hahahahaha... moet nu al lachen om dit topic... Oorbelletjes? Nee, hier niet en ook niet als ze 7 is maar goed, ik ben in dat opzicht een heel strenge mama. Ik vind het zelf ook niet mooi bij kleine meisjes en al helemaal niet bij peutertjes of kleutertjes.
Ze heeft trouwens hele kleine gouden knopjes met een klein diamantje in. Dus niet hele grote opvallende oorbellen.
Mijn dochter heeft sinds ze 9 maanden is oorbellen. Ze zijn nooit ontstoken geweest, ze zit er niet aan en heeft er toen ook niet aangezeten. Het staat harstikke leuk! (ja anders zou ik het niet doen...) Ik zelf kreeg oorbellen met 6 maanden, ik ben er geen slechter mens van geworden! (Nou ja, behalve dan dat ik mijn dochter ook zo vroeg oorbellen geef! )
Er zijn al diverse topics over geweest... http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/194846-wanneer-baby-oorbelletjes-laten-schieten.html Oorbelletjes.. oorbellen schieten bij een baby? discussie met vriend over oorbellen bij baby gaatjes laten schieten
Ik doe het zelf niet zo vroeg, Mini mag er zelf voor kiezen. Maar ik heb vrienden uit Zuid-Amerika en die zijn echt verbaasd: maar hoe zie je dan dat het een meisje is???!!! Die vinden ons maar raar, haha! Ik vind dat wel grappig juist, zulke culturele verschillen. En laten we wel wezen: er zijn ergere dingen die je je kind aan kan doen dan oorbelletjes, in die zin kan het ook wel een beetje in perspectief geplaatst worden. (moet je trouwens eens zien wat ik Mini af en toe aantrek omdat ik het mooi vind, die zal later ook wel komen van :maaahaaaammmm, wat heb je me áángedaan??? )
volgens mij is het niet verstandig om zo jong al gaatjes te schieten in oorjtes omdat het kraakbeen van het oor nog niet goed gevormd is. Maar goed ik ben ook geen expert of zo . Ik persoonlijk zou er niet voor kiezen ik denk dat ik zeker wel zou wachten tot onze dochter een jaar of 7 is of zo... ligt er een beetje aan wat ze zelf wil, als ze dan bijvoorbeeld nog geen oorbelletjes wil ga ik het zeker niet pushen!
Persoonlijk vind ik het niet nodig om kindjes oorbellen te geven. Je bent dan wel de vader of moeder maar het is hun lijf. Heb daar dan respect voor. Mijn dochter heeft ook roze aan en nog zeggen ze he wat een leuk ventje. Tja kan er boos om worden maar hahah heeft geen zin. Ik laat haar zelf kiezen als ze een jaar of 6 is. Vind het zo een onzin. ken ook kleine baby jongens die oorbellen. Vreselijk
Hier de meiden met 8 maanden oud, zo gepiept! Een prik bij het cb doet veel meer pijn. En zelf kiezen? wie heeft er nou tegenwoordig GEEN oorbellen??? Nee hoor, hartstikke leuk en ook geen enkel probleem! Hier hadden ze kleine ringetjes en die bleven prima zitten, geen ontstekingen of dat ze eraan zaten, stond onwijs leuk!
Sterre krijgt pas oorbellen als ze er zelf om vraagt, ik ga niet voor haar beslissen om een paar gaten in haar lijf te schieten. Ik kreeg ze zelf ook toen ik er om vroeg, toen was ik 5. En het was een hele happening, super spannend en ik voelde me al een hele dame haha Dat wil ik haar niet onthouden
Serieus? Ik heb 2 vriendinnen die geen oorbellen hebben En ze hebben ze ook echt niet nodig om mooi of hip te zijn Misschien denkt mijn dochter daar later net zo over
Hier ook onze kleine meid met 7 maanden oorbellen gegeven. Ze heeft wel speciale oorbellen gekregen met een platte, iets ronde achterkant (schroefsluiting), zodat als ze erop gaat liggen er niets prikt. Verder heeft ze zelfs bijna geen kik gegeven tijdens het prikken. Inderdaad IK vind het mooi en welke vrouw heeft er tegenwoordig geen oorbellen.
Toen ik mijn oorbellen kreeg toen ik 8 jaar was, was ik het ook na 2 tellen vergeten Zoveel pijn doet het nou ook weer niet. Ik vind wel dat een kind zelf de keuze moet maken of het oorbellen wil of niet en dat je zo'n besluit niet als ouder neemt.
Tjah, eigenlijk zeg je het zelf al, jullie doen het omdat JULLIE het mooi vinden, maar wat vind je dochtertje ervan Ook kunnen de oorlelletjes zo groeien dat de gaatjes op een hele lelijke plek komen. Hier idem dito Na heeeeeeeeeeeeeeeel veel zeuren mocht ik dan eindelijk oorgaatjes laten zetten. Dit is een hele speciale herinnering voor mij, samen met mijn moeder naar de juwelier oorknopjes uitkiezen, je echt groot voelen omdat het eindelijk mag, voordat het eerste gaatje gezet was huilen omdat het toch wel spannend was. Maar toen het eerste gaatje gezet was kwam ik niet meer bij van het lachen omdat het kietelde en heel erg mee viel. Dat is een herinnering die ik niet had willen missen.
@ de mama's die het wel hebben laten doen bij hun kindjes. Zijn jullie dan niet bang dat het oorknopje of ringetje los gaat en je dus uiteindelijk het niet kan vinden en dan het idee, o-oh straks heeft mijn kindje het ingeslikt? Bloem82, ik deel dat helemaal met je mee.
Ik heb GEEN oorbellen, en mijn schoonmoeder ook niet en mijn schoonzus ook niet. Mijn nichtje ook niet, mijn buurvrouw ook niet....
Ik snap ook niet wat dat voor reden is....."wie heeft er nou geen oorbellen". Slaat werkelijk nergens op! Ik ben er persoonlijk gewoon tegen (oorbellen bij kleine ukkies) ten eerste vind ik het gewoon zielig en ten tweede vind ik het er echt niet uit zien. sorry voor de moeders van baby's met een oorbel!
Ben je niet bang dat als ze valt ofzo en blijft haken haar oorlelletje dan scheurt? of gaat zo'n schroefsluiting er wel makkelijk af?
Ik zou het ook ECHT niet doen. Als je meisje wat ouder is en het zelf heel graag wil, dan is het oke natuurlijk. Maar nu al?? Het is en blijft een soort piercing. En als je meisje het niet mooi vindt, is het nog maar de vraag of het mooi dicht groeit. Meestal blijf je altijd wel wat zien.
hier ook bij geen van de meiden oorbelletjes. Ik vind dat ze dat zelf mogen bepalen later. Maar ik vind dat dat ieder voor zich moet bepalen of je het bij je baby laat doen of niet! Ik vind het wel altijd erg schattig staan als ik het zie bij andere baby's! Zelf heb ik wel gaatjes vanaf toen ik 6 weken was maar draag nooit oorbellen.. alleen weleens op een blauwe maandag