Ach joh, ben je dat nog niet gewend? Het overdreven van de daken schreeuwende 'ik heb een mening en die zul je horen ook' gewoonte dat veel mensen in Nederland hebben? Zonder bij stil te staan dat juist die grote mond ze erg ordinair maakt, juist datgene waar ze bang voor zijn. Ot: ik heb geen idee wanneer onze dochters oorbellen krijgen. Wij hebben het niet gedaan toen ze baby waren dus wachten we totdat ze tieners zijn en zelf ervoor kiezen. Een zijstapje over het beslissen over het lichaam van je kind: wij hebben besloten dat onze kinderen geen tatoeages mogen totdat ze 18 zijn. Omdat ze naar mijn mening dan pas genoeg besef kunnen hebben over de gevolgen. Piercings vinden we een ander verhaal, dat zou best eerder kunnen. Oh, ze mogen ook geen alcohol tot hun 16de. En we beseffen ook dat we met deze regels beslissingen nemen over hun lichaam.
Mijn dochtertje is tien maanden maar moet er nu nog niet aan denken. ze vragen nooit of het een meisje of jongen is. en anders lost een roze jas dat probleem ook wel op maar als mijn dochter een jaar of 5-6 is en ze wil het zelf ook dan mag ze van mij oorbelletjes. ik was zelf ook ongeveer 6 jaar denk ik. en toen was ik zo trots op mezelf.
Idem hier: ik heb een jongetje en zelfs met een blauw dekentje, blauw mutsje, blauwe alles (toevallig die dag) kreeg ik nog de vraag of het een jongetje of een meisje was. Ik zeg 'jongetje', zegt ze: oh wat leuk, een meisje!! HUH? Maar ik heb gelukkig deze discussie dus niet. Hopelijk hoeft ie op zn 16e ook zelf nog geen oorbel :-D Maar ik zou het mijn kindje niet snel laten doen... had zelf ook pas laat gaatjes in mn oren moet ik zeggen. Voor dr 6e verjaardag op zn vroegst denk ik...