die zenuwbaan, dan bestaat de kans dat het kind later veel last krijgt van hoofdpijn. nou dat wil ik niet op mijn geweten hebben. succes met je keuze.