Oorbelletjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door firegirl, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik snap niet hoe jullie kinderen ordinair kunnen noemen eerlijk gezegd... weten jullie eigenlijk wel wat ordinair inhoudt???

or·di·nair bn, bw; -der, -st als minderwaardig beschouwd; platvloers, laag-bij-de-gronds

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    kan ook niet zeggen dat ik het ordinair vind, dat is een benaming die overal voor wordt gebruikt tegenwoordig als iets niet kan.

Zelf wacht ik ook totdat ze het zelf wil. Ik ken zat kids die het niet hebben en ik mis t absoluut niet bij ze. Het is niet dat ik denk "goh die kleine heeft nog geen oorbellen"
    Op de psz hier zitten 12 kindjes in mn dochters groep. 1 meisje heeft oorbellen. En 1 jongen.
    Dat meisje, tsja tis keus van de ouders. Ook die jongen natuurlijk maar daar heb ik persoonlijk moeite mee, het is ook nog eens een groot ringetje.

Kijk voor een meisje,,,,je kunt idd zeggen "wie heeft t nou niet" en mss dat 8 van de 10 meisjes ook wel gaat zeggen dat ze ze willen.
    Voor een jongen vond ik het een ander verhaal. Er zijn echt zat jongens die het niet willen en dan heb je als baby zo'n ding gekregen.

Anderzijds, in hoeverre kunnen jonge kinderen keuzes maken (voor het leven) Mijn dochter frut ook aan mijn oorbellen en die van oma. Maar daarbij denk ik niet "ow ze wil oorbellen"
    Ik heb vanaf mn16de ook piercings laten zetten enz. Ik had in elk oor 3 gaten, boven in nog. Een piercing door de lip, tong, navel enz.
    Nu heb ik niks mee, behalve 1 oorbel aan elke kant. Helaas wel gaatjes of zichtbare plekjes.

Dus voor een jongen of meid die ze zo vroeg krijgen en mss niet willen, die lopen wel met die gaatjes/ plekjes. Dat is dan weer jammer

Ow en Skye, dat filmpje,,,,,wow nee sorry. Had ff tranen in mn ogen, echt zielig!!!

3. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik vind het zielig om bij zulke kleintjes te laten doen, weet zelf nog precies hoe het voelde (niet fijn) toen ik 20 jaar geleden bij de juwelier zat. en dat ze het na 2 seconden vergeten is onzin, ze zijn geen goudvis (geheugen van 3 seconden... :p)

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    @ Lydia, sorry maar ik vind het er echt niet uitzien, zeker niet bij zo'n klein ventje....:)

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

nou dat vind ik knap hoor! want ik kan me niet meer herrineren toen ik 3 was dat ik van de betonnen keldertrap ben gevallen en dat moet toch wel wat heftiger geweest zijn dan n oorbelletje schieten;)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.195
    35.903
    113
    @female: ja, ik weet echt wel wat ordinair betekent en ik vind dat echt.. Mijn mening.

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    @ suus dat zegt dan meer over jou dan over die kindertjes ;)

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn dochter heeft niet eens gehuild:)
    was 5 maandjes pang pang en klaar is kees;)

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar die kindjes worden toch niet ordinair genoemd?
    Dat het ordi staat is toch wel anders.

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    nee juist geweldig!!

mijn meissie heeft hartjes van goud met rode steentjes
    zo pittig
    en ik krijg altijd heel leuk commentaar
    maar als ouders het niet willen heb ik daar ook begrip voor.
    mijn vriendin weigerde te schietten bij mijn dochter.
    dus haar collega heeft t gedaan:)

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik zou het als ik een dochter had niet laten doen omdat ik het zielig vind... En mijn zoontje krijgt ze al helemaal niet ! Vind het écht vreselijk bij een jongen... Sorry lydia maar ook bij je neefje vind ik t verschrikkelijk lelijk!

Dat oorbellen schieten weet ik ook nog.. Ik was 5 en wilde ze zelf, dus met mijn moeder naar de juwelier! Zat er 1 in en toen durfde ik niet meer hahahaha hele tijd met 1 oorbel gelopen, toen heeft mijn moeder nog geprobeerd of ik de andere wilde maar NO WAY haha dus toen eruit gehaald & heb ze op mijn 18e opnieuw laten schieten (bange schijterd ;) )

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik kreeg ze zelf van mijn ouders dat ik 2 was heb vreselijk gegild
    maar na een ijsje was t snel over

ik was 11 dat ik aan mijn oma vroeg of ik oorbellen mocht op de markt
    mijn oma dacht gewoon nieuwe en gaf mij 10 gulden.
    ja hoor mijn 2e gaatjes waren er:D!

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Persoonlijk? Nee, ik vind het er niet uit zien van die knopjes bij die hele kleintjes!
    Zoe krijgt dan ook gaatjes als ze dat zelf graag wil. Inderdaad, zo'n speciaal moment, oorbelletjes uitzoeken met mama en dan het "grote" moment! :) Zo ging het bij mijzelf ook.

Mijn nichtje van 5 jaar heeft sinds kort ook oorbelletjes (roze knopjes, zo schattig!) omdat ze dat zo graag wou. Staat erg leuk en ze heeft er zelf voor gekozen. Dat vind ik heel wat anders dan gaatjes schieten bij een baby die geen idee heeft wat er gebeurt!

Maar de meningen zijn verdeeld hierover zoals al eerder is gebleken.;)

14. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hier manlief die graag oorbelletjes bij zn meisje ziet!!maar mama zegt NEEEEEEE ik vindt het wel heel mooi hoor maar vindt ze persoonlijk te jong...zodra ze er om vraagt mag ze mee...maargoed vindt het heel persoonlijk het is je eigen kind en je moet doen wat jullie willen toch??
    succes ben benieuwd waar je voor gaat kiezen!!

15. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik vind het zelf ook helemaal niet mooi bij kleine baby's en zou ook altijd wachten tot mijn dochter zelf zou kunnen beslissen of ze oorbelletjes wil. Denk dat een baby mooi genoeg is van zichzelf en niet opgedrikt hoeft te worden met sieraden.

Bij jongens vind ik het echt afschuwelijk. Ik vind het er ook enorm ordinair uitzien.

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    kijk je komt er nooit uit op een forum
    en er is bijna geen tussenweg
    mooi of lelijk

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Aangezien hier al zo ontzettend veel topics over geweest zijn (iemand had ze ook al netjes op een rijtje gezet), zet ik deze op slot.

Deel Deze Pagina