Oorbelletjes bij een baby

Discussie in 'De lounge' gestart door shelde, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik vroeg me af wat jullie vinden van oorbellen bij een baby (meisje).
    Zouden jullie je kleintje oorbelltjes geven en vanaf wanneer?

2. Niet meer actief

Vanaf de dag dat ze er zelf om durft te vragen bij de juwelier.

3. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik heb n jongetje en dan is het antwoord iig: ik doe t niet. Maar als ik n meisje zou hebben, zou ik t warschijnlijk ook niet laten doen.
    Ik zag laatst n meisje van Giulian zn leeftijd met vrij grote gouden creolen en ik vond het best aso staan. (blond meisje met krulletjes)

4. Niet meer actief

Nope...t kind is nog zo mooi puur.
    Ik vind idd ook dat ze er zelf om moet vragen en dan zeker niet voor ze 6 jaar is.
    Tis zeker haar lichaam en niet de mijne...ik ga daar geen gaten in schieten omdat ik dat zo mooi vind.

5. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Helemaal met Heidiii eens!
    Vind het een vreselijk idee om zo'n klein ding met oorbellen op te zadelen. Ook maar meteen een navelpiercing erbij? Laat een baby toch ajb baby blijven zonder kunstfrutsels!

6. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik zou het persoonlijk nooit zo vroeg doen.
    Mijn oudste twee meiden hebben oorbellen gekregen toen ze 5½ jaar waren. Ze vroegen er toen al maanden om.
    Vind het eigenlijks nog steeds wel een beetje eng...moet er niet aan denken dat ze er achter blijven hangen of een ontsteking krijgen of iets dergelijks.
    Daarnaast vind ik het ook helemaal niet mooi staan bij zo'n kleintje.

7. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik zou het zelf niet doen, ik vind het niet mooi bij baby's. Het haalt het "kleine" eraf.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ook ik vind dat ze er zelf om moeten vragen. Dan kan je het mooi gebruiken als zindelijkheidsmethode ;) Bij de buurmeisjes werkte dat fantastisch...twee vliegen in 1 klap ;)

Maargoed.....ik vind het a. geen gezicht en b. gewoon zielig!
    Die kindjes vragen er niet om.

Elmo

9. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Mijn meisjes hebben allemaal met 2,3 maand oorbelletjes gekregen, gewoon knopjes, bij Het Oortje hier in de stad, zij schieten vanaf 3 maanden. Ik vind het een voordeel want ze zitten er dan niet aan te friemelen en heelt het dus mooi.

10. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Het nichtje van mijn schoonzusje had toen ze een paar maanden oud was ook oorbellen gekregen. Na een aantal weken kwamen er ringetjes in en ik moet zeggen dat ik het een heel raar gezicht vond.
    Een baby met een kaal hoofd en dan van die ringen in die oortjes, nee niet mijn ding.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het zelf niet doen..zeker niet onder 1 jaar.. Ik doe het later zo dat ik wacht tot ze er zelf mee komen.stel dat je haar gaatjes geeft en ze wil het later eigenlijk helemaal niet

xxx

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nee ringen zou ik ook nooit doen idd :(

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

Als ik nog een meisje zou krijgen zou ik het ook doen net zoals Maisy,maar zou ook nooit ringetjes er in doen.
    Ik heb zelf ook oorbellen gekregen toen ik 2 maanden was :D

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Het ligt ook aan de cultuur....mijn nichtje is half-surinaams en in Suriname is het supergewoon om al zo jong oorbelletjes te krijgen.

15. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Mijn nichtje is ook surinaams en mijn kinderen zijn ook halfbloed en vanuit hun cultuur is het normaal om met 3 dagen met naald en draad te doen, daar pas ik voor, mijn nichtje heeft dat wel gehad :( Wordt dan door de oma meestal gedaan.

16. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Brrr, dat vind ik wel heel erg eng, hoor, om het op die manier te doen.

17. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik laat Giovanna ook oorbelletjes doen..nouja me moeder gaat dat doen. Bij ons in de familie is dit heel normaal..ik had ze al met 6 weken! Maar er komen geen ringen in hoor gewoon knopjes.

18. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ja ik ook, mijn nichtje is nu 17 dus ik was er niet bewust bij ofzo, maar mijn moeder zei dat ze heel erg snikte :( Ik vind met een pistooltje bij een juwelier dan heel wat vriendelijker

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik weet niet of ik het wel of niet zou doen...

maar ben ervan overtuigd dat als ze zo klein zijn er stukken minder last me hebben dan dat ze ouder zijn...
    Ik heb het petekindje van me vriend oorbelletjes cadeau gedaan voor haar verjaardag omdat ze er idd zelf om vroeg! nou nou dat is me wat geweest! een gejank om ze te vervangen en schoon te houden enzo! En maar zeuren...
    Pff dat heb je met een baby niet...

maar of ik het zou doen.. ik kan er niet volmondig ja of nee op zeggen.

20. Niet meer actief

Ja baby mag even baby blijven, bij mij mogen ze erom vragen als ze er klaar voor zijn, geen "verminkingen" als het niet nodig is, het is nog zo jong en idd kaal gezicht met van die dingen in alleen omdat ik het leuk zou vinden vind ik zielig..

Mijn vriend zegt meteen dat ze maar meteen een navel-tepel-clit piercing erbij kunnen doen als optie dan "hebben ze ze vast" (uiteraard een geintje voor degene die het serieus opvatten)

Als je sieraden leuk vind kan je ze een mooi armbandje geven met hun naam erin gegraveerd ofzo...

Deel Deze Pagina