Oorbelletjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edith1987, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Omdat ik de 'baas' ben en ik vind het mooi! En als het haar niet bevalt plakt ze d'r oren maar af als ze 18 is.

2. jedrotje

jedrotje Lid

13 mrt 2012
    32
    0
    0
    momenteel huismoeder
    ikzelf heb ze gehad toen ik me A diploma haalde, als ik ooit een meisje mag krijgen zou ik het ook zo doen. :)

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dus jij bent de 'baas' over iemand anders haar lichaam?

4. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Dat zijn we toch allemaal? Als ouder ben je de baas over het lichaam van je kind zolang je kind nog niet zelf de baas erover kan zijn. En dus maak jij de eerste 12 tot 18 jaar de keuzes over het lichaam van je kind, en niet je kind zelf.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja maar ik maak geen permanente keuzes voor hem, die gaatjes heb je voor de rest van je leven.
    Ik kleed mijn manneke nu redelijk stoer maar als hij later roze kleren wil aandoen dan zie je niks meer van mijn kledingsmaak

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Mijn God, waar gaat het over? Over 2 heeeele piepkleine gaatjes, het is niet zo dat er zware gewichten aan komen te hangen, ben ook niet van plan om er tunnels van te maken. Het zijn geen tattoos!
    Echt,ik word er moe van.

7. kleinesara

Ik ook. Troost mezelf maar met de gedachte dat ze dit alleen anoniem op een forum zo durven te roepen. Op straat vind iedereen het mooi en schattig ;).

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Nee hoor. Collega heeft het ook gedAn bij haar dochter en ook gezegd. Dat ik dat nooit zou doen omdat het HAAR keuze moet zijn en ik het zielig vind.

Ik zal NOOIT zeggen dat ik leuk en schattig vind

9. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik ben toch heel blij dat mijn ouders mijn geen oorbellen gegeven hebben. Mijn moeder heeft het vaak zat gezegd en gevraagd maar wou het niet. En nu ben ik heel blij dat ik geen ("piep"kleine) gaatjes in mijn oren heb!

Baby's en kinderen zijn puur en mooi van zich zelf daar heb je geen oorbellen voor nodig...

10. kleinesara

En toch...mijn dochter heeft al 3 maanden oorbellen en de eerste negatieve reacties die ik daarop hoor zijn hier op het forum. Verder alleen maar positief.

11. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ok, ik heb de hele discussie die ongetwijfeld gaat volgen niet gelezen, maar ik zou wachten tot ze redelijk volgroeid is.

mijn moeder heeft oorbellen laten schieten toen ik 5 maanden was en na het groeien en veranderen van mijn lichaam zitten de gaatjes niet meer mooi in het midden zoals het hoort! Dit heb ik idem dito met navelpiercings enzo... ik moest wachten tot ik 18 was en achteraf gezien ook maar goed. Ik heb genoeg meisjes gezien bij wie hij er op hun 18e uitgegroeid was door het groeien!

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Vast ook mensen zijn die er niets over hebben gezegd....,

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

is dit nou een slechte grap?

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ergens snap ik het ook wel, als je het niet gewend bent.
    Ik kreeg bv van best wat Spanjaarden te horen: O,heeft ze nog geen oorbelletjes? Daar word je juist raar aangekeken, een baby in het roze gekleed zonder oorknopjes, dat is vreemd...
    Prima,iedere cultuur zn eigen gewoontes. Maar ik stoor me wel aan de overtrokken reacties, sommigen roepen nog net niet dat het kindermishandeling is. En serieus, ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die er een probleem van heeft gemaakt dat er vroeger gaatjes zijn geprikt.

15. Michiee

Michiee Niet meer actief

Een deel van mijn familie is Colombiaans en idd als ik daar kom met mn kleine vragen ze het altijd.
    Of ik hoor ze onderling in het spaans praten : zal haar echt leuk staan enz.

Onze dochter is nu 15 maanden maar nog geen oorbellen ik durf het niet aan:)

16. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

Maar je 1e reactie in dit topic is dat je eigenlijk niet wou dat ze ze kreeg?? Dan praat je jezelf een beetje tegen niet???

17. kleinesara

Dat is in de familie van mijn vrouw dus precies hetzelfde. Zij heeft Spaans bloed maar haar familie woont in Guatemala. Zelfde verhaal, ze vonden het heel vreemd dat ze geen oorbellen had. In zowat 3 kwart van de wereld is het doodnormaal om je baby oorbellen te geven. Hier in Nederland word er alleen zo'n enorm drama om gemaakt, om helemaal niets eigenlijk.

18. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik vind oorbelletjes bij een baby ook niet mooi staan en snap wel wat wappie 82 bedoeld.

Onze dochter kreeg oorbellen toen ze 3 werd. Ze wou ze heel heel graag hebben. Prima uitgelegd het doet pijn. Uiteindelijk is ze de oorbel verloren en groeide die binnen no time dicht. Ik heb de andere er ook uitgehaald. Vooralsnog wil ze geen nieuwe en als ze dat tzt wel weer wil ook goed :)

19. kleinesara

Ja, omdat ik eerst dezelfde mening had als de rest van Nederland. Maar omdat mijn vrouw het zo graag wilde ben ik meer gaan nadenken en tot de conclusie gekomen dat die hele ophef helemaal nergens over gaat.

20. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Dus eerst begrijp je de mening van heel nederland wel en nu je er zelf een ander idee bij hebt is het ophef van heel nederland en reageer je oververhit?
    Beetje hypocriet als je het mij vraagt ;)

Deel Deze Pagina