Oorbelletjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edith1987, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hoi dames,

Op welke leeftijd hebben jullie je kindje oorbelletjes laten schieten? Mijn dochter is nog maar 12 weekjes, maar lijkt me zó schattig staan! (en dan wordt er niet meer gevraagd of ze jongetje of meisje is!)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou even de zoekfunctie gebruiken: kom je heel wat topics tegen over waarom wel/niet en vanaf wanneer wel of juist niet ;)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zit al klaar met M&M's en cola! Gezellig.

Welke leeftijd? Wat mij betreft als ze naar de middelbare school gaan. Zo onnodig.

En hang gewoon een bordje om d'r nek: MEISJE! :)

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik waarschuw je alvast; hier gaat weer een bloederige discussie ontstaan.
    Anyhow, ik heb mijn dochter gaatjes laten prikken toen ze 4 maanden was.
    En geen last gehad van ontstekingen en mijn dochter heeft er amper wat van gevoeld.

5. Ceyden

Ceyden Lid

11 jun 2012
    40
    0
    0
    Ik heb gaatjes laten prikken bij 8 maanden... Ze merkte er weinig van en bleef goed zitten.

6. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Mijn dochter is nu bijna 11 maanden, zij krijgt echt voor haar achtste geen oorbellen.
    Ik persoonlijk vind het bij een baby ook niet zo mooi staan, geen aanval maar een persoonlijke mening.

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Ten eerste moet je het helemaal zelf weten.
    Ten 2de vraag ik me het ernstig af of ze dan voor meisje aangezien wordt. Vaak genoeg gehad dat het me gevraagd wordt terwijl ik een in het roze geklede baby bij me had :D.... dus als dat DE reden is zou ik het heroverwegen....

8. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Met 6 maanden hier. Ik wilde het niet, maar ik was niet bestand tussen de culturele gewoontes van mijn wederhelft ;). En het staat haar eigenlijk echt verrassend leuk.

9. Username

Username Niet meer actief

Ik vind dat iemand zelf moet kiezen voor dat soort dingen. Dus ik zou mijn dochter de komende jaren zeker geen oorbellen laten piercen (want schieten al helemaal niet). Als ze oud genoeg is mag ze er zelf voor kiezen.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Hahahaha ik wilde net naar bed gaan maar denk dat ik maar met je meedoe Cygnet :)

Hier krijgt mijn dochter geen oorbellen tot ze zelf een keus kan maken. Het is haar lichaam en zij mag kiezen wat ze ermee wil. Ik wil niet dat ze gaatjes heeft zonder dat ze het eigenlijk wilde.

Zelf heb ik pas met mn 12e ofsow mn eerste gaatjes laten schieten en dat vond ik prima :)

ow en wat dat gevraag over jongen of meisje betreft...

hier had onze dame tijd een roze mutsje op met haar naam, een knalroze jas met roze sjaal en een knalroze deken in de kinderwagen (hoe duidelijker wil je het hebben???) en nog steeds werd er gevraagd door sommige mensen of het een jongen of een een meisje was ;)

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier krijgt ze, ze pas wanneer ze er zelf naar zou vragen, eerder absoluut niet! Moet eerlijk zeggen dat ik je reden ook wel raar vind omdat het schattig staat en omdat andere weten dat het een meisje is :$ echt alleen daarvoor? Je kleintje is 12 weken arm ding, laat haar lekker baby zijn met van die schattige kleine zachte oortjes, daar laat je toch geen oorbellen inschieten, lijkt me echt alles behalve leuk voor die kleintjes. Steeds voor elk slaapje de oorbelletje in en weer uit doen. Ik vind het ronduit zielig voor kleine kinderen. Ik hoop dat er geen juwelier is die het doet!

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Hahaha hier ook zo duidelijker kon gewoon echt niet, en dan nog vragen wat het is :$ nou als dat al niet duidelijk genoeg is zullen die inieminie oorbelletjes ook echt zeker niet opvallen hoor dus daarvoor hoef je het zeker niet te doen. Mensen gaan echt niet kijken "mmm heeft ze oorbellen" o ja dan is het een meisje, als ze al dat roze al niet zien......

13. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Ik vind dat iedereen dat zelf moet beslissen maar....
    Ik vind dat zo LELIJK een baby met oorbellen

Ik zelf was een jaar of 6 toen ik ze kreeg (Toen was het ook mijn eigen keus ;) )

14. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt helemaal. Laatst zag ik een jongetje met 2 oorbelletjes van nkg geen jaar. Dus oorbel hoort ook niet per definitie bij een meisje volgens iedereen.

Hier krijgt ze ze voorlopig echt nog niet. Pas over een aantal jaren.
    Vind het ook niets voor een baby.

15. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Haha, mijn jongetje/meisje-opmerking was niet helemaal serieus bedoelt hoor! En uiteraard wil ik haar nu nog geen oorbelletjes geven, denk ook niet dat de juwelier daar aan begint en zou er zelf snikkend naast zitten :) maar was zomaar benieuwd wanneer dan wél! Ik was zelf 4 jaar oud en heb moord en brand gekrijst, maar ik was ook wel erg kleinzerig :) Was overigens wel mijn eigen keuze.

16. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Het lijkt mij beter tegen ontstekingen omdat ze er dan nog niet aan zitten te frunniken.
    Iedereen moet het lekker zelf weten. Mijn smaak is het niet. In zoverre, ik doe het niet bij mijn dochter. Ze krijgt ze pas als ze het heel graag wil. Ik vind het soms wel leuk staan bij kindjes.

17. Josie88

Josie88 Niet meer actief

:D

Eens overigens.

18. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Heb er ook over nagedacht, ik was zelf 6 mnd toen ik oorbellen kreeg.
    Tegenwoordig doen ze geen oorbellen meer schieten, maar piercen.
    Hier doen ze het zowieso niet onder de 5 jaar.
    Ik wil wachten tot ze zelf aan kan geven of ze het wilt of niet. Ben ergens blij dat ik ze nog niet heb laten zetteb, want ze zit vaker aan haar oortjes als ze moe is. Moet er niet aan denken tot ze ze eruit trekt en een ontsteking krijgt.

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Heel gevaarlijk op zo n jonge leeftijd! Ze gaan oortjes ontdekken, friemelen er aan als ze moe zijn enz. Ze kunnen zichzelf verwonden en ze kunnen er in stikken als ze ze er uit trekken en inslikken.

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Nou, ik krijg ze al niet los,laat staan mijn dochter!
    Die knopjes zitten echt muurvast hoor.

Deel Deze Pagina