Mijn dochter kan wel "zeggen" dat ze het mooi vind. Ze wil altijd even 1 keer voelen als we oorbellen verwisseld hebben voor de spiegel, en dan lacht ze. Ze zegt het wel niet met woorden, maar ze vind ze leuk. Mijn oorbellen vind ze ook leuk, ze is gewoon echt een meisje .
maar waarom moet een baby lijden, of iets ondergaan (want indd zoveel last hebben ze er niet van) omdat de ouders dit mooi vinden. het is een soort van zelfzuchtige actie die compleet nutteloos is. je doet het niet voor de baby, je doet het niet voor iemand anders, je prikt gaatjes door het lichaam van je kind voor niemand anders dan jezelf. als je dit goed kan lullen voor jezelf moet je het vooral doen. ik sta er niet achter. maar laat het dan op zijn minst proffesioneel bij een piercing studio doen (ja dit is een stuk duurder, maar stukken hygienischer, netter en rechter dan met zo'n piercing gun (krengen zouden verboden moeten worden))
Gooi in godsnaam een slot op dit topic!!! Doe wat je vindt wat het beste, leukste, mooiste, whatever is voor je kind en klaar ermee!!! Over dit soort onderwerpen kunnen we 100.000 pagina's vol discussiëren
Totaal onnodig bellemmert het kind in t spelen risico wat veel vaker dan je denkt (of men durft toe te geven) dat oorlelletjes uitscheuren. en tsja tuurlijk kan een iets ouder kindje zeggen dat ze het mooi vind maar plak bij mijn dochter het stickertje van een banaan op dr neus en ze vind t ook mooi. ik vind het ontzettend lelijk en snap niet dat mensen zo egoïstisch kunnen handelen alleen omdat ze het zelf zo mooi vinden.
Sorry gniffel gniffel....moet echt heel hard lachen om je opmerking over de sticker. Ben het met je eens, een kind van die leeftijd kan echtnog niet aangeven of ze blij is met haar oorbel.
Hier voorlopig geen oorbelletjes alhoewel ik het wel schattig vind staan (12 weken vind ik persoonlijk dan weer veel te vroeg). Ik wil haar geen pijn doen omdat ik het mooi vind, dat komt wel als ze er zelf voor kan kiezen en weet wat er gaat gebeuren.
Wow dit topic loopt nog steeds Oorbellen... Tja IK vind het lelijk, zielig, onnodig.... Vind zelfs dR je je kind verminkt (ja nu krijg ik vast half forum over me heen) maar gaatjes goeien niet altijd dicht en wat nou als het kind geen oorbellen wil... Dan zitten ze voor altijd met gaatjes.. Ik heb ze zelf niet em nooit gewild. Laat ze hun eigen keuze maken...
Mijn dochtertje kreeg met 1 jaar en 4 maanden gaatjes in haar oren. En het staat super schattig en ze zit er nout aan. Maar ieder zijn mening
Ik moet zeggen dat ik het ook erg zonde vind om zo vroeg al gaatjes in de oren van je dochter te laten prikken. Dochter van een vriendin van mij kreeg ze ook met een maand of 4, maar met 2,5 jaar begon ze er toch aan te trekken, met als gevolg half uitgescheurd oorbelletje, zonde en onnodig. Hier wacht ik tot mijn dochter ze zelf wil, terwijl het bij mij in de familie en omgeving toch wel de gewoonte is om ze zo snel mogelijk te laten prikken of piercen. Kortom, denk er nog even goed over na, en maak dan een weloverwogen keuze, niet alleen omdat het mooi staat en jij het wilt.
ja is toch ook zo. Wij vonden onszelf vroeger ook heel mooi met die uber lelijke plastic prinsessen hakken of heel stoer op ons stok paard... kinderen vinden al snel iets mooi.
Onnodig eigenlijk he? Net zo onnodig als de reacties buiten de vraag van TS om. Start lekker jouw eigen topic, kan je lekker alles in kwijt over oorbellen.
Ik vind het ook niet mooi en ik deel je mening! Ik kreeg voor m'n 8ste verjaardag oorbellen (zweerknopjes geloof ik dat ze heetten). Ik heb nooit oorbellen genomen want het staat mij gewoon niet. En mijn gaatjes zijn nu pas dicht (ben 27). Ik haalde jarenlang gewoon nog een propje prut uit mijn oren.
Je baby kan niet zeggen dat ze het mooi vind. Van mij part hang je een steen aan je oren, dan nog wil ze er aan zitten. Dat is pure ontwikkeling / nieuwsgierigheid en ik kan je garanderen dat ze absoluut NIET weet of ze het leuk vindt tot ze BEGRIJPT dat het oorbellen zijn.
Een baby van die leeftijd kan dat echt niet aangeven. Mijn dochter is ruim 9 maanden en die vind bij iedereen oorbellen, en kettingen leuk omdat het beweegt of ze kan er lekker aanzitten. Dat zou elke baby bijna doen, gewoon omdat ze geïnteresseerd zijn in alles!
Hou eens op joh. Ik word zo moe van dat iedereen altijd alles maar beter weet. Heb jij mijn dochter gezien? Ken je haar? Ik garandeer je dat ze het echt wel begrijpt. Waarom? Omdat ik dat met mijn eigen ogen zie.