Ja hoor ik ben de baas over het lichaam van mijn kinderen. En mijn dochter krijgt prachtige oorbellen, en wat een ander daarvan denkt zal mij werkelijk aan m'n r**t roesten.
Ik vind dat er te snel geroepen word van ordinair, zielig, etc. Want dat slaat nergens op. Niet mooi kan ik begrijpen, dat is smaak gebonden. Maar de reacties hier zijn soms zo enorm overdreven, alsof een kind dat oorbelletjes krijgt zwaar mishandeld word. En dát begrijp ik niet.
Wat de 1 niet mooi vind ,kan hij tegelijkertijd ook ordinair vinden. Dat wil niet zeggen dat iemand dan ook per definitie ordinair is? Beetje relativeren Ja zielig, ik kan mij er iets bij indenken, een 1e prikje bij het cb vinden we toch ook met ons allen zielig? Onze dochter wou oorbellen en ja het deed pijn. Ik vond dat heel zielig, maar zei wou ze heel heel graag hebben en ik heb ook gezegd dat het heel erg pijn doet. Een baby kan je niks uitleggen
De hele ophef in dit topic is ontstaan doordat de mensen die wel oorbellen schieten het niet kunnen hebben dat anderen daarop tegen zijn. Als ik iets ordinair vind staan zegt dat niet dat ik die personen ook ordinair vind. Als ik, bij wijze van, met een tijgerprint broek naar buiten ga zullen sommige mensen ook denken dat het er ordinair uitziet terwijl ik helemaal niet ordinair ben. Het is gewoon een mening over iets, maar dat wordt hier zwaar overtrokken. Heb vooral geen mening wat niet in het straatje past van sommigen, want dan beledig je. Onzin, zoals de mensen voor oorbellen een mening mogen hebben, mogen mensen die ertegen zijn dat ook. Dat is gewoon een discussie voeren, maar nee zeg vooral niets negatief want dan oei dan voel ik mij zo geraakt. Welkom in de grote mensen wereld!
kijk ieder mag zijn mening hebben maar ik vind het echt shokkerend dat zelfs de mening van je eigen kind jou niet uit maakt en je daar heel egoïstisch overheen walst! Vind ik echt heel ziellig voor je kindje...
Daar moet je ook maling aan hebben,want jij moet doen wat je zelf wil. Degene die tegen oorbellen zijn proberen de anderen toch niet te overtuigen. Je moet altijd doen wat je zelf wil, maar ik vind wel dat mensen die ertegen zijn dat ook mogen zeggen. Daar is een forum voor!
Nee hoor. Als mij op straat wordt gevraagd wat ik van de oorbelletjes van hun babymeisje vindt zeg ik ook dat ik het niks vind. Hier wordt ook geoordeeld zonder dat men iemand kent.
Niet voordat ze het zelf willen en de evt. Gevolgen daar van in kunnen zien. Bij mn nichtje en een collega zijn vroeger gaatjes geschoten omdat mama het zo schattig vond. Op latere leeftijd vinden ze het helemaal niks. De gaatjes willen niet dichtgroeien. Bij 1 is er een oorlel paar keer uitgescheurd. En alleen omdat mama het "zo schattig" is. Sorry, ik vind het ook nog eens ordinair staan op zo'n jonge leeftijd. Bij een Oppaskindje van mn moeder is ook op jonge leeftijd gaatjes geschoten. Met een paar weken al. Niks dan ellende. Kindje zat er steeds aan, vaak ontstoken, uitgescheurd enz. Maar ieder zn ding
Tjongejonge, ik sta af en toe versteld hier op het forum. Waarom kunnen we elkaars mening niet gewoon respecteren? De 1 neemt oorbelletjes, de ander niet, en ja, beide mag je iets van vinden. De 1 laat zijn kleintje 10 minuten huilen voordat het slaapt, de ander niet, en ja, daar mag je beiden iets van vinden. Zo kan ik nog heel veel voorbeelden opnoemen. Maar om dat dan maar meteen mishandeling etc te gaan noemen, vind ik nogal ver gaan. We doen wat ons het beste lijkt voor ons kleintje lijkt me, en dat doen we allen op onze eigen manier. Mocht je oorbellen nemen zodat je je kleintje lekker pijn kan doen, dan is het maar goed dat ik niet weet waar je woont En anders, als je die oorbellen leuk vind doe je het maar lekker Ik doe het niet, ze mag zelf bepalen als ze 12 is. (zo denk ik er nu over, misschien veranderd dat ook nog wel)
Dat is ook wel zo, ik vond het heel eventjes ook zielig hoor, ben niet hélemaal van steen. maar feit is wel dat hoe jonger je het laat doen, hoe gemakkelijker het gaat. En het heelt echt ontzettend snel, heb niet eens die rottige sterilon hoeven te gebruiken. En ze heeft letterlijk een paar seconden gehuild en daarna was er geen vuiltje meer aan de lucht. Mijn vriendin heeft het met 3 jaar laten doen en toen kon haar dochter er niet vanaf blijven, gevolg een vervelende ontsteking.
Ben wel even benieuwd. Schieten ze bij baby's ook met zo'n pistool zeg maar of gaat dat net als bij een piercing?
Nou meiden, bedankt allemaal voor jullie reactie(s)! Ik wist van tevoren niet dat het onderwerp zoveel stof zou doen opwaaien iig ben ik nooit van plan geweest om mijn dochtertje nu al oorbelletjes te geven, ik wacht sowieso tot haar 1ste verjaardag. Wie weet hoe ik er dan over denk... Fijne avond allemaal!
Dat ben ik met je eens hoor. Hier ook 2 ontstekingen gehad en daarna viel de oorbel eruit. Ik ben ervan overtuigd dat dat op jongere leeftijd niet was gebeurd.
Ik ben er van overtuigd dat het met 12 jaar ook niet was gebeurd Meiden, ik groei dicht van alle M&M's die ik hier kan wegknabbelen.. entertainment hoor. Oorbelletjes.. ik vind het niets. Geen enkel jong kind heeft ze nodig.
Met die leeftijd idd ook weer niet Hier wacht dochter nu maar tot 12 of misschien wil ze wel helemaal nooit meer.