Idd..ik ga me hier niet eens meer in mengen..pff je word afgestempeld hier als Aso! maarja....denk dat de ''aso's'' onder ons Ponyville...Minyaweth nog heel wat kunnen leren.. En nu heb ik genoeg gezegd..daaag
mijn dochter was precies 1 jaar en ze wou het ook zelf! romy bellen zei ze altijd.. en ja met 1 jaar wist ze al heel goed wat ze wou! geen spijt van gehad totaal niet. en de mensen zagen het nog geen eens.. als de kinderen het later niet willen dan doen ze er toch niks in.. willen ze wel oorbellen dan is het meegenomen dat ze de gaatjes al hebben.. ook ik ben geen aso hihi
? Kijk even naar de eerste post: Ik vroeg me af wat jullie vinden van oorbellen bij een baby (meisje). Zouden jullie je kleintje oorbelltjes geven en vanaf wanneer? Wat denk jij dan wat er gepost wordt? En je hebt toch zelf ook gepost op blz 1? Of is dat een andere Maisy?
ze bedoeld denk ik in de verdere discussie en meningen van andere. ik denk inderdaad dat sommige veel kunnen leren vanons kampers hahahahahah maar het vooroordeel zal altijd blijven, tot ze er zelf komen en mij ervaring is dan dat ze niet meer weg zijn te slaan hier, want het is altijd zo gezellig. maar dat is of topic soory
oeps het is nog vroeg, ik bedoel sorry natuurlijk voordat ze zometeen ook nog zeggen dat ik te laag opgeleid zou zijn. misschien een idee voor een nieuw topic. vooroordelen en kampers? hahahhaahh
Zijn er dan mensen in haar omgeving die oorbellen hebben? Ik kan me namelijk zo slecht voorstellen dat een uk van 1 jaar al oorbellen wil en begrijpt wat dit inhoudt!
HO! Begrijp me niet verkeerd! Ik zei dat het hier in mijn woonplaats zo is!!! En ik heb zeker niet gezegt dat ik kampmensen niet gewoon mensen vindt!!! Want dat is pure onzin natuurlijk! Hier in mijn woonplaats is een groot gedeelte helaas schorum (tuig zoals wij dat hier in onze woonplaats noemen) en dat is zeker geen fijn volk! Vandaar ook dat ik zei dat ik gevoelsmatig die link leg, en ik er zelf niet voor zou kiezen om zo jong dus al bij een baby'tje oorbelletjes te laten zetten. Ik had misschien ook wat duidelijker moeten zijn in mijn eerste post. Bij 'aso volk' en tuig' doelde ik helemaal niet op mensen die van het kamp komen. Wij hebben hier ook genoeg mensen wonen die op een kamp zitten en met die mensen is niks mis! Ik doelde dus echt op mensen die hier de sfeer in de stad niet bepaald prettiger maken. Ik ben hier helemaal niet om mensen voor het hoofd te stoten of te kwetesen, en dat heb ik naar mijn mening ook nog nooit eerder gedaan! Dus ik biedt bij deze mijn excuses aan, want dit was totaal niet de bedoeling!
wat een gedoe hier zeg. snap er niks van maar zal ook ff mijn steentje bijdragen want bij ons in de fam. is het ook normaal dat de kleintjes bij een paar maandjes oorbelletjes krijgen. en nee wij komen ook niet van het kamp en aso geloof ik ook niet. ik snap absoluut niet wat oorbelletjes temaken heeft met kamper en aso zijn. half nederland is dan aso geloof ik. als ik een meisje had gekregen zou ze ook gewoon oorbelletjes krijgen. ze merken er het minst van en zitten er niet aan. ik heb het bij mijn buurmeisje meegemaakt die was 6 toen ze ze wilde we zijn een half uur in de winkel bezig geweest ermee en steeds was er wel wat later met de oortjes omdat ze er steeds aan zat. ik heb nu een zoontje zodra hij zegt dat ie een ooorbel wil mag die er een. (zijn vader heeft er ook 4 en nee geen kamper) het is tegen woordig toch nniet zo raar mee. nou ik laat het hier bij want kan nog wel heel veel meer schrijven maar het gaat nergens over. dan maar aso gevonden worden heb een gladde rug.
Tjonge tjonge lekker veel vooroordelen weer die werkelijk nergens op gebaseerd zijn. Volgens mij is de vraag wie zou het doen gaatjes bij je baby'tje voor diegene die dat wel doen moeten dat helemaal zelf weten maar dat maakt ze niet meteen tot kampers cq aso's? Niet elke kamper is een aso die heb je ook wel tussen het klootjes volk lopen. Ik had als kind ook al heel snel oorbelletjes was vroeger nou gewoon zo ik ws denk ik een jaar of 3 ofzo nou en ik ben echt geen aso en mijn ouders ook niet .
een kind van 1 kan het nog niet zelf willen, snapt niet eens wat oorbellen krijgen inhouden, ivm pijn bij het prikken ervan, Tenzij we natuurlijk later iets van d'r horen als nobelprijs winares
over vooroordelen gesproken zeg ... die kleine meid van ons kreeg met 6 mnd knopjes in haar oren (misschien nog wel iets eerder weet het eigenlijk niet) en ik kom zelf zeer zeker niet van het kamp, mijn zuster daarentegen is wel getrouwd geweest met iemand van het kamp heeft daar ook 2 kinderen bij gekregen en neem van mij aan dat die echt niet asociaal zijn hoor, evenmin als wij dat zijn.... hoezo de boel generaliseren...doe je dat ook met de buitenlanders? want als je op deze manier je mening gaat geven komt daar toch wel uit dat je alles over 1 kam scheert....en dat spreekt dan van asociaal... wat dat betreft heeft chaya gelijk de mensen die durven spreken over asociaal zouden er de dikke van dale eens op na moeten slaan wat dat betreft valt er voor die kortzichtige mensen inderdaad nog een hoop te leren..... iedereen vindt andere dingen mooi en als iemand zich anders kleed of wat dan ook is die dan asociaal? is iemand asociaal als diegene tattoo's heeft? (dat was vroeger echt een beeld van iemand die aso was) kan je vertellen heb zelf 3 grote tattoo's (been - schouder - arm) lijk op B.A Barracus (wat kettingen betreft) maar ben verre van aso...tis gewoon iets wat ik mooi vindt evenals ik het mooi vindt als een klein poppetje van die leuke knopjes (en later) cq ringetjes in de oren heeft... leven en laten leven zou ik zeggen en niet te snel het woorde aso in de mond nemen niet wetende wat het inhoud en zonder diegene te kennen waar je het over hebt.....
Ik reageer niet meer in dit topic. Heb zojuist geprobeerd uit te leggen waar IK dit niet snel zou doen! Nogmaals, het is nooit mijn bedoeling geweest mensen voor het hoofd te stoten of te kwetsen!
klopt een kind van 1 (of jonger) kan het nog niet zelf willen, maar je kleed je kind als ouder zijnde toch zo zoals jij het leuk vindt je kind kan toch ook niet kiezen wat betreft kleding en haren, daar ben jij als ouder zelf bij om te weten wat goed-leuk-mooi voor je kind is.... en die pijn? weet niet over welke pijn jij het hebt hoor, maar dan doen ze toch iets verkeerds, bij die meid werden ze ingeschoten en behalve dat ze ff schrok heeft ze niet gehuild niks, dus dat zal ongetwijfeld liggen aan de kennis van het oorbellen inschieten bij de juwelier....
het gaat waarschijnlijk niet eens zo zeer om het kwetsen maar als je je eigen woorden erop na leest is het natuurlijk wel heel kort door de bocht om het af te stempelen als aso en dat die mensen tuig zijn...misschien is dat jouw ervaring (vraag ik me af welke persoonlijke ervaring je met die mensen hebt) ik heb ontzettend negatieve ervaringen met buitenlanders, en dan met name marokkanen (niet eens zozeer met turken-irakezen etc) dan kan ik toch ook niet roepen dat het allemaal tuig is? dat is nou generaliseren en alles over een kam scheren de wereld ziet er op het moment al niet te best uit en mede door zulk soort opvattingen....
Mijn dochter krijgt pas oorbellen als ze er echt zelf om vraagt en ook snapt wat ze vraagt.....dus ik denk dat dat pas is als ze een jaar of 6 is. Wat andere moeders(en vaders) doen moeten ze zelf weten. Dat het aso zou staan vind ik een beetje kort door de bocht want wij kregen ze ook toen we erg jong waren...volgens mij ook met een jaar omdat dat toen "gewoon" was waar wij woonde.
En als jij mijn woorden er nog een keer op naleest, zal je ook lezen dat ik het niet over mensen heb die op een kamp wonen! Verder hou ik me er nu buiten, want ik wil helemaal niet dat ik een slechte sfeer veroorzaak of mensen tegen mij keer.