Oorbelletjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Edith1987, Jan 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan het niet laten om te zeggen, maar ik vind het belachelijk dat je zulke jonge baby's oorbelletjes te schieten! Een kind moet zelf die keus kunnen maken als ze er oud genoeg voor zijn.
    Daarnaast vind ik het er niet uitzien en ordinair! Ik moet altijd enken aan dat dochtertje van Barbie, wat ontzettend sneu als je ouders je zo door het leven laten gaan.

2. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Mijn dochter mocht oorbellen toen ze er zelf voor kon kiezen. Ze wilde het erg graag en toen ze vier werd kreeg ze het voor haar verjaardag.

3. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Op de dag dat E. Ze zelf wilt. Ga mijn dochter geen pijn doen vopr iets wat ik gewoon even leuk vind.

4. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Waar is dat nou weer voor nodig?

5. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoezo? Ik mag toch gewoon zeggen hoe ik erover denk?

6. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Ieder moet dan misschien doen wat ie zelf wil en het is een kwestie van smaak....

Maar bij kinderen in kleren die niet mijn smaak zijn denk ik niet zoveel. Bij een baby met oorbellen denk ik altijd "wat vreselijk zielig!"
    Niet omdat het misschien wel of geen pijn heeft gedaan, maar omdat er iets onomkeerbaars met het lichaam is gebeurd zonder dat het inspraak had en zonder dat het medisch noodzakelijk was.

Wat mij betreft pas laten schieten (of piercen) als het daar zelf om vraagt.

7. kleinesara

Ja maar moet dat meteen zo beledigend? Je had het ook anders kunnen zeggen.

8. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Ik vind het eerlijk gezegd ook niet kunnen, ik probeerde het hierboven netjes te zeggen..... (ook al weet ik dat je het niet tegen mij hebt). Het onderwerp roept best een heftig gevoel op als je het er niet mee eens bent.

9. kleinesara

Dat snap ik, maar het respect voor de medemens is hier soms echt ver te zoeken. Dat jij het niet vind kunnen, prima. Maar zeg het dan zonder meteen mensen die het wel vinden kunnen te beledigen. Daarnaast was dat helemaal de vraag niet, de vraag was "wanneer kreeg jullie kind oorbellen". Dus wat hebben de mensen die die vraag niet kunnen beantwoorden omdat hun kind geen oorbellen heeft hier eigenlijk te zoeken? De vraag was niet "wat vinden jullie van baby's met oorbellen".

10. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Als het om een vriendin zou gaan die dat bij haar dochtertje zou hebben laten doen zou je dan ook zo beledigend commentaar geven?
    In een heleboel landen is het de doodnormaalste zaak van de wereld om dat te laten doen. In Spanje doen de artsen het zelfs in het ziekenhuis al. Hoe ouder je het laat doen,hoe pijnlijker en des te groter de kans op ontstekingen,omdat ze er dan vaak niet vanaf kunnen blijven.
    Prima dat je roept dat je het zelf nooit zou doen, maar om nu te roepen dat het ordinair is is gewoon beledigend.
    Ik kan van mezelf zeggen dat ik alles behalve ordinair ben en dat ik het heb laten doen omdat ik zelf Spaanse ben en het dus een cultuurdingetje is.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Precies.

12. kleinesara

Niet alleen in sommige landen is het normaal, het is al duizenden jaren normaal. Er zijn stammen in het wild die al duizenden jaren lang van jongs af aan beginnen met oorbellen.
    Ik was er ook tegen, oorbellen voor baby's. Ik vond het onnatuurlijk en zielig omdat ze niet zelf kunnen kiezen. Maar mijn vrouw (afkomstig uit Centraal Amerika) is niet anders gewend dan dat al generaties lang alle baby's oorbellen krijgen, dus daar kon ik niet tegenop. En achteraf denk ik: waarom zou je wachten tot je kind bewust kan kiezen? En dan een kind van 4 wel oorbellen geven? In hoeverre kan een kind van 4 die beslissing maken voor de rest van haar leven? Als je daarop wil wachten, moet je wachten tot je kind 18 is. Dan pas kan hij zelf een goede keuze maken. Dus nee, voor mij maakt leeftijd niet uit. Hier was het met 6 maanden, mijn vrouw wil het bij een eventuele volgende dochter met 3 maanden doen.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Als ze zelf kan zeggen dat ze het wil anders niet.

Ik vind het bij jonge baby's ook echt gruwelijk lelijk en het past in mijn ogen niet bij een baby

14. Onje

Onje Niet meer actief

Liv is bijna 4 maanden en neem mij al een werk voor om een afspraak te maken maar vergeet het steeds, stom!
    Dus dank voor je topic, is ff een reminder.

Ik vind ringetjes niet zo mooi niet voor een baby maar ook niet bij een wat ouder kind. Van die kleine schattige knopjes vind ik prachtig!!!

15. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL

Als een vriendin of zelfs zus van mij dit zou willen doen zou ik ook zeggen dat ik het stom vind en ordinair. Ik zeg dat helemaal niet om mensen bewust te kwetsen, maar het is wel mijn mening. Ik vind het echt voor geen meter staan, en het hoort niet bij kleine baby's. Als meisjes er later zelf voor kiezen, helemaal goed. Als mijn dochter ze later wil, ook prima. Maar ten eerste doet het pijn, en ten tweede kan zo'n kleine baby helemaal niks zeggen of doen. En daar komt bij dat ik het gewoon echt heel lelijk vind.

Op dit forum moet je vaak niets zeggen wat ook maar enigszins kritiek is. Want dan beledig je direct mensen, of ben je niet respectvol. Onzin! Op een forum mag je je mening geven, ook als die tegen de mening van anderen ingaat. Als jullie je zo aangevallen en beledigd voelen dan zegt dat iets over jullie.

16. kleinesara

Zou jij het prettig vinden als je ordinair of aso genoemd word? Of je keuzes als belachelijk worden bestempeld? Je opvoeding als sneu? Ja, ik vind dat beledigend. En dat zegt niets over mij, maar over jou woordkeuze.

17. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik jou ordinair of aso genoemd? Zeg ik dat jouw opvoeding sneu is? Jij haalt er dingen bij die totaal niet genoemd worden.
    Ik vind alleen oorbelletjes bij baby's ordinair staan ja, daarmee zeg ik niet dat jij een aso bent!

18. kleinesara

Dat komt op hetzelfde neer. Als jij oorbellen bij baby's ordinair vind, zeg je dat over degene die haar die oorbellen heeft gegeven en dat zijn de ouders, én vooral ook over de baby en onze dochter is niet ordinair en ziet er alles behalve ordinair uit. Ik heb sowieso een hekel aan het woord ordinair. Ordinair dat zijn de Flodders, iedere werkdag op RTL 5. Ordinair heeft niets te maken met dingen als oorbelletjes, en ik vind het dus stom dat dat woord erbij word betrokken.

19. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prima, verschillen we gewoon van mening. Ik vind jou niet ordinair of aso, want ik ken jou niet dus kan ik daar niets over zeggen. Ik vind alleen wel oorbelletjes bij baby's ordinair staan ja. Ik vind het echt geen gezicht,
    Kan toch, smaken verschillen

20. kleinesara

Ja en ik vraag me dan serieus af waarom je dat ordinair vind staan. Want ik heb bij ordinair een heel ander beeld (de Flodders) dan een net baby'tje met oorbellen. Ik vind dat onze dochter er juist chic en netjes uitziet.

Share This Page