Oorbelletjes bij een baby

Discussie in 'De lounge' gestart door shelde, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Dit is ook mijn idee!

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik zou ook al gauw oorbelletjes laten schieten. Vind t lief!

Dus maisy met 3 maanden kan het? Weet ik t alvast he ;)

3. Female

Female Niet meer actief

ik vind het maar raar... oorbellen bij een baby... een kind is zo puur en mijns inziens moet je daar helemaal niks geks mee doen!

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Leuk om te zien hoe jullie erover denken en dat ieder een andere mening heeft.
    Ik zou het pas vanaf 4 jaar doen denk ik. Ik weet wel dat het bij mij een ramp was, het tweede oorbelletje wilde ik niet meer. :)

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik vind het altijd een beetje aso staan bij babytjes... :oops:
    Ik zou het zelf zo vroeg dus nooit doen! pas als ze er zelf om vragen en dan nog ligt het aan de leeftijd....

6. Niet meer actief

je kan bij ons precies zien wie van het kamp af komt daar hebben ze ALLEMAAL oorbelletjes als baby zijnde het is gewoon een cultuur iets volgens mij...

7. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    ik had ze ook met een paar maanden
    maar weet niet of ik het zelf ook zo vroeg zou doen
    ik heb idd zoiets van dat het een eigen keuze moet zijn

en ik vind het ook wel asociaal staan bij een baby
    vind ik dan ik heb zelf nu 10 gaatjes :p

maybe met een jaar of 2 3 dat ik het dan wel zou doen

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dat is hier dus ook zo... Al dat tuig en van dat aso folk hebben oorbelletjes, dus vandaar dat ik gevoelsmatig die link leg.

9. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Sluit ik me ook bij aan

10. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik zelf en mannetje zijn verder oer hollands en heb gaatjes laten schieten bij m'n meisje toen ze 8 weken was :)
    Weet je...het maakt niet veel uit op welke leeftijd je ze gaatjes laat schieten.
    Als ze wat ouder zijn (tussen 4/7 jaar ofzo) dan willen ze vaak niet eens meer de andere oor laten schieten omdat het pijn deed (of eigenlijk gewoon meer de schrik)
    En het eerder doen omdat ze er dan minder moeite mee hebben?
    Nou ook dat geld helaas niet altijd haha
    Mijn moeder liet bij mij gaatjes laten schieten toen ik 7 was.
    Nou...na het eerste gaatje was er NO WAY dat ik me andere oor ook liet doen.
    Daarna word je omgekocht met mac donalds en weet ik veel wat voor leuke dingetjes om ook het andere oor te laten doen.
    Vind dat je dan als kind zijnde dan ook niet echt een keuze hebt als je ouders je dan zitten om te kopen om toch nog even dat andere oor te laten doen.
    Maar goed...mijn dochter is nu 5 en die heeft dus van dat hele "schieten" niets mee gemaakt....en toch krijg ik met moeite oorbellen in d'r oren.
    Ze vind het 90% van alle gevallen helemaal niets.
    Behalve als IEDEREEN tegen d'r zegt hoe mooi ze staan.
    Maar dan lat ze het toe meer om op andere indruk te maken dan voor d'r zelf.
    Ik heb het gedaan bij haar omdat ik hoopte dat oorbellen dragen dan beter zou gaan.
    Maar helaas...dat ging voor mij niet op hier ;)

M'n jongens straks....als ze er zelf voor kiezen.
    Voordeel bij un...ik laat dan maar 1 oor schieten.
    Als ze dat na afloop tegen heeft gestaan is het al gedaan haha

11. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Bij meisjes vind ik het heel lief eruit zien maar wel als ze ouder zijn dan 1 jaar. En alleen knopjes en zeker geen ringetjes.

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Absoluut niet, ik vind dat zoooo patser! Sorry, als ik mensen nu op de tenen trap, maar ik vind dat zooooo vreselijk bij een klein kind.
    Als ze oud genoeg (jaar of 10) is en ze wil het zelf is het een ander verhaal, maar zeker niet als baby of peuter.

13. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ik zou het zelf niet zo vroeg al doen.
    :(: Heb eens gehoord dat als kindjes heel jong oorbelletjes kregen, ze er soms weer uitgroeiden, heeft iemand anders dat ook wel eens gehoord?

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    en voor wie doe je het eigenlijk? Heeft baby gezegd O doe me ajb een paar gaten in m'n oor? Vinden al die mensen het echt mooi of zijn ze gewoon beleefd en praten ze achter je rug om dat ze het zo zielig vinden?
    Best wel goeie discussie dit he, je hoort van alle kanten wel wat.

15. Niet meer actief

Een vriendin van mij heeft een tweeling en pas toen ze er zelf om vroegen hebben ze gaatjes gekregen alleen de ene wilde niet en pas bijna 2 jaar later wil ze nu wel hebben maar alleen als ik speciale my little pony oorbellen voor haar koop want die had ze gezien in amerika en ja nu wilde ze wel hoor ;)

Ik vind dat ze WEL een keuze hebben en dat van dat ene oor niet durven laten doen heb ik nog nooit gehoord en heb zelfs bij een juwelier gewerkt (gelukkig nooit zelf geschoten lijkt me doodeng!) de meeste oudere kinderen hebben er al een tijdje over nagdacht en zijn vastbesloten, vaak is het juist de mama die bang is haha

16. weeltje

weeltje Actief lid

21 aug 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Jaaaaaaa sorry hoor maar kamp volk zijn ook maar gewone mensen...
    Romy heeft al vanaf d'r 2,5 maand oorbellen in, en nu ook zelfs ringetjes.
    Iedereen die ik ken vindt het mooi en echt niet abnormaal ofzo. :)
    Ze heeft er ook helemaal geen last van gehad dus valt allemaal heel erg mee hoor.
    Ik vind zelf persoonlijk dat sommige mensen echt overdreven kunnen reageren :rolleyes: maar da's mijn mening!

Kijk maar eens in m'n album wat voor "aso" sieraden Romy al heeft hahaha

17. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Daarom schieten ze vaak beide oren tegelijk. ;)

18. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Weeltje ik ben het met jou eens..

Sorry hoor maar al dat tuig van een aso volk! Bedankt he?

19. weeltje

weeltje Actief lid

21 aug 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Hahaha hey channie....ben jij ook van dat aso tuig? :p ;)
    Snap jij dat gemiep nou? :rolleyes:

20. Niet meer actief

Ik vind het niet nodig om oorbellen te laten schieten. Als mijn dochter oorbellen wil, dan vraagt ze er maar om. Ik vind het ook geen extra's bieden bij kindjes onder de 4 eigenlijk. Maar zoiezo ben ik tegen sieraden onder die leeftijd. Ik vind het heel kitscherig en vaak ook goedkoop staan.

Ik heb zelf ook 4 gaatjes, maar ik draag nooit oorbellen. 2 gaatjes zijn zelf niet bruikbaar meer.

Deel Deze Pagina