Oorbelletjes..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JongeMoederVan2, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mooie foto jonge moeder van 2! En lieve oorbelletjes zeg, ik wist niet dat die gelijk al mochten, ik dacht dat je eerst ringetjes moest!

Lola ook een mooie foto...

Ik zit weer hoofdschuddend naar alle reacties te kijken. Ik mocht het niet vergelijken met vaccinaties want die waren wel nuttig, maar reageren jullie dan ook zo heftig op besnijdenissen (bij jongens dan wel te verstaan) is ook alleen voor de ouders en de kindjes kunnen niet zelf kiezen, maar ik lees nooit een felle discussie daarover eigelijk... iedereen moet toch lekker doen wat die zelf leuk vindt... sjonge jonge...

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is toch geen argument? Dat heeft toch niets met dit topic te maken?

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind van wel. Want als argument wordt steeds gebruikt dat het kindje de pijn van te voren niet kan overzien en niet zelf kan beslissen of ze het wel wil. En dat is bij dit precies hetzelfde.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja maar NIEMAND in dit topic heeft gezegd dat dat anders is. Jij komt er nu zelf mee, terwijl het zo niet relevant is. Ik vind besnijdenis 'gewoon zomaar' ook niet iets wat zou moeten. Wanneer het uit geloofsovertuiging is, kan ik het me nog wel indenken. Ik kan het me ook indenken dat iemand uit geloofsovertuiging een kindje oorbellen geeft. Alhoewel ik dat laatste wat lastiger te begrijpen vindt.
    Goh he, is je argument nou onderuit gehaald? ;)

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

goh nog steeds open deze bullshit?:D

6. Alita

Alita Niet meer actief

hahahahahahaha

7. Alita

Alita Niet meer actief

hoelang ging het nu weer goed? 5 berichtjes?!

8. JongeMoederVan2

25 sep 2009
    77
    0
    0
    Wist niet dat de gaatjes met babyolie snel genezen.. Goeie tip! Maar ontsmet babyolie dan ook?

9. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Suske: hahah, tjonge jonge zeg, wat een discussie hier. Maar goed, ik geef ook erg graag mijn mening.
    Ten eerste: goed dat ze alles goed heeft uitgevragen met wat betreft het kunnen slapen op de oren, want dat was iets waar ik ook even over nadacht, maar dat is dus blijkbaar geen probleem
    Wel vind ik ook dat een kind zelf mag kiezen of het oorbellen wil en dat die keuze niet gemaakt wordt omdat de ouders het zo mooi vinden (persoonlijke mening). Ze hebben het nu over besnijdenis, wat ik overigens absoluut geen vergelijk vind.

Ik vind het gewoon niet nodig, ook al huilen ze maar 'eventjes'. Je doet toch je kindje verdriet aan en ik zou dat niet over mijn hart kunnen verkrijgen.

Gelukkig heb ik een zoon....

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Grappig, ik heb een Argentijnse vriendin en die vindt het supervreemd dat we hier in NL onze meisjes niet meteen oorbelletjes geven! Zij kan zich er niks bij voorstellen dat moeders niet willen dat iedereen meteen kan zien dat ze een meisje of jongetje hebben... :D Daar krijgen alle meisjes dus meteen bij geboorte oorbelletjes en volgens mij is dat in heeeel veeeel landen en culturen zo.

Dat gezegd hebbende: mijn meisje mag pas oorbellen als ze een jaartje of 12 is denk ik, net als ikzelf. Maar dat betekent nog niet dat ik "tegen" oorbellen ben bij jonge baby's, dat is ieders keuze. De pijn wordt iig minder bewust ervaren, dus daar is best wat voor te zeggen vind ik.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wat een rotzin... gaat het daar allemaal over op een forum dan?! Elkaars argumenten onderuit halen?

Laat elkaar in zijn waarde, maakt het een stuk gezelliger hier!

12. Alita

Alita Niet meer actief

heeft geen zin lovelyDK het gaat gewoon lekker door...

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hmmmm leuk weetje.. misschien moet ik dan ook maar aan de oorbellen.. :D gisteren zei iemand "wat een leuke knul" nou sorry hoor, maar er zit echt een meidenkop op, met lange wimpers, lange haartjes..
    misschien clip-ons??

14. LovelyDK

Hahahahaha clip ons en dan van die grote ouderwetse parels :D

15. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    #216 Loutje83, 29 sep 2009
    Laatst bewerkt: 29 sep 2009
    ik zou pas aan gaatjes beginnen wanneer mijn kindje dat zelf wil en begrijpt dat zoiets pijn doet.
    Een baby ga je lijkt mij niet bewust pijn doen omdat jij dat toevallig mooi vind staan..kun je ze net zo goed een tatoeage geven als je dat ook mooi vind..Juweliers zeggen niet voor niks nee..Ik ga dan bijna denken dat je je kind zit als een soort van handtas of het bij je outfit past zeg maar..ik ga er toch vanuit dat je de oortjes van je kindje ook mooi vind zonder die dingen? Zometeen krijg je babies met neuspiercings of navelpiercings etc..pff moet niet gekker worden hoor..en ja kindjes zitten overal aan in het begin nog niet maar later echt wel..
    Maar goed ik zou het persoonlijk never nooit doen.

16. JongeMoederVan2

25 sep 2009
    77
    0
    0
    Dankje! Je kindje krijgt meteen schietknopjes erin.. Als je ze laat piercen krijg je misschien wel een ringetje?

17. ikke22

ikke22 Actief lid

1 sep 2009
    198
    0
    0
    waar maken sommige mensen zich druk om?!! als iemand oorbelletjes bij hun kleine wil laten schieten... laat ze gewoon!! het is HUN kindje! en daar heb je niks over te zeggen! maak je lekker druk over je eigen kind... en hou je niet bezig met die van een ander. iedereen heeft zijn eigen reden waarom die wel of geen oorbellen wil bij haar kleine...
    op elk forum weer hetzelfde gezeik als het over oorbellen gaat bij baby's. als iemand dat gaat doen... NOU EN???? ze doen het toch niet bij jouw kind! en wat je er van vind dat een ander dat bij haar kleine laat doen zal niemand zich wat interesseren.

zo dat wilde ik even kwijt...
    wij willen onze kleine ook oorbelletjes geven. weten alleen nog niet wanneer.

schattige foto's trouwens ;)
    zo ver ik las was alles goed gegaan :)

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ach jaaa, wat kan mij het schelen dat een vader in Gelderland zijn kind vermoord. Het is toch niet mijn kind ;)

Waarom zou je geen mening kunnen hebben over het handelen van iemand anders?

19. LovelyDK

Je kind vermoorden of het oorbelletjes geven... daar hebben we wél een perfecte vergelijking ;)

Deel Deze Pagina