oorbelletjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by weeltje, Oct 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Mijn dochtertje had ze al vanaf 8 weekjes.
    Ik vond dat zelf geen enkel probleem en ze heeft geen kick gegeven...het eenige verschil is dat ze nu denkt dat ze met gaatjes is geboren hihihi
    Mijn moeder liet het bij mij doen toen ik een jaar of 7 was.
    Het leek me eerst geweldig totdat het eerste gaatje geprikt was.
    Kwist niet wat me overkwam...en echt niet dat ik me andere oor liet doen hoor!
    Maar even een rondjegelopen en dan langs de mac en toen durfde ik het we weer aan ;)

@Gupsie: elk meisje wil op een bepaald leeftijd oorbellen.
    Zoals het bij mij is gegaan vond ik ook geen pretje hoor!
    Alleen heb ik mijn dochter die pijn nu ontnomen (en die angst om weer terug te moeten voor het 2e gaatje) en heeft ze er niets van gemerkt.

Mijn zoontje daarin tegen die krijgt nu nog geen oorbellen.
    Omdat het niet vanzelf sprekend is dat een jongetje oorbellen heeft....bij meisjes is dit vaak wel zo.

2. Niet meer actief

Dat ben ik niet met je eens. Ik heb die dingen opgedrongen gekregen en nu heb ik gaatjes waarvan ik ze nooit gewenst heb! Ik heb zelden tot nooit oorbellen gedragen...

Ik vind persoonlijk niet dat je pijn/angst ontneemt wanneer je voor je kindje kiest om al gaatjes te geven als ze baby zijn. Ik vind eigenlijk dat je je kindje iets oplegt wat ze moet dragen! Wat ze leuk moet vinden!

3. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ik mocht toen ik klein was geen gaatjes van m'n moeder. Ze vond dat zonde van die mooie baby/kinderoortjes. Snapte dat toen ik klein was niet zo maar nu wel! Vind het nml ook zonde.

En toen ik oud genoeg was om zelf te beslissen of ik gaatjes wilde hoefde ik ze niet meer. Vond het eigenlijk veel origineler om geen gaatjes te hebben. Ben dus nog steeds blij dat m'n moeder me zelf heeft laten beslissen!

4. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    AMEN Eve!

5. weeltje

weeltje Actief lid

Aug 21, 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Er staan foto's van Romy in m'n album....met 'r (opgedrongen) oorbellen hihihi.
    ;)

6. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Dat is ECHT geen vergelijking sorry hoor lol , en wat betreft het "opdringen" van oorbellejes, alleen omdat jij dat zo ervaren hebt betekent niet dat het iets opdringen is, de meeste meisjes hebben/willen idd oorbelletjes. Als je zo begint dan zijn er wel een heleboel dingen wat opgedrongn zou zijn aan meisjes ;)

Trouwens MOGEN meisjes van 8 geen piercing in NL niet zonder toestemming van de ouders iig, en oorbelletjes mogen daarentegen wel in NL dat lijkt me niet voor niets!

7. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Leuk hoor! Ben benieuwd hoe haar piercing zal staan als ze 8 is :) =P~

8. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Leuke foto en ook geweldige oorbellen, zou het zelf ook zo doen.

9. weeltje

weeltje Actief lid

Aug 21, 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Ja leuk he :D !
    Vinden wij ook, en ik vind het echt overdreven hoe sommige mensen reageren.....alsof we het over verminking hebben :confused: .

10. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Nog even en dan zijn we slechte moeders :)

11. weeltje

weeltje Actief lid

Aug 21, 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    \

Ja hahahaha :) :) pas maar op dat de kinderbescherming dit niet leest! ;)
    Wij zijn gewoon niet "standaard" denk ik. :rolleyes:

12. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Gelukkig niet zeg! Zodra ik dat wel word waarschuw je me dan even ;)

13. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Staat echt heel mooi hoor! ons meisje krijgt ze ook vast en zeker :) bij ons hoort dat ook wel een beetje wij hadden het allemaal.

14. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Jamie draagt vanaf de 2e week een armbandje met een naamplaatje, heeft hij gekregen van mn schoonouders. Lijkt ook errug lief.

15. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik vind oorbelletjes helemaal niks, maar ieder z'n ding

16. Niet meer actief

nou meiden, dan hoop ik maar dat jullie meiden er net zo blij met zijn als jullie blij zijn met hun gaatjes..

Het zal ook wel niet voor niets zijn dat juweliers het onder de 4 jaar niet willen/mogen doen. En overigens mogen kinderen ook geen gaatjes in de oren laten prikken zonder toestemming van ouders.

Maar ach... who cares toch! Gewoon lekker toch doen, want het staat zo lief!

17. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ik zou dan wel eens willen weten wat die meiden nog meer wordt opgedrongen Maisy? Jij zegt, dan kan ik nog wel even doorgaan.
    Nou vertel.............. wat wordt ze op zo'n jonge leeftijd nog meer opgedrongen?

18. weeltje

weeltje Actief lid

Aug 21, 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Misschien vinden ze de kleren wel afschuwelijk die ze nu moeten dragen, de kookkunsten van moeder oid....
    Net zo'n belachelijke antwoorden als dat opdringen van oorbellen. :rolleyes:

19. Nicole28

Nicole28 Actief lid

Oct 2, 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Lynn heeft vanaf de 1e week een goud armbandje met haar naam erop om en ze krijgt ook met een maand of 3 oorbelletjes. Ik had ze vroeger ook al heel klein. Ze hebben er als ze zo klein zijn het minste last van.

20. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Ahum, gaat lekker hier zeg!

Het staat wel schattig en vind wel ieder zijn ding, tis je eigen kind en doe wat je wilt. Het zal haar een worst zijn als ze oorbellen heeft of niet, als ze maar te eten krijgt en een schone luier en heeeeel veel liefde!

Ik persoonlijk wacht er nog mee, vind dat prikken niet zo, vind die inentingen al niks, tis dat het moet (mijn keuze natuurlijk, tis nie verplicht!)

Share This Page