Oorbelletjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edith1987, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik altijd gevonden. Ik vind jouw dochter daarmee niet ordinair, want nogmaals ik ken jullie niet dus ik kan niets zeggen over de personen. Waarom ik het woord ordinair eraan geef, geen idee maar zo heb ik het altijd benoemd. Ik zie ook echt vaak dat ordinaire mensen hun baby's oorbelletjes geven, bijvoorbeeld hier in de stad zit zo'n wijk waar echt ordinaire mensen wonen en al die baby's hebben oorbelletjes.
    Nogmaals, ik zeg helemaal niet dat iedereen die dit doet ordinair is, dus ook jullie noem ik niet ordinair omdat ik jullie niet ken. Maar ik vind het dus echt ordinair staan.
    Dan houden we het op een kwestie van andere woordkeuzes gebruiken!

Net als kleine baby meisjes van een maand oud ofzo die een haarband inkrijgen, zodat je kan zien dat het een meisje is. Dat vind ik ook zo vreselijk!

2. jennsch

jennsch Actief lid

28 mei 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    maar waarom moet een baby lijden, of iets ondergaan (want indd zoveel last hebben ze er niet van) omdat de ouders dit mooi vinden. het is een soort van zelfzuchtige actie die compleet nutteloos is.

je doet het niet voor de baby, je doet het niet voor iemand anders, je prikt gaatjes door het lichaam van je kind voor niemand anders dan jezelf.

als je dit goed kan lullen voor jezelf moet je het vooral doen.

ik sta er niet achter. maar laat het dan op zijn minst proffesioneel bij een piercing studio doen (ja dit is een stuk duurder, maar stukken hygienischer, netter en rechter dan met zo'n piercing gun (krengen zouden verboden moeten worden))

3. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ik vind het super schattig staan en vind het er bij horen bij meisjes. Want welk meisje wilt nou geen oorbellen? ;)

Overigens krijgt mijn dochter ze pas als ze oud genoeg is zodat ze zelf de keuze te maken, net zoals ik destijds.
    Ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen haar bewust pijn te doen en te laten huilen voor iets wat ik mooi vind.

En ordinair? Nee. Ben het met kleinesara eens, de flodders zijn ordinair.

En inderdaad is het voor sommige mensen een cultuurdingentje. Zo ook voor mijn vader. Maar mijn Nederlandse moeder was er niet mee eens dat ik als baby al oorbellen kreeg.

4. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    De hele discussie over het woord ordinair gaat uiteindelijk nergens over. Ik gebruik dat woord, waarmee ik probeer te zeggen dat ik het ontzettend lelijk vind. En ik vind dat je een baby bewust pijn doet, want pijn doet het zeker wel. Maar die baby kan niet zeggen of ze het mooi vind, je doet het alleen voor jezelf. En dat vind ik onzin.

5. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik ben het met je eens en ik snap wat je bedoelt met het woord ordinair. Ik denk dat er een miscommunicatie is doordat het gelezen wordt en niet gesproken.

Jij vindt niet de personen ordinair, jij vindt het ordinair staan toch? Verwoord ik het zo goed?

Mijn vriend stelde van de week ook voor om gaatjes te laten schieten bij onze dochter, hij is verre van ordinair maar hij vindt het dus wel mooi. Ik heb hem meteen duidelijk gemaakt dat ik dat echt niet wil, pas als zij het echt wil mag het. Ik heb zelf zo rond de 8 jaar in mijn hoofd.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik heb echt de allerkleinste knopjes gekozen die ik kon vinden, het zijn pareltjes en het staat echt heel mooi. Ze zit er ook absoluut niet aan, ze is niet anders gewend denk ik.

7. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL

Inderdaad! Ik kan mensen toch niet ordinair vinden als ik ze niet ken en nog nooit gezien heb? Ik vind het alleen ordinair staan. Dat vind ik bij iedereen, want als een baby van mensen uit het Gooi oorbelletjes heeft zou ik ook zeggen dat ik het ordinair vind staan. En dan gaat het dus om dat woord dat ik gebruik, dat wordt enorm uit z'n verband getrokken.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik snap het wel. Is vind het ook doodzonde van een perfect gaaf kindje die altijd mooi zijn dat ze dan omdat papa en mama het zo leuk vinden opgeleukt moeten worden met oorbellen.

Kijk ordinair heeft verschillende definities. Ik bedoel barbie is zwaar ordinair en idd ook die oorbellen. Waarom omdat mama het mooi vind. Kind heeft er geen keuze in.
    Mensen hebben een beeld en eerlijk ja als ik een baby of jong kindje met oorbellen zie of het nu een jongen of meisje is. Dan heb ik er toch ook echt een beeld bij.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Pfff,wat een gemiep in een topic waarin er gevraagd wordt vanaf welke leeftijd moeders hun kindjes oorbellen hebben, daar ging het topic over,maat
    R ik denk dat de titel veranderd moet worden. Maar het is lekker anoniem allemaal zo op een forum, dus lekker gemakkelijk om maar je ongezouten mening te spuien.
    Ik ren maar meteen naar de juwelier toe om de grootste gouden oorringen te kopen,aangezien ik aan een stereotype schijn te voldoen.
    O en ik zal me ook maar vast gaan aangeven bij het amk. En een psychiater inschakelen voor mijn dochter, want die zal later een flink jeugdtrauma hieraan overhouden.

10. Onje

Onje Niet meer actief

Ja dat doe ik ook.
    Ik vind die kleine knopjes zo verschrikkelijk mooi staan!

11. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik heb dezelfde mening.
    Dochter krijgt niet eerder oorbelletjes dan als ze er zelf om vraagt

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Mensen die in dit topic reageren waarbij hun dochters oorbellen hebben lees ik alleen maar het woordje IK.
    Ik vind dat egoistiisch

13. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een zwaar overtrokken reactie van jou. Ik heb alleen gezegd of ik het mooi vind of niet...niet dus. En er is niks gezegd over stereotypen, jeugdtrauma's of amk. Dat slaat dus nergens op wat je zegt.
    En een forum is nou eenmaal anoniem! Maar dit forum heeft er wel een handje van dat je vooral geen kritiek mag geven of tegen de pas in te lopen, want oei dan kwets je mensen enorm zeg! Pff....
    Als het anoniem is hoef je je al zeker niet aangevallen te voelen.

Ben het wel met je eens dat het off topic gaat, en dat TO hier waarschijnlijk niks aan heeft.

14. Malaak

Malaak Actief lid

25 apr 2013
    218
    0
    16
    Antwerpen
    Ik ben van marokkaanse afkomst en bij ons is het heel normaal en bijna traditie dat een meisje oorbellen krijgt de eerste jaar na haar geboorte.
    Vaak krijgt ze in de kraamweek al de eerste goude oorbellen kadoo (dus niet gelijk ook de gaatjes) en haar eerste gouden armbandje.
    Het wordt gedaan uit trots omdat ze een meisje is en ook als herkenning.
    Verder ken ik geen enkele vrouw/meisje in mijn omgeving die er gevolgen van heeft what so ever. Maar goed is natuurlijk een ander cultuur. Btw hier zijn meerdere juwelier die bij 3 maanden gaatjes schieten.

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik vind dit wel heel gemakkelijk. Mijn keuze is het ook niet hoor, maar mijn cultuur ook niet. Mensen die ervoor kiezen vanwege hun cultuur zijn dus egoïstisch?

Verder

Ik heb respect ieders cultuur, inclusief de bijbehorende tradities. De hele discussie hier vind ik overbodig. Ts heeft er niet om gevraagd. En probeer je mening anders zo te verwoorden dat je niemand kwetst.

16. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ja vind ik van wel.
    Zij beslissen voor hun kindje ivm mooiheid, cultuuur of whatever.
    Dat is egoisme. Niets meer en niet minder.

Ik beoordeel ook niemand, ze moeten het zelf weten maar IK vind het egoistich dus IK zal het nooit bij mijn dochter doen zolang ze er zelf geen stem in heeft.

17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Je zegt dat je die mensen egoïstisch vind en dat je niet oordeelt? ;)
    Maar jij mag je mening hebben en ik de mijne. Weer ontopic

Het stuk na verder sloeg ook op de rest. Nogmaals ik kies er ook niet voor.

18. Onje

Onje Niet meer actief

Vergis ik mij nou of jij?
    Ik denk dat jij in een verkeerd topic zit.

Oh en om even te reageren op jouw reactie... Ik ik ik ik oh en ik! Ik denk denk er trouwens over na om haar ook direct een navel kl*t en tong piercig aan te meten. Door naar de Tattoo shop groot hart op har schouder en 'mama' er onder! He toch ff lekker om 'jullie' op de kast te jagen haha heerlijk! Nou zoef naar je eigen topic !

19. Onje

Onje Niet meer actief

Ik ren met je mee!!
    Tussenstopje bij de tattoo shop?

20. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik snap sowieso heel die ophef niet over oorbelletjes. Het is geen mishandeling, je kind raakt er niet zwaar verminkt door, word er niet ziek van, lijd geen pijn en zal er ook geen trauma aan overhouden. Wat is er dan in hemelsnaam zo erg aan twee onschuldige kleine oorbelletjes? Waarom valt iedereen daarover?

Onze dochter heeft oorbellen en wij vinden dat mooi. Ze heeft een armband met haar naam erop, en draagt vandaag om haar andere arm ook een armband want wij vinden dat mooi. Ze draagt vandaag een Burberry jurkje want wij vinden dat mooi. Alles wat zij draagt draagt ze omdat wij dat mooi vinden. Zo ook de oorbellen. Het hoort gewoon bij haar en het is net zo min vreselijk als haar een mooi jurkje aantrekken. Daar houd ze ook niets aan over.

Deel Deze Pagina