Zondag gaat Hugo voor het eerst babyzwemmen (als zijn verkoudheid over is tenminste ). Heb net gekeken voor zwemluiers, maar ik zie ze alleen maar vanaf 7 kilo en daar past zijn kleine kontje nog niet in denk ik. Hij is ongeveer 5 kilo nu. Weet iemand waar je zwemluiers in die maat kunt kopen? Groetjes Nala
Als goed is gebruik je met babyzwemmen geen zwemluier, maar gewoon een zwembroekkie! Hoef je het niet te kopen ook.
Maar heeft kruidvat ze dan ook onder de 7 kg? toen ik ging kijken hadden ze dat niet..nergens trouwens.. Ik heb gewoon alleen een zwembroekje aangedaan, zit volgens mij ook veel lekkerder voor die kleintjes..
ik heb bij babywalz een luierzwembroekje gekocht, ze verkopen ze ook bij prenatal maar daar hadden ze alleen nog maar rose hier. bij deze broekjes gaat de urine er wel doorheen(bij zwemluiers ook) maar de ontlasting niet(als het goed is). wij gaan binnenkort ook babyzwemmen, dus ik heb hem nog niet geprobeert. Aquanappie Snel drogend, vrolijk gekleurd met schattige allover-print! Tailleband en pijpjes met elastische zoomkanten. Gevoerd met zachte badstof. Met polyester binnenkant voor optimale hygiëne. Materiaal: 100% polyester. groetjes cindy
Volgens mij gebeurt dat zelden, vraag me niet waarom, maar is zo! Heb met mijn eerste ook een jaar lang aan teddybeer zwemmen gedaan en heb nooit een zwemluier gebruikt. Je zou het na kunnen vragen bij het zwembad waar je gaat, als hun zeggen dat het niet hoeft zou ik het niet doen. Bespaart weer toch.
Ik heb ze net een mailtje gestuurd om het te vragen. Hugo poept tegenwoordig om de dag, maar ALS ie dan poept......
Ik had gewoon de 7 kilo zwemluiers, met daarover heen een echte zwembroek, volgens mij is het bij de meeste zwembaden ook verplicht, en terecht, jij zou het ook niet lekker vinden om tussen anders mans kinder drollen te zwemmen. Een zwemluier is geloof ik ook al bijna overal verplicht. Als je baby een nog te klein kontje heeft, sla je de luier aan de boven kant toch gewoon dubbel?
Verplicht? Oh dan is er toch wat verandert in de jaren, want ik heb het nooit gebruikt! Zou het idd navragen, ben benieuwd!
Toen mijn oudste wat ouder werd heb ik het weleens gebruikt en ik vond het niks, kind is gelijk paar kilo zwaarder, geen gezicht en als het al een klein kondje heeft, zakt het zo van zijn poeperd! Maar mischien dat dat ook met de jaren is verandert!
Ik gebruik nu de zwemluiers van kruidvat, vanaf 6 kg, want Kaylee is nog steeds geen 7 kilo Hiervoor gebruikte ik ook zo'n zwemluierbroekje, gekocht bij prenatal. Ik snap het idee niet van dat je kind gelijk zwaarder is? Is een gewoon zwembroekje met een speciaal dun laagje erin?
ik heb ook zwemluiers bij de albert heijn gekocht die ging vanaf 6 kilo maar mendy was toen ook nog geen 5 kilo maar het ging goed hoor dus die kan je best nemen
wij mogen geeneens zwemluiers gebruiken en bij ons is het nog nooit gebeurt dat er gepoept wordt. Dit gebeurt echt zelden!
Waarom mag dat dan niet Gupsie? Kan namelijk alleen maar voordelen verzinnen, maar dat komt misschien omdat we nog niet gezwommen hebben.
Voor zover ik heb begrepen hygiënische redenen. De luiers kunnen kapot gaan en de ellende (kristallen) die in een luier zitten schijnt niet zo goed te zijn! Dus hebben ze liever dat ze een drol uit het water moeten vissen, dan die kristalletjes.. En die drol, ik heb het eens nagevraagd aan onze "juf", zij geeft elke dag zwemles en babyzwemmen en zij maakt 1 tot 2 keer in de week mee dat een kindje poept.
Ahah, dat is het... Tja, dat kan ik me voorstellen. Maar Hugo's poep bestaat niet uit drollen, maar uit smurrie... Dan is meteen het hele zwembad bruin. Ieeewwww
Ik heb ze inderdaad een mail gestuurd. Haha das toch uiteindelijk de enige manier om erachter te komen hoe ze er bij dat zwembad mee om gaan. In elk geval bedankt voor alle tips en adviezen