Het is zeker wel verminken. Er wordt een lichaamsdeel veranderd en nog onherstelbaar ook. Ik wil mijn kindje dus om die reden geen oorbel geven totdat ze weet dat ze het zelf wil. Mijn opinie is dat ik het recht niet heb om op die manier in haar lichaam in te grijpen.
Idd, er lopen allerlei meridiaanbanen door het oor en deze kan je ook zo beschadigen, dus het is zeker wel een vorm van verminking!
als je de oorbellen er uit haalt groeithet gewoon weer dicht.. dan is besnijdenis ook verminken... doen ook heel veel mensen.. dat zou ik zelf niet doen maar is nog erger "verminken" dan oorbelletjes dan of ligt dat aan mij...
Bij mij zijn mijn gaatjes nooit meer dichtgegroeid, hoor. OVerigens is er wat mij betreft geen gradatie in verminken, want in mijn opinie gaat het om de autonomie van het kind. Kleine of grote verminking maakt niet uit, het betekent imo dat ik geen rekening houdt met de autonomie van mijn kindje.
zoals ik al zei ieder zijn eigen mening... maar ik vind het alleen jammer dat er zon groot probleem van gemaakt wordt als het zo slecht is wordt het echt niet gedaan... plus om het gelijk in een hokje te stoppen dat het dan asos zijn vind ik ook erg triest... mijn man komt van een goede familie met heel wat aanzien in zijn land en daar wordt het ook gewoon gedaan
Naar mijn insziens word er niet zoooooo'n groot probleem over gemaakt, het is idd ieder zijn keus! Maar omdat het gedaan wordt wil het nog niet zeggen dat het dan niet slecht is, er worden zoveel dingen gedaan die wel slecht zijn! En slecht wat is slecht, misschien is het eerder "beter van niet", zeg maar (kan je het nog volgen hihi )! En wat betreft over die aso's dat slaat ook nergens op, dat is gewoon lulkoek wat mij betreft!
ja ik volgde het nog.. nou in ieder geval mijn kleintje hefet er geen last van laat ik het zo zeggend dan... maar ja tegen woordig is ook alles slecht nu zijn loopstoeltje soko opeen slecht en een buikdrager ook
Ik vind et niet kunnen.... maar dat is mijn mening! Vind et ook vreemd staan bij zo'n kleine hummel.....
kijk gewoon mooi of niet mooi dat is een mening maar omdat ik oorbelletjes in mn dochters oortjes heb laten schieten wil niet zeggen dat ik geen goede meoder ben of er nik somgeef als er iets mis is.. wil dat wel even recht zetten
nee hoor je bent er zeker geen minder goede moeder om! Wat ik wel even wil melden en met die info moeten jullie zelf weten wat je doet. Er lopen dus idd zenuwbanen door je oorlel. Als je gaatje dichtgroeit dan groeit je zenuwbaan niet dicht. Ik heb op mijn 7e oorbellen gehad NADAT de zenuwbanen op mijn oorlel waren getekend. Dat kan je dus laten doen. Als je nl door die baan schiet is er een grotere kans dat je later migraine krijgt. Maar goed dat is net als met fles en borstvoeding enz ieder zijn eigen mening en ding en niemand houdt er minder door van zijn kindje.
Absoluut niet christel...je bent zeker geen slechte moeder als je je kind oorbellen geeft....(de gaatjes dan he) Nee hoor...ik zou niemand een slechte moeder noemen hierom, maar in MIJN ogen is mijn kind iets puurs, en is het HAAR lichaam en is het niet aan mij om daar gaten in te (laten) schieten... Maar nogmaals; iedereen moet lekker met zijn/haar kind doen wat ie wil!
ik dacht ook niet dat jullie dat zeiden maar ik denk ik zal het toch even toelichten ... maar idd iedere zijn mening end ie respecteer ik ook... gelukkig hebben we niet allemaal de zelfde smaak
Ach, ik vond het ook maar niks, maar sinds ik de cultuur van mijn man heb leren kennen vind ik het superschattig staan! Daar is het normaal om gaatjes te prikken bij de vaccinatie van 2 of 3 maanden. En wil ze ze later niet, dan haalt ze ze er toch gewoon uit?!? Om hier nou te gaan zeggen dat het ordinair is of dat het alleen voor aso's vind ik totaal respectloos. Laat een ieder in zijn of haar waarde!