Oorbelletjes bij een baby

Discussie in 'De lounge' gestart door shelde, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zou het ook niet doen.
    Zelf ben ik alergisch voor nikkel, en wat nou als mn kleintje ook alergisch is? Ze kan dan niet zeggen van haal ze eruit het jeukt en doet pijn...

Gelukkig krijg ik een jongen, hoef ik me daar niet druk om te maken :D

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    daarom moet je als je het toch wilt laten doen ook altijd goude oorbelletjes in laten schieten of zilver...

meid kreeg hier ook direct gouden knopjes in en volgens mij is dat ook normaal dat er gouden knopjes ingeschoten worden....

maar goed...blijkt wel ieder heeft zijn eigen mening erover...

en terugkomend op het woordenboek, ik vindt als je gaat smijten met woorden als aso, asociaal je toch op zijn minst mag weten wat het woord inhoud, weet je niet wat het woord inhoud moet je een ander woord kiezen.... ;)

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
  4. Niet meer actief

Sorry alsik hier even verder op ga maar een hond hoort ook gewoon vast er zijn mensen die bang zijn voor honden en een witte fifi al eng vinden laat staan een mega herder (hoe lief ie ook is, dat zie je niet aan de buitenkant)

Ik vind het altijd vervelend als ik met mijn honden ga wandelen en andere mensen hebben hun los omdat ie van mij alleen op ons terrein los mogen vinden ze het niet leuk om aan de lijn te zitten al er andere honden aankomen en eentje heeft de neiging om te bijten dus die moet ik een muilkorf aandoen omdat andere mensen hun honden niet vast kunnen maken, dus kan me de ergenis wel voorstellen.

NU WEER ON TOPIC :)

Ja het is gewoon waar je mee op bent gegroeid denk ik of je het "normaal" vind ja of nee, als ik me goed kan herrineren heb ik ze gekregen voor mijn zwemdiploma, vond het wel leuk vooruitzicht toen!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    en mijn moeder kan trouwens helemaal niet tegen oorbellen, niet van goud, zilver, helemaal niets! maar ja, das weer een uitzondering natuurlijk, maar toch.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    @smoekie, mooie foto trouwens! ben zelf geen voorstander van jong gaatjes laten schieten, maar ze staan der mooi.

7. Niet meer actief

moeilijk he lezen :p ik zei bij ONS kan je precies zien wie van het kamp afkomt als je in de super loopt.

8. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam

hihihi mutsies ;)
    zal je nog gek opkijken dat kinderen tegenwoordig met 6 jaar al met een moblie lopen. :confused: serieus..
    ze is boos waarom zij er geen een krijg.
    maar dat is weer een andere discussie he lol

9. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ze typt toch ook dat haar hond los liep op een plek waar ze los MAG lopen. ;)
    Als je dan bang bent voor honden of je vind het vervelend dan loop je hier gewoon niet in de buurt.
    Ik ben het met je eens dat een hond aan de lijn moet blijven.
    Maar niet op velden waar het is toegestaan om je hond los te laten.
    Die plekken zijn er al zo einig.
    En als ze er zijn liggen ze meestal niet meteen naast een woonwijkje.
    Ligt er natuurlijk wel aan wat voor hond je hebt he.
    Als je een hond hebt die er plezier in beleeft om op adere mensen af te rennen en ze te bespringen dan zou ik me hond echt niet loslaten.
    Maar goed....we kennen haar hond niet en kunnen daar dus ook niet over oordelen.
    Dat was het :)

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    hee meiden,

Ik snap de discussie over kampers en aso's trouwens niet helemaal hoor. Het lijkt me meer een kwestie van je eigen mening.

Zelf zou ik het niet doen, maar heb wel respect voor mensen die het wel laten doen. Het gaat immers niet om wereldschokkende, levensgevaarlijke gebeurtenis, maar om gaatjes in de oren!

Groetjes

11. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag

12. Niet meer actief

volgens mij waren het MIJN woorden niet, ik heb gezegd dat ik oorbellen altijd aso vind staan of beter gezegd ordinair en dat het gebruik ik bij ons in het dorp dat de meeste kleine meisjes uit het kamp heel jong oorbellen krijgen.

En ik heb zelf personeel in onze winkel gehad uit het kamp en ik heb niets tegen mensen uit het kamp, hele gezellige mensen maar de gebruiken die ze soms hebben zie ik mezelf niet doen (als er ruzie is gaan ze met zijn alles erop af, de kledingstijl bij sommige is echt ver te zoeken, en dus babies met oorbellen en andere goude sieraden) dat zegt niet dat ik mensen van het kamp aso vind laat ik daar even duidelijk over zijn, ik zei alleen dat je duidelijk kan zien of iemand van ons kamp af komt ja of nee.

13. Ik ga even niet in op de hele rompslomp, maar mijn dochter (nog in de maak hihhi) zal toch echt moeten wachten tot er 2 cijfers staan bij de leeftijd!

14. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    zoals ik al eerder zei.. het is een kwestie van smaak... de een vind het wel mooi de ander niet punt uit... ik snap niet waarom er ruzie over gemaakt moet worden of gelijk gezegd moet worden dat het aso is.... want ik denk niet dat dat iets met aso zijn te maken heeft...
    de koniging heeft ook oorbellen is dat dan ook aso?

maar goed zo kun je heel veel dingen discuseren zoals ik al zei de een vind een spijker broek voor een baby te gek de ander vind dat ze dar ook te klein voor zijn dat zijn dus gewoon smaken en meningen.. en verminken nou al sje ze eruit haalt groeit het gewoon dicht en zie je er nik smeer van

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    @Linda10280: Even off topic... Ik ben het helemaal met je eens, een los loop gebied heet niet voor niks LOS loop gebied. En ik laat mijn honden er ook lekker ravotten. En ik neem aan dat wanneer je een valse hond hebt en je weet dat er veel mensen en andere honden komen waar je gaat wandelen, je je hond ook aan de lijn houdt. (zou ik doen in elk geval.)

Zo nu over de oorbelletjes: Ik ga onze dochter ook al vroeg oorbelletjes laten inschieten. Heeft ze er minste last van, en als ze het niks vind kan ze ze er zelf snel weer uithalen. Ik zal dus wel geen ringetjes indoen voor een jaar of 3, dat vind ik persoonlijk ordi bij een babytje, maar ieder z'n eigen smaak. Als iedereen dezelfde smaak had was het ook maar saai hier.

Groetjes Vera

16. snake

snake Actief lid

20 nov 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Ik vind het niks, Demi is mooi genoeg van haar eigen.

en nee, ik ben niet tegen lichaamsversiering, heb zelf meerdere oorbellen, piercings en tatoeages maar daar heb ik zelf voor gekozen met mijn volle verstand.

17. Niet meer actief

Het is wat Pientje zegt. Je schiet wel in een zenuwenbaan en daar kan iets mis meegaan.

Ik was zelf een jaar of 6/7 toen ik oorbellen wilde. Maar sorry Smoekie, ik kon niet tegen zilver, niet tegen goud en ook niet tegen plastic.

Jaren later heb ik ze nog eens op nieuw geprikt en nu kan ik wel tegen alles.

Maar ik zou nooit mijn kindje oorbellen geven. Puur natuur. Maar als ze zelf komen op een bepaalde ( voor mij redelijke) leeftijd dan mag het wel ( na lang rekken)

18. Niet meer actief

mijn excuses verkeerd gelezen (het is inderdaad moeilijk lezen, denk dat ik een HBO cursus lezen erbij ga doen ;) :) )

Het is alleen jammer dat die plekken waar ze los mogen ook vaak de enige plekken zijn waar je ze zoiezo mag uitlaten (en je dus geen keuze hebt) maar goed ik had het verkeerd gelezen SHIPS HAPPENS :p

19. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Hahaha, mijn moeder vertelde dat ze met mij eerst weer een rondje door de stad heeft gelopen omdat ik na het eerste oor niet meer durfde. :p :p

Ik heb zelf een dochter, ze heeft nog geen gaatjes. In de cultuur van mijn man is het wel normaal. Ze heeft dan ook al gouden oorringen cadeau gekregen van haar oma. Dat kind heeft al meer goud dan ik heb (nog een ketting ook). :rolleyes: :) :) Maar ik wil het alleen doen als ze het zelf wil en dan liefst als ze ook echt weet wat het betekent. Niet omdat een buurmeisje het heeft ofzo.

20. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ja, dat dacht ik ook. :(

Deel Deze Pagina