Zo wat een discussie over oorbellen zeg, heb niet alles doorgenomen, maar zag aso en kamper voorbij komen. Vindt niet dat je gelijk aso bent als je baby oorbelletjes heeft, vindt t vaak schattig staan. En ik ken geen kampers maar wel baby's met oorbelletjes dus die vergelijking gaat voor mij ook niet op. Maar ik zou t nooit doen om de simpele reden dat ik vind dat die oren eerst maar wat meer gegroeid moeten zijn voordat er oorbellen komen. Tis ook zo dat met een schietapparaat t veel meer pijn doet en de kans dat t mis gaat ook veel groter is. Heb zelf 13 oorbellen dus kan er wel over meepraten.
bovenstaand zijn je eigen woorden meid (quottes), en daar zeg je zelf dat je het aso vindt staan, en heb je het over tuig en dat aso folk dat die oorbelletjes hebben, dus tja sorry hoor maar aan de hand van jouw eigen woorden heb ik net mijn mening gegeven....
Waarom zou een mens nog moeite doen om enigezins woorden recht te trekken of iets proberen uit te leggen als dat toch 'overheen gelezen' wordt! Ik heb zojuist uitgelegd dat ik daarmee niet doelde op mensen van het kamp en dat ik inderdaad mijn woorden zorgvuldiger had moeten kiezen! Maar nee, we blijven allemaal lekker 'steken' bij een eerste bericht. Dus als iemand iets uit porportie trekt zijn jullie het wel! Ik heb geprobeerd het recht te zetten en het uit te leggen, en daar doen jullie blijkbaar niks mee! Dan houdt het voor mij ook op.....
het maakt mij nog niet eens zoveel uit hoe jij je woorden kiest hoor, wat mij enkel steekt en daar heb je tegenwoordig elke dag weer mee te maken met het gemak waarmee mensen generalisere..mensen nemen vaak niet eens meer de moeite om zich in een ander te verplaatsen omdat zij "anders" zijn of een andere manier van leven,en worden dan gauw bestempeld als asociaal en dat is hetgene wat mij wel eens steekt het gaat hier over het wel of niet in laten schieten van oorbelletjes, wat is er mis mee om te zeggen dat je het zelf niet zou doen omdat je het niet leuk vindt....waarom dan altijd maar weer het aso zijn naar boven brengen... mensen weten niet eens wat aso zijn is anders zouden ze wel anders denken vaak ben je al aso als je er een andere leefwijze op na houd dan je buurman (bwv spreken).... en dat je zegt dat je je woorden anders had moeten neerzetten is heel goed jij ziet tenminste dat je het anders plaatst dan bedoelt dat heeft niet iedereen....
Ik zou het nooooooit doen. Pas als mijn kind er om zou vragen zou het van mij mogen (en dan vanaf een jaar of 6 ofzo). Ik vind het echt zo aso staan bij die kleintjes, vreselijk! (Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten!)
smoekie schreef: klopt een kind van 1 (of jonger) kan het nog niet zelf willen, maar je kleed je kind als ouder zijnde toch zo zoals jij het leuk vindt je kind kan toch ook niet kiezen wat betreft kleding en haren, daar ben jij als ouder zelf bij om te weten wat goed-leuk-mooi voor je kind is.... en die pijn? weet niet over welke pijn jij het hebt hoor, maar dan doen ze toch iets verkeerds, bij die meid werden ze ingeschoten en behalve dat ze ff schrok heeft ze niet gehuild niks, dus dat zal ongetwijfeld liggen aan de kennis van het oorbellen inschieten bij de juwelier.... _________________ Kleding is toch wel iets heel anders dan oorbellen. Niet :"verminkend" (blijvende verandering aan het lichaam) En jazeker bij mij deed het zeker pijn, beide keren bij verschillende juweliers. En dat ligt niet aan de manier van prikken, maar in je oorlel zitten nu eenmaal pijnsensoren, en dus doet het er doorheen prikken pijn. Vandaar dat bij ehbo ook geleerd wordt in de oorlel te knijpen met je nagels om een oijn prikkel toe te dienen, net als de monnikskapspier. En ik bedoelde niet dat je het voor de pijn moet laten, maar omdat een kind van 1 het niet kan snappen dat zoiets ook pijn kan doen. Verder moet iedereen weten wat hij/zij doet. Maar oorbellen vergelijken met kleding gaat mij te ver
hee, ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten en vind ook niet dat het iets met aso of kampers te maken heeft. Zelf zou ik het niet laten doen, omdat ik vind dat mijn kindje het ook zelf mag weten. Het is toch haar lichaam waar het om gaat? Mijn zusje wilde ze pas op haar 16e, nou dat is dan toch mooi haar keus? Ik was zelf 5 toen ik na een half jaar zeuren eindelijk gaatjes mocht laten schieten. Ze deden het om en om, maar vond het niet pijnlijk hoor.
Misschien is het handig om niet steeds de woorden te quoten die eerder zijn geschreven, maar de uitleg van minyaweth later, waarin ze schrijft hoe ze het bedoelt. Maar daar wordt voor het gemak gewoon overheen gelezen. Kijk: Zo en nu is de discussie niet meer nodig. Uitgelegd, en dus klaar! On topic: Ik vind het niet raar als mensen hun kindje oorbelletjes geven. Ik zou het zelf niet doen, maar dat komt niet omdat ik het niet mooi vind, maar het leuker voor het kindje vind als ze dat zelf kan bepalen. Als ze bijvoorbeeld 14 is en gezellig met een vriendinnetje oorbelletjes kan nemen. Spannend toch,
ook jou adviseer ik de dikke van dale er eens op na te slaan en te zoeken wat het woord asociaal inhoud . Maar goed om je tijd te besparen bij deze: aso·ci·aal (bn.) 1 zonder sociaal besef => aso, onaangepast, onmaatschappelijk aso1 (de ~ (m.), ~'s) 1 [inf.] asociaal persoon aso2 (bn.) 1 [inf.] asociaal a.s.o. (het ~) 1 [Belg.] algemeen vormend middelbaar onderwijs, dat voorbereidt op het hoger onderwijs [algemeen secundair onderwijs] => humaniora aso·ci·aal (bn.) 1 zonder sociaal besef => aso, onaangepast, onmaatschappelijk Tuurlijk is kleding wat anders dan oorbellen maar ik bedoelde daarmee aan te geven dat het jouw keuze als ouder zijnde is om iets wel of niet te doen, iets wel of niet aan te trekken Dat het bij jou zeer deed (ik weet niet hoe oud je was) is natuurlijk heel logisch want het is niet voor niets dat ze zeggen des te jonger het kind des te minder zeer doet het waarschijnlijk door wat jij aangeeft dat er natuurlijk ook in je oorlel pijnsensoren zullen zitten en die zijn dan nog niet ontwikkeld . En ach de meningen zijn er nou eenmaal over verdeeld, net wat ik al zei ik heb ze bij die meid van mij in laten schieten toen ze een maand of 6 was en behalve dat ze er even van schrok was er verder niets aan de hand. Ze heeft niet gehuild omdat het zeer deed, ze heeft verder niet aan haar oorlellen gezeten omdat het haar irriteerde of wat dan ook waaruit blijkt dat ze voelt dat er iets gebeurt is met haar oorlellen Enige wat ik vindt is dat men blijkbaar zo kortzichtig is om direct met het woordje aso te schermen wat is nou aso? Weet je wat ik aso vindt, die trut die achter me op de snelweg rijd en bijna op mijn achterbank zit die lummel voor me die het nodig vindt door rood te rijden en rechts af te slaan terwijl jouw kind misschien door groen oversteekt die buurvrouw van hiernaast die zich niet schijnt af te vragen of je kinderen van 9 en 6 misschien niet al op bed liggen om 23.00 uur en de radio keihard zet zonder rekening te houden met de buren . die kolerelijers die het nodig vinden je raam in te slaan om je voorfrontje van je radio eruit te stelen waar ze niets aan hebben omdat er een code inzit .. de mensen die een eigen grote grijze kliko hebben maar het nodig vinden om hun vuil te deponeren in jouw (gedeelde) kliko omdat ze te beroerd zijn om die van hunzelf op dinsdagochtend aan de weg te zetten ff doorgaan? Op deze manier wordt de definitie van asociaal wel duidelijk lijkt mij en dat heeft niets te maken met het wel of niet in hebben van een oorsteker cq oorringetje
sorry wil toch even inhaken hier, maar om oorbellen schieten nu verminken te noemen? vrouwenbesnijdenis om maar een voorbeeld te noemen wat in sommige landen bij jonge meisjes wordt gebeurd, DAT is verminken......[/b]
Ik hou er ook niet van als een baby oorbelletjes heeft. Mijn dochter heeft ze gekregen voor haar vijfde verjaardag.
sjonge jonge Geef je je mening dat je het asociaal vind staan, dus het niet asociaal is,maar vind staan,krijg je meteen de dikke van dale voor je neus! Hier wordt een mening dan toch ook niet gerespecteert! Je kan ook overdrijven hoor... Anyway,ik zelf zou geen gaatjes laten schieten,want vind dat ze dat zelf moet beslissen. Als ze een jaar of 16 is ga ik haar toch ook niet verplichten om gaatjes te nemen. En daarbij vond ik de prikjes die ze kreeg al vreselijk,ik zou haar niet opzettelijk pijn kunnen doen. Ook heb ik weleens gelezen(weet niet of het waar is) dat als ze verkeerd zijn geschoten dat chronische hoofdpijn kan veroorzaken? Ooit eens vluchtig gelezen,niet in verdiept.
Nee nee dat heet respect tonen voor een ander zijn of haar keuze. Zeg dar gewoon nee ik zou het nooit doen PUNT ga er niet gelijk van alles bij halen wie weet zitten hier wel dames die op een kamp wonen nou dat is dan niet erg fijn om te lezen dacht ik zo. Volgens mij is het geen issue over die oorbellen aangezien de meeste juweliers pas gaatjes schieten bij kinderen vanaf 6 jaar althans wel hier. Onze dochter heeft ook gaatjes laten prikken maar moest haar oorbelletjes uit doen ivm een onsteking en haar VSD. Smoekie ik vind dat jij het keer op keer mooi en goed verwoord ook al ben ik het niet met alle stellingen van je eens de meeste keren sla je de spijker op zijn kop en ook deze keer. Ik heb twee tatoes en nog wat piercingen ben ik dan ook een aso? Ik weet heus wel dat er een hoop zijn die dit niet mooi vinden of het niet vinden passen bij een moeder nou heb ik lekker veel sch*t aan hoor. Bij een baby'tje zou ik ook niet snel oorbelletjes laten schieten dat is mijn mening maar ik moet wel zeggen dat bij sommige het wel erg schattig staat!
chaya, chaya lees de definitie van verminken en dan weet je dat oorbellen een verminking zijn. Ik heb het tussen haakjes gezet om de betekenis er achter duidelijk te maken, dat het natuurlijk iets is wat niet als verminking gezien wordt. Het ging om de vergelijking met kleding. duidelijk hoop ik. smoekie, ik ben het verder helemaal met je eens, en natuurlijk dat het een keuze is net als kleding, alleen vind ik het dus de keuze van het kind en niet de ouder. En zo zal iedereen er anders tegenaan kijken.
Laat een ander een beetje in zijn waarde! Je hoeft iemand anders toch niet zo af te kammen omdat ze een andere mening hebben. Er zijn vast ook wel mensen die mij om andere redenen aso vinden....dat zal mij een worst wezen, zolang ze maar niet van mijn bord vreten! Ik zou het zelf ook niet laten doen bij mijn kind, maar wat een ander doet moet ie lekker zelf weten.....wie ben ik om daar over te oordelen!
persoonlijk vind ik oorbellen bij een baby wel heel mooi staan.Zou dan wel kleine knopjes doen denk ik.Maar weet niet of ik het zou durfen haha!stel dat het kleintje gaat huilen van de schrik?Dan voel ik me gelijk l*llig! tja,eerst maar eens zien of er hier een kleintje komt!
@jolien als je het zou willen doen dan worden er alleen maar heel kleine knopjes (en daarmee stekertjes) gebruikt...het zijn heel andere stekers dan die jij doorgaans in de winkel ziet liggen, die voor de kleintjes zijn heel erg dun net als het knopje wat erop zit... succes met zwanger worden iig....
ok was al bang dat er zulke groten ingingen als wat ik vroeger had . een vriendin van me heeft het bij de kleine ook laten doen en het staat echt super! jij ook succes met zwanger worden! liefs
Mijn dochter heeft ze nu een maand. Ze is nu anderhalf, heeft geen kik gegeven , ze vond het juist leuk en mooi al die mooie dingen ze huilde toen we weg gingen! Ze wilde blijven Ze heeft goude knopjes, en van m'n schoonmoeder had ze een gouden armbandje met balletjes dus staat echt leuk! jessica