Pardon? Ik geef een reactie en ik moet meteen ophouden, volgens mij ben je erg lichtgeraakt doordat mensen hier een andere mening hebben over oorbellen. Ik garandeer je dat als jij tegen je dochter van 9 maanden zegt: "als je nu je mond dicht houd mag je een half uur later naar bed" dat ze dat gewoon NIET begrijpt!! Net zoals ze aan die oorbellen friemelt. Ze snapt dat het leuke kleine grappige 'dingetjes' zijn maar OORBELLEN het woord snapt ze niet!! Ze vat m niet eens als jij een wortel opeet. Ja het ziet er grappig uit en ze wil m hebben. Dat snapt mijn dochter ook. Het zal haar op dit moment een worst wezen dat het een wortel heet. Het snappen van OORZAAK en GEVOLG komt pas met anderhalf!! O ja, of is je dochter geniaal en kan ze naar het conservatorium? Waarom niet meteen inschrijven? Dan kan je dat ook alvast voor haar bepalen. Ik weet het niet beter, ik heb een ANDERE mening. Welkom in Nederland EN op dit forum. Pff.... In dit topic wordt iedereen met een andere mening lekker afgezeken.
Ach kom nou kleinesara! Beetje realistisch blijven! Je wilt het dus geloof je dat ook! Prima jou keuze maar zeg niet dat je kind er niets aan over houd, dat doet het namelijk wel GAATJES namelijk... En een jurk is NIET te vergelijken met oorbellen. Als je een jurk uit doet dan dan zus je daar miets meer vAn oorbellen wel...
Mijn dochter is 8 maanden en trekt ook graag brillen van iedereens hoofd af, wil nou niet gelijk zeggen dat ze die ook wil
Bah, wat lopen dit soort topics toch altijd uit op respectloos heen en weer geouwehoer zeg. De moeders die zo tekeer gaan moeten zich meer schamen dan een moeder die haar dochtertje oorbelletjes laat hebben
De zoon van mijn vriendin, bijna 8 maanden, zit ook steeds aan zijn moeders oorbellen en andere sieraden. Nog geen reden ommhem oorbelletjes te geven. Is inderdaad puur ontwikkeling en nieuwsgierigheid.
Laat je dochter lekker zelf beslissen of ze graag oorbelletjes wil. ik vind het persoonlijk ABSURT!!! zo jong.... why?! Laat haar ZELF kiezen en niet wat jij zo nodig wil...
Misschien moet je dit topic nog eens doorlezen. Degenen die worden afgezeken zijn de moeders die oorbellen hebben laten zetten bij hun baby. Als het gaat om het mogen hebben van een andere mening, laat die moeders dan gewoon voor oorbellen kiezen zonder meteen met allerlei opmerkingen rond te strooien waar niemand iets aan heeft.
Ik vind het echt maar dan ook echt afschuwelijk! Bij wat oudere kindjes vind ik het soms mooi, als ze wat langer haar hebben en een staartje maar dan nog zou ik ze echt niet zetten! Het moet haar/zijn keuze zijn en niet die van anderen. Er is maar 1 persoon die iets te zeggen heeft over mijn lichaam en dat ben ik en zo is dat ook bij kinderen. Ik kreeg vroeger oorbellen, ik was een jaar of 6 maar ik wilde die dingen niet hebben. Afgrijselijk vond ik het! Ik was ook echt een jongen Enkele jaren later uitgedaan en nog steeds heb ik die gaten in mijn oren en waarom? Omdat iemand anders gaten wilde hebben in mijn oren? Nee dat doe ik niet bij een kind. Voor mij mag er een wet komen met een minimumleeftijd van 12 jaar. Ik zie ook geen verschil tussen oorbellen en een kleine tattoo of piercing in je neus/lip. Het is gewoon een verminking van een lichaam en daar moet je 100% zeker van zijn
Weet je waar het misgaat op dit topic? Dat mensen gewoon hun mening geven, ze vinden oorbellen lelijk, ordinair, belachelijk of wat dan ook...dat is gewoon een mening. Maar jij voelt je zo aangevallen en betrekt het zo enorm op jezelf. Op een forum geven mensen hun mening, hier wordt niet afgezeken maar omdat die 'afzeikende moeders' een andere mening hebben dan jij zie jij het gelijk als een aanval en ben je beledigd. En jij gaat er maar over door, zodat ook anderen weer daarop reageren. Je kan ook gewoon zeggen 'prima, jullie hebben een andere mening, het is goed zo'. Maar nee, jij reageert zo idioot op mensen die van jouw mening afwijken, want dan zijn het 'afzeikende moeders'
Zowat driekwart van de wereldbevolking laat oorbellen zetten bij baby's van een paar weken tot een paar maanden oud. Alleen hier in Nederland moet daar weer zo enorm panisch over gedaan worden. Ik snap dat gewoon niet. Het is het meest normale en meest gebruikte sieraad ter wereld, ook bij kinderen. Waarom moeten Nederlanders daar dan zo'n ophef over maken?
Waarom laat je je kind niet zelf beslissen, dat is toch het aller belangrijkste... niet omdat mama het zo graag wil... Zo krom...
In Nederland zal een grote groep zijn die het normaal vind en doet, en er zal een groep zijn die het lelijk en onzin vind. Daar is niks mee, meningen en smaken verschillen. Jij hebt alleen moeite om andere meningen aan te horen, want dan beledigen we jou. Terwijl het niet tegen jou als persoon is gericht. Je kunt met jou geen gezonde discussie voeren, want als iemand tegen jou ingaat is het een afzeikmoeder. En nu dit topic sluiten want er komt toch geen eind aan
Wat ik krom vind zijn al die mensen die zeggen dat hun kind zelf mocht kiezen en met 3/4/5 jaar oorbellen kreeg omdat ze dat zelf wilde. In hoeverre kan een kind van die leeftijd wel die beslissing maken dan, voor de rest van haar leven? Ook dan ben jij als ouder nog steeds degene die beslist. Dat maakt geen verschil, of je het nu met 6 maanden of met 4 jaar laat doen.
Maar laten we even eerlijk zijn. Een kind van 6 maanden of van 4 jaar zijn niet met elkaar te vergelijken. Een baby van 6 maanden snapt een stuk minder dan een kjnd van 4. Buiten dat is 4 jaar denk ik ook nog vroeg om te zeggen dat het kind het zelf wil en snapt. Dat komt ddnk ik nog wat later.
Ik snap btw nog steeds niet waarom er maar gezeurd blijft worden in een topic waar de meesten niks te zoeken hebben. Er wordt NIET om een mening gevraagd door ts en toch blijft de een na de ander dit doen. Dit doen jullie toch bv ook niet op het vruchtbaarheidsbehandelingen onderdeel? Dat er over ivf wordt gesproken en vervolgens mensen gaan verkondigen dat ze dit nóóit zouden doen omdat het niet natuurlijk is. ( ik schrijf maar een voorbeeld) Ik zou zeggen; open lekker ergens anders een anti oorbellen topic, kunnen jullie daar lekker jullie gang gaan. Dat stomme gemiep ook altijd.
Wat een stelletje zeikers zijn sommigen zeg.. Ik was 7 toen ik oorbellen kreeg omdat ik ze zo graag wou, ik draag ze nooit meer en ik vind ze bij mij ook niet eens mooi meer. Dus dat gezeur met mijn kind mag zelf kiezen met 3/4/5 jaar is ook stom gel*l want op die leeftijd kunnen ze ook niet voor hunzelf kiezen Ik vind het zelf super leuk staan bij een baby vanaf 5/6 maand ongeveer