Oorbelletjes bij een baby

Discussie in 'De lounge' gestart door shelde, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Maar dat deden ze bij mij dus helaas niet.
    Maar goed...dat is inmiddels alweer bijna 20 jaar geleden.
    pffff....wat voel ik me oud ineens hihi

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja ben ook aso ja scheinbaar..kom niet van het kamp dat niet hoor..maar ga er wel mee om..mjaa lekker laten gaan!

3. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    ik vind het heel raar staan oorbellen bij babies!

Mijn meiden krijgen ze pas als ze er zelf om kunnen vragen en het ook echt willen, vaak is dat dan op de leeftijd van een jaar of 8.

Maar in spanje bv krijgen alle meisjes babies in de eerste dagen nade geboorte gaatjes, in het ziekenhuis al.

Maar ik vind het geen gezicht

4. weeltje

weeltje Actief lid

21 aug 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Juist :)
    Met jou kan ik praten hahaha.
    Ikzelf kom ook niet van het kamp maar me vriend en schoonfamillie wel :) .
    En als je gaat vergelijken dan zijn die aso's ook nog vaker schoner en properder dan de burger mensen hahaha.
    Maar ja, da's weer een idee voor een ander topic ;) .

5. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @ponyville: Het is echt geen onzin hoor.
    Dit is mij overkomen toen ik 7 was.
    Maar goed...nu word er (wat diddl al zei) 9 van de 10 keer in beide oren tegelijk een gaatje geschoten.
    Dat was bij mij toen niet het geval.
    Ik was heel zelfverzekerd en dacht echt (met 7 jaar) dat ik dat wou.
    Zag mijn moeder met oorbellen, en ik wou (zoals de meeste meisjes) net zoals m'n mama zijn.
    Maar was na het eerste gaatje van gedachten verandert.
    Me moeder heeft me echt "om moeten kopen" om me andere oor te laten doen.
    En geloof me...zal echt niet het eenigste kind zijn geweest die dat zo ervaarde ;)

6. weeltje

weeltje Actief lid

21 aug 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Mijn laatste reactie was voor channie

7. Niet meer actief

ik was zelf zes weken oud toen ik oorknopjes kreeg.

op oude foto's van mij staan ze heel leuk en absoluut niet ordinair..
    ik heb trouwens nooit oorringetjes in...altijd knopjes.

ik ben blij dat mijn mams dat heeft gedaan. net wat maisy zegt in het begin, als baby zit je er niet aan, heelt het mooi en ik heb er nooit last van gehad.

maar goed, ieder voor zich.

ik denk dat ik het wel zou doen als ik een meisje zou krijgen. maar dan met hele kleine knopjes...

aoife

8. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Bij mij ook niet hoor. Weet nog heel goed dat het pistool vast bleef zitten en er niet meer af wilde en dat was bij het eerste gaatje. :confused:
    Ik wilde dus ook dat bij mijn meiden beide oren tegelijk werden geschoten.

9. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Nee, ik doe het niet bij mijn dochters! Pas op de dag dat ze het zelf willen gaan we ze laten schieten, vind het wel schattig namelijk, maar wil de keuze aan hun zelf laten!
    Was zelf ook 5 jaar vind ik een mooie leeftijd!

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    :confused: :confused:
    Het spijt me, maar ik vind dit echt een bizarre reactie.... het lijkt me dat dit veel mensen onnodig kan kwetsen..

Maar goed, weer on-topic:
    Ik vind oorbellen bij babytjes iets heel onnatuurlijks en zou het bij mijn eigen kind niet doen, ik denk vanaf een jaar of 4 ofzo, als ze het zelf zou willen.

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    sorry, er ging iets mis met het quoten...

12. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hm komen we elkaar weer tegen ponyvile,

ik woon toevalig wel op het kamp.....
    en ik vind het zelf ook niks bij zo.n kleine baby.
    mijn schoonzusje heeft het wel gedaan en nu de kleine een jaar is staat het wel kei lief.
    ik weet niet wat ik zal doen als de kleine er eenmaal is maar nu denk ik er zo over.

dus woon dan wel op het kamp, maar ben zeker niet aso.

13. Niet meer actief

Hmmmz ik vind neuspiercings mooi...dus ik plant er ook maar 1 op mijn dochter...maakt mij het uit..ik vind het toch mooi! ;)

Jullie reactie zal nu zijn: die is gek..beetje piercen op de neus van een arm kind....wrom dan wel de oortjes?

nee ik kan dr echt niet met de kop bij....tis haar lichaam en zo zal ik het ook behandelen. Ik bepaal niet of zij in haar lichaam gaten krijgt...dat bepaald ze zelf maar lekker! (vanaf een leeftijd dat ze het ook echt kan bepalen!)

Ennuh wat heeft het ermee te maken of je op het kamp woont? Ik zie die connectie nie hoor.....(nee ik woon dr zelf nie) LOL

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind het inderdaad ook helemaal niks. Mijn kinderen zullen dan ook geen gaatjes krijgen op vroege leeftijd. Pas als ze er inderdaad zelf om vragen. Maar bij baby's vind ik het geen gezicht. Ik wilde zelf als klein kind ook niks aan mijn lijf... weet nog goed dat ik een ringetje heb gekregen met een lieveheersbeestje erop... nou die is in de put beland! Heel sneu voor mijn moeder, maar ik kon er niks mee, had liever een nieuwe my little pony ofzo ;)

15. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee heeft geen oorbelletjes.... en die krijgt ze nog niet ook... nog lang niet.
    Ik heb zelf gaatjes... als ik 1 dag oorbellen in heb (maakt niet uit welke hoor, zelfs die die beweren anti-allergisch te zijn) heb ik een oorlel die vuurrood is en die twee weken lang ontstoken is.
    Ik heb geen zin om erop te gokken bij Kaylee, voor t zelfde geld heeft zij t zelfde.
    Ze krijgt oorbellen als ze er om kan vragen en als ze het snapt als ik uitleg dat het pijn kan doen bij het steken... en misschien ook nog als ze er eenmaal inzitten.
    Dus dat duurt nog wel een aantal jaar 8)

16. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hahah had dit al verwacht, zo ging het vorige topic over gaatjes ook, wiehoeee ben ik ff blij dat ik me hier niet in meng, lekker elkaars mening opdringend weer :-&

17. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hahahahhahahhaa ;)

18. Niet meer actief

Denk dat het ook een discussie is wat geen enkele zin heeft...de één denkt zo, de ander weer zo.
    Geeft ook niets.
    Gelukkig hebben we allemaal een eigen mening en bepalen we lekker allemaal zelf wat we met onze kids doen! ;)

19. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ten eerste is een kwestie van smaak de ene vind groen wel leuk staan bij een meisje de ander vind dat weer meer voor ene jongen enzo kun je altijd wel door gaan..
    de een vind het wel mooi de ander niet.. de een doet tuttige kleding aan bij een meisje en de andere heel moderne..

maar even over de topic... ik heb wel oorbelletjes bij mn meisje laten schieten ze was 4 maanden... nu krijg ik trouwens ook niet meer te horen ooh wat ene lief jonegtje.. niet dat ik het daarom liet doen hoor maar ik vind het zelf gewoon mooi.. nu is ze een echt meisje...

20. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag

moet je daarvoor van het kamp afkomen?
    sorry ik kom ook van het kamp maar mijn meiden hadden ze niet hoor :confused:

Deel Deze Pagina