Zit er helemaal doorheen. Onze zoon van 11 maanden is echt een vreselijk slechte eter en is meerdere keren oer nacht wakker. Vanaf december, een paar weken nadat we zijn begonnen met bijvoeden (hij heeft KMA) heeft hij misschine opgeteld drie weken fatsoenlijk gegeten. De 'oogst' van vandaag: een snee brood, een plak peperkoek, een hap fruit, een peer, een bekertje melk, drie hapjes warm eten en 100 cc pap. En dit is dus eerder regel dan uitzondering. We snappen er niks van waaromn hij niet eet. Hij stopt meestal gewoon heel snel en wil dan nergens mee van weten. Als we wat blijven proberen is het huilen. Vaak raakt hij van het zien van zijn eten al overstuur en is het dus helemaal bekeken. Logisch dus dat ie niet goed groeit. Hij was al magertjes voor zijn lengte, maar nu is hij 75 cm en 8,4 kilo. In december was ie net onder de 8 kilo en is de afgelopen tijd dus maar minimaal gegroeid. Deze week bij de ka geweest en bloed geprikt. Hij wordt onderzocht op oa glutenallergie en moet naar de kno-arts om te controleren of er vocht achter de trommelvliezen zit. hopelijk leidt dit tot een oplossing want ik kan er soms niet meer tegen om hem zo te zien. Het is een vrolijk mannetje die zich verder goed ontwikkelt, naar als er gegeten wordt is ie duidelijk niet in zijn hum. Sorry voor het lange verhaal maar ik zoek naar mensen die dit herkennen. Tanja
hier was de oplossing zelf laten eten en dan af en toe een hapje geven. ons zoontje houd echt niet van gevoerd worden
Mijn dochtertje was 2 weken geleden ook 74 cm en 8,4 kg. Ze was maar 200 gr. aangekomen in de laatste 2 maanden. Haar probleem is dat ze geen brood eet, eigenlijk haast niks overdag. Een paar stukjes fruit en een rijstwafeltje en een bekertje melk. Van koekjes, brood of crackers moet ze niks weten. 's avonds eet ze wel goed en ook een toetje. We geven haar nu 's ochtends en 's avonds maar pap om haar toch wat te geven. Maandag een extra weegafspraak op het cb. Zeggen ze op het cb ook dat hij te licht is?
Is ook wel de leeftijd.. Rond die tijd gaan zowat alle kinderen slecht(er) eten.. Niet aandringen, geen huilpartijebn van maken maar het eten leuk houden! Niet teveel tussendoor geven & goed in gedachten houden dat er nog nooit 1 baby zichzelf uitgehongerd heeft... Als ze echt honger krijgen eten ze wel! Succes en probeer je niet te druk te maken (al snap ik dat dat super lastig is)
Ach, wat vervelend voor jullie. Vooral jouw uitspraak dat hij bij het zien van eten vaak al overstuur raakt, vind ik een beetje verontrustend. Hangt er teveel spanning rondom het eten of heeft hij teveel last van het eten gehad, waardoor hij het associeert met ongemak? Ik lees nl dat hij KMA heeft (wisten jullie dat al snel of heeft hij een tijd lang slecht gereageerd op de melk en kwamen jullie er laat achter?) Je weet natuurlijk nooit precies waarom hij zo slecht eet. Ons zoontje heeft ernstige reflux gehad in zijn eerste jaar en eet opvallend slechter dan zijn zusje. We zijn al blij als hij 'fatsoenlijk avondeten' binnenkrijgt, en dat betekent sowieso geblenderd (stukjes verdraagt hij niet, nooit). Soepstengels en brood gaan er weer heeel goed in, wat vreemd is, want dat is toch ook niet 'zacht'. Ik wil nooit een strijd maken van het eten, maar het maakte mij langzaam ook wanhopig, maar opeens at hij vanavond heel goed en wilde hij zelfs wat 'kauwen' op een stukje vis uit ons bord... zomaar! Dat geeft mij iig een beetje hoop. Ik probeer hem niet te vergelijken met zijn zus en probeer me zo min mogelijk zorgen te maken. Hij is nu 1 jaar geweest maar met de pot mee-eten gaat echt niet. Zelfgemaakt eten heb ik zo vaak moeten weggooien dat ik nu weer terug ben op de potjes (ik blijf hem wel consequent vers eten voorleggen en laat hem er desnoods maar wat mee spelen met z'n handjes). Sorry, ik heb het maar over mezelf. Wat ik eigenlijk wil zeggen: geef de moed niet op en geef het de tijd. Ik snap je gevoel wel goed. En ook hier worden nachtflesje gegeven omdat hij overdag slecht eet. Maar goed, ik geloof toch dat het goed gaat komen. sterkte! Amber